Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju


kbednarski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu obserwuje wyciek oleju pod samochodem. Nie sa to jakies duze plamy oleju ale sa. Bylem u mechanika i powiedzial ze to simmering przy skrzyni (nie bardzo sie na tym znam...). Wymienil, zalozyl nowy i dalej cieknie... I nie bardzo wiadomo co to jest? Mechanik twierdzi ze NA PEWNO to nic ze skrzynia. Czy moze to być jakaś uszczelka przy wyjsciu od miski olejowej ? Czytalem na forum ze moze byc jakis uszczelniacz wybieraka no ale chyba mechanik by to zauwazyl... Prosze o pomoc...

 

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bardzo się nie znam - ale jeżeli to jest simering przy skrzyni to jest to niezwykle istotne ze względu na ciągły wyciek oleju ze skrzyni - żebyś potem nie robił skrzyni.....

Jeżeli wymienił i dalej cieknie to niech Ci to naprawi co by nie ciekło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale mechanik twierdzi ze to nie skrzynia... no chyba ze sie myli... troche jestem w kropce bo juz sporo wlozylem w ta naprawe i nie wiem czy jest sens rozbierac skrzynie jak nie ma pewnosci... pewnie ze jak bedzie trzeba to nie bedzie wyjscia ale moze ktos mial cos podobnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie twierdzę, że to skrzynia jest uszkodzona tylko że może dojść do uszkodzenia jak nie "zatamują" upływu oleju.

Miałem tak - tyle że u mnie to jest automat - i wylewał się olej ze skrzyni.

Poza tym skąd jest przekazywany napęd na półosie jak nie ze skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem u mechanika i powiedzial ze to simmering przy skrzyni (nie bardzo sie na tym znam...). Wymienil, zalozyl nowy i dalej cieknie...

Nie bardzo rozumiem, raz twierdzi, że to simmering,

Mechanik twierdzi ze NA PEWNO to nic ze skrzynia

drugim razem, że to nie ze skrzyni :shock:

 

Proponuję zmienić mechanika ;-) .

A wcześniej niech odda kasę za naprawy, które nic nie dały :!: albo niech robi do skutku ale już bez opłat. Inaczej wymieni ci połowę auta zanim dojdzie do sedna 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelp2008, to niekoniecznie musi być wyciek ze skrzyni biegów, równie dobrze i to raczej mechanik miał na myśli jest to wyciek pod uszczelnieniem wału w skrzyni ale korbowej. Gdzieś czytałem ostatnio na forum, że pomimo wymiany simmera może nadal wyciekać, gdyż jest lekko wyrobiony rowek na wale w miejscu uszczelnienia. Ktoś sugerował by pod simmer najpierw władować cieniutką podkładkę, by kołnierz uszczelniający trafił w inne niewyrobione miejsce na wale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam! Nie zakładam nowego postu ponieważ też mam problem z poziomem oleju, ale w moim przypadku wygląda to nieco inaczej.

Od nowego jeździłem na oleju Elf EVOLUTION 5W30, wymian dokonywałem regularnie. Jednak ostatnio zmieniłem olej na Castrol EDGE 5W30. Początkowo nalałem 4,5 L. Wskaźnik poziomu oleju w zegarze pokazywał że jest pełno, na bagnecie również poziom było znacznie powyżej 3/4. Po pewnym czasie, stopniowo poziom oleju na wyświetlaczu wielofunkcyjnym zaczął spadać. Obecnie poziom oleju na bagnecie jest nieco poniżej połowy, a po włączeniu silnika wskazuje 3 zera, natomiast po przejechaniu, krótkim postoju i ponownym rozruchu miga że poziom oleju jest zbyt niski. Ostatnio razem z olejem wymieniłem wszystkie filtry i zauważyłem że w obudowie filtra powierza jest olej. Ponadto zauważyłem niewielki zaciek od oleju na silniku biegnący od jednego z korków zamykających otwory w czołowych powierzchniach wału rozrządu. Co sądzicie?

Dodam jeszcze tylko że w sumie wlałem 5 L oleju, ponieważ początkowe, kiedy zaczęło go ubywać trochę dolewałem. Zaglądałem również pod samochód i nie znalazłem tam żadnych innych wycieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam! Pojechałem z wyżej wymienionym problemem do serwisu Renault i tam dowiedziałem się że przyczyną mojego problemu jest olej. Castrol EDGE jest zbyt rzadki do silników Renault. Po wizycie w ASO zmieniłem olej na ELF Excellium LDX 5W40 i wyciek zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Żeby nie zaczynać nowego temat podepnę się pod ten. Otóż okazało się że mam wyciek oleju 1,6 8v 1996r . Najgorsze jest to , że nie wiadomo skąd. Silnik w miejscach w których mogłem zobaczyć z kolegą jest suchy. Jedynie gdzie nie możemy zaglądnąć to tył silnika. Kolega mechanik powiedział że prawdopodobnie jest to simering na wale bo olej zbiera sie na łączeniu skrzyni z silnikiem, ale równie dobrze może on się wydobywać z gdzieś z tylnej części silnika ( której w ogóle nie widać ) i zciekać w to miejsce. I teraz pytanie do osób które mają większe doświadczenie z czego on może jeszcze cieknąc dodam że przód prawa i lewa strona silnika są suche. Jest tam jakiś czujnik z którego może kapać? postaram się porobić zdjęcia ale wątpię że uda się na nich uchwycić miejsce w którym to kapie. Czekam na jakieś sugestie co najpierw sprawdzić przed rozpołowieniem silnika i skrzyni. Bo jak się okaże że simering jest dobry to cały dzień zmarnowany a wyciek będzie dalej :/ Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik ciśnienia oleju, często lubią się rozszczelnić i potem sobie kapie.

Z tym że powinno widać zaolejenie. Czujnik jest z prawej strony (stojąc przed autem) mniej więcej na wysokości czujnika położenia wału, zaraz przy obudowie sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!