Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy, kiedy i jak to cudo konserwować?


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś zna temat? Z tego co mi mówiono to nie przewiduje sie konserwowania tego auta. Ale kiedyś będzie miało 10 lat i lepiej teraz zapobiegać niż się potem męczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoundWave, Vargas

Szanowni koledzy, ale chyba piszecie nie na temat. Pytanie było o Meg II, a to duża różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chrzan49. A co to ma do rzeczy ile chcę jeździć. Ostatnio dokładnie widziałem Lagunę z 2003. Stan opłakany, ale podobno też ma ocynk. Wobec braku konkretów zrobię wszystko po swojemu. Pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde auto się konserwuje no chyba że jest zrobiony z "kwasiaka" to już inna bajka.

To że prawdopodobnie się nie konserwuje to jest jakaś paranoja :mrgreen:

 

I nie ma to róznicy czy to MI czy MII a nawet MIII trzeba i koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MI II bym nie konserwował, wystarczy konserwacja fabryczna i to nawet w takich warunkach pogodowych i klimacie jak nasz w Polsce. To już nie czasy 126p czy Poloneza, obecne konserwacje fabryczne, podwozia i profili zamkniętych są naprawdę na przyzwoitym poziomie. Oczywiście można taką konserwację zrobić i bynajmniej nie jakimś "barankiem" ale profesjonalnymi środkami np. firmy Valvoline, a profile zamknięte np. mgłą olejową. Taka konserwacja w profesjonalnym zakładzie to wydatek jakichś 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Rxe.Megane napisał(a):
Na czym polega ta duża różnica ??

Zadziwiasz mnie. Miałem Meg I i zaręczam, że duża. Zobacz wizualnie podwozie Meg II i porwnaj z Meg I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wopa skoro wiesz co i jak z każdym z podwozi meganek to po co się pytasz czy konserwować? Serdecznie proszę abyś się z nami podzielił swoją wiedzą na ten temat, od tego jest to forum i ten temat. Chętnie się dowiemy jakie są różnice, jak konserwować MI i dlaczego nie wiesz jak i kiedy robić to dla MII - ale jakimś cudem wiesz, że inaczej niż przy MI, jak do tego doszedłeś, co jest takiego wyjątkowego w MI?. Sól z dróg, woda, wilgoć, wiatr i zmienne warunki atmosferyczne najwidoczniej inaczej wpływają na te dwa samochody. Zapewne jest inna blacha. Chenie się dowiem!

Dodam tylko, że miałem okazje kiedyś oglądać dobrze zakonserwowany spód ClioII i uważam, że warto w to inwestować, tak samo jak w garażowanie. Dla mnie osobiście bolączką jest zgniata blacha a nie mechanika, ją łatwiej i mniejszym kosztem naprawić w większości przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoundWave, Trochę filozofujesz. Ale skoro chcesz i nie wiesz o co mi chodzi to ci spróbuje wytłumaczyc. Miałem przez 4 lata megane 1.9 d z 1997 roku. Konserwowałem ją, gdyż okazało się ze konserwacja fabryczna sie rozleciała po 6 latach. Natomiast nie wiem czy są jakoścowe różnice w konserwacji fabrycznej megane z 1997 a z 2005 r. Wydaje mi się że są. Bo technika i technologia idą do przodu. Ja nie mam wystarczającej wiedzy na ten temat. Mam teraz megane II 4 letnią i nie ma śladu by konserwcja farbyczna szwankowała. I dlatego poruszyłem ten temat, bo lepiej jest wcześniej zapobiegać niż później naprawiać. Chyba wytłumaczyłem jasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!