Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy, kiedy i jak to cudo konserwować?


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

moim zdaniem różnice mogą występować nie tylko pomiędzy modelami ale również egzemplarzami tego samego modelu i rocznika. Wszystko zależy gdzie i ile samochód jeździł. Najlepiej wsadzić nos pod spód i dokładnie obejrzeć. A dodatkowa konserwacja nikomu nie zaszkodzi - wręcz uważam że może pomóc. Dziś może nie będzie widać problemu, za dwa lata okaże się że na konserwacje może być za późno i trzeba robić naprawę blacharską bo np progi przegniły... Swoją drogą skoro konserwacje fabryczne są takie dobre to ciekawe czemu takie przypadki się zdarzają :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W współcześnie produkowanych samochodach konserwacja mija się z celem. No chyba że ktoś zamierza zrobić z auta w przyszłości egzemplarz zabytkowy. W końcu np. 10 lat na perforację nadwozia i 8 na lakier do czegoś zobowiązuje. No ale po niektórych uszkodzeniach mechanicznych np. po uderzeniach kamieni, powypadkowych naprawach blacharskich, konserwacja jest wręcz wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż za optymizm! gwarancja 8,10, czy 12 letnia jest na perforację! Oznacza to że musi być dziura na wylot, dodatkowo musi ona powstać od środka do zewnątrz. A to z kolei oznacza niemiłe rozczarowanie podczas reklamacji - większość z nich jest odrzucana. Dodatkowo przy przeglądach wykonywanych w ASO serwis jest zobowiązany do kontroli stanu blach i podwozia i jeśli trzeba przeprowadzania konserwacji by do perforacji nie dopuścić... Zdecydowanie odradzam ślepe ufanie że wszystko jest dobrze zrobione przez producenta - gdyby tak było samochody by się nie psuły... W każdym razie oby furki wam nie rdzewiały :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż za pesymizm! Rozglądnij się po rynku samochodowym i wskaż mi 5 letni samochód z dziurami na wylot. Owszem sam miałem okazję widzieć wykwity rdzy na dolnych rantach drzwi w zaledwie rocznym Focusie, podobno ten sam problem był w Mondeo. Były to pierwsze egzemplarze produkcyjne i teraz Ford się już z tym uporał, jak i z reklamacją nie było najmniejszych problemów. Ale z drugiej strony kto wpadł by na to żeby nowym autem po wyjezdzie z salonu od razu jechać na konserwację. Poza tym nawet zapaćkanie tych rantów na niewiele by się zdało i tylko "zakryło" by problem, takie rzeczy producentom samochodów się zdarzają. Osobiście sobie nie wyobrażam "terowania" podwozia w najnowszym Mercedesie np. klasy SL, jak i podejrzewam iż takowa konserwacja przeprowadzona w okresie gwarancyjnym w sposób nieautoryzowany przez użytkownika jest nawet zabroniona. W zupełności wystarczy umyć podwozie po zimie karcherem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!