Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fotelik 15-36 kg a pasy bezpieczeństwa


jmaciek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami i chętnie poznać Wasze dotyczące przewożenia dzieci w fotelikach 15-36 kg na tylnych fotelach w sceniku II. Renault jako takie wydawało mi się zawsze prorodzinne i stawiające na bezpieczeństwo, a tu nagle widzę dość poważne zagrożenie.

 

Otóż problem jest następujący. Tylna kanapa scenika to trzy niezależne fotele, w związku z tym z natury ich siedziska (te wyprofilowane) znajdują się dużo bliżej drzwi niż samochodach z kanapami. Stąd prosty wniosek, że także foteliki dziecięce zamontowane z tyłu także znajdują się blisko drzwi. I tu pojawia się problem - foteliki 15-36 kg są dość wysokie i nie posiadają własnych pasów, tylko montuje się je do pasów samochodu. Mam praktycznie najlepszy fotelik na rynku (Maxi Cosi Rodi XR), ale jego mocowanie w sceniku nie jest zadowalające. Zagłówek fotelika opiera się na bloczku pasów (na tylnym słupku), przez co utrudnia ich automatyczne zwijanie i przyciąganie do ciała dziecka. Z związku z tym przy każdym większym ruchu syna, żona musi wychylać się do tyłu i naciągać mu z powrotem pasy. Dodam, że w "normalnym" samochodzie (z kanapą) fotelik mocuje się bardzo dobrze i nie ma problemu z pasami.

 

Uważam, że to dość poważny problem. Spotkaliście się z tym? Jakie macie doświadczenia? Może ktoś z Was ma foteliki Cybex w sceniku? Jak się sprawiają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w Sceniku II ph II zainstalowany Romer Kidfix

romer.jpgw130.png

czasem wożę też córę w Cybexie Solution

cybex.jpgw130.png

przekładanym z Jaśniepana (Scenic I phII) i jedynym problemem jest umiejętne wpasowanie fotelika pod zagłówek. Nie mam żadnych problemów z pasami, większy problem miałem z poprzednim fotelikiem czyli Concord Ultimax (niech Stwórca ma w opiece jego projektanta żeby go ziemscy znajomi nie zatłukli za to cudo :evil: ). Nie próbowałem mocować na środkowym fotelu, na bocznych nie ma żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro twój jest taki obszerny na boki to montuj go na środkowym foteliku, albo sprzedaj i kup na ISOFIXy

Po pierwsze na środkowym fotelu z tyłu nie wolno montować fotelika (podobnie jak na dodatkowych w trzecim rzędzie), a po drugie isofix nic tu nie zmieni, bo fotelik jest ten sam, tylko jego zakotwiczenie inne. Poza tym ja właśnie nie chcę "jakiegoś za 200 zł" tylko bezpieczny. :mrgreen:

 

Dzięki za informację, pizza, właśnie zastanawiam się nad przestawieniem na Cybeksy - zbierają podobnie dobre opinie co Maxi Cosi. O Romerze też dobrze rzeczy słyszałem. Mój brat ma Cybex Solution, więc sobie najpierw ten spróbuję zamontować.

A jeśli chodzi o zagłówki, to mam dla Ciebie radę - po prostu włóż je odwrotnie (oparciem do tyłu) i nie będzie żadnego kłopotu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na środkowym fotelu z tyłu nie wolno montować fotelika
Można, można, pod warunkiem że są na nim trzy-punktowe pasy bezpieczeństwa, a w Scenicach przecież są. I nawet niedawno w "Jazda Polska" w Tvn Turbo, widziałem materiał, że właśnie z tyłu po środku dziecko jest najbezpieczniejsze, jeśli oczywiście są trzy-punktowe pasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie instrukcji obsługi samochodu. Przynajmniej tak jest napisane w mojej. Dziś jeszcze raz sprawdzę, bo mi zamęt zasialiście, ale na 95% jestem pewien, że jest takie ograniczenie. A to dlatego, że środkowy fotel jest węższy niż boczne.

A co do bezpieczeństwa, to oczywiście zgadzam się, że środkowe miejsce z tyłu jest najlepsze. Obawiam się jednak, że w sceniku nie można go wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ten zapis jest w każdym aucie, ze względu na układ kanapy. Ale podobno są foteliki przystosowane do przewozu na środku. Ale w przypadku szczeniaczka, nie powinno być takiego problemu.

Postaw fotelik na środku, zamontuj podstawkę i zobacz co się dzieje z fotelikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, przyznaję się do pomyłki, sprawdziłem w instrukcji - na wszystkich fotelach w drugim rzędzie można montować foteliki dziecięce (we wszystkich grupach wiekowych). W trzecim rzędzie można wozić tylko większe dzieci (>15 kg). Nie wiem co mi się pomieszało, ale w każdym razie sprawa wyjaśniona.

 

Niestety w moim przypadku to i tak niewiele daje, bo mam dwoje dzieci i dla ich oraz mojego zdrowia psychicznego wolę nie sadzać ich zbyt blisko siebie w samochodzie. :mrgreen: Na razie staje na tym, że muszę obejrzeć Cybeksa i Romera. Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Owszem, trochę pomaga, ale ja mam prawie 2 metry wzrostu i nie bardzo mogę przesunąć fotel dziecka do przodu...

 

Niedawno mierzyłem fotelik Cybex Solution i wygląda na to, że lepiej pasuje. Teraz pojadę jeszcze do sklepu i zobaczę jak będzie zachowywał się Cybex Solution X. Jak będę coś wiedział to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!