Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fotelik 15-36 kg a pasy bezpieczeństwa


jmaciek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami i chętnie poznać Wasze dotyczące przewożenia dzieci w fotelikach 15-36 kg na tylnych fotelach w sceniku II. Renault jako takie wydawało mi się zawsze prorodzinne i stawiające na bezpieczeństwo, a tu nagle widzę dość poważne zagrożenie.

 

Otóż problem jest następujący. Tylna kanapa scenika to trzy niezależne fotele, w związku z tym z natury ich siedziska (te wyprofilowane) znajdują się dużo bliżej drzwi niż samochodach z kanapami. Stąd prosty wniosek, że także foteliki dziecięce zamontowane z tyłu także znajdują się blisko drzwi. I tu pojawia się problem - foteliki 15-36 kg są dość wysokie i nie posiadają własnych pasów, tylko montuje się je do pasów samochodu. Mam praktycznie najlepszy fotelik na rynku (Maxi Cosi Rodi XR), ale jego mocowanie w sceniku nie jest zadowalające. Zagłówek fotelika opiera się na bloczku pasów (na tylnym słupku), przez co utrudnia ich automatyczne zwijanie i przyciąganie do ciała dziecka. Z związku z tym przy każdym większym ruchu syna, żona musi wychylać się do tyłu i naciągać mu z powrotem pasy. Dodam, że w "normalnym" samochodzie (z kanapą) fotelik mocuje się bardzo dobrze i nie ma problemu z pasami.

 

Uważam, że to dość poważny problem. Spotkaliście się z tym? Jakie macie doświadczenia? Może ktoś z Was ma foteliki Cybex w sceniku? Jak się sprawiają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w Sceniku II ph II zainstalowany Romer Kidfix

romer.jpgw130.png

czasem wożę też córę w Cybexie Solution

cybex.jpgw130.png

przekładanym z Jaśniepana (Scenic I phII) i jedynym problemem jest umiejętne wpasowanie fotelika pod zagłówek. Nie mam żadnych problemów z pasami, większy problem miałem z poprzednim fotelikiem czyli Concord Ultimax (niech Stwórca ma w opiece jego projektanta żeby go ziemscy znajomi nie zatłukli za to cudo :evil: ). Nie próbowałem mocować na środkowym fotelu, na bocznych nie ma żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  kipi napisał(a):
Skoro twój jest taki obszerny na boki to montuj go na środkowym foteliku, albo sprzedaj i kup na ISOFIXy

Po pierwsze na środkowym fotelu z tyłu nie wolno montować fotelika (podobnie jak na dodatkowych w trzecim rzędzie), a po drugie isofix nic tu nie zmieni, bo fotelik jest ten sam, tylko jego zakotwiczenie inne. Poza tym ja właśnie nie chcę "jakiegoś za 200 zł" tylko bezpieczny. :mrgreen:

 

Dzięki za informację, pizza, właśnie zastanawiam się nad przestawieniem na Cybeksy - zbierają podobnie dobre opinie co Maxi Cosi. O Romerze też dobrze rzeczy słyszałem. Mój brat ma Cybex Solution, więc sobie najpierw ten spróbuję zamontować.

A jeśli chodzi o zagłówki, to mam dla Ciebie radę - po prostu włóż je odwrotnie (oparciem do tyłu) i nie będzie żadnego kłopotu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  jmaciek napisał(a):
na środkowym fotelu z tyłu nie wolno montować fotelika
Można, można, pod warunkiem że są na nim trzy-punktowe pasy bezpieczeństwa, a w Scenicach przecież są. I nawet niedawno w "Jazda Polska" w Tvn Turbo, widziałem materiał, że właśnie z tyłu po środku dziecko jest najbezpieczniejsze, jeśli oczywiście są trzy-punktowe pasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie instrukcji obsługi samochodu. Przynajmniej tak jest napisane w mojej. Dziś jeszcze raz sprawdzę, bo mi zamęt zasialiście, ale na 95% jestem pewien, że jest takie ograniczenie. A to dlatego, że środkowy fotel jest węższy niż boczne.

A co do bezpieczeństwa, to oczywiście zgadzam się, że środkowe miejsce z tyłu jest najlepsze. Obawiam się jednak, że w sceniku nie można go wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ten zapis jest w każdym aucie, ze względu na układ kanapy. Ale podobno są foteliki przystosowane do przewozu na środku. Ale w przypadku szczeniaczka, nie powinno być takiego problemu.

Postaw fotelik na środku, zamontuj podstawkę i zobacz co się dzieje z fotelikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, przyznaję się do pomyłki, sprawdziłem w instrukcji - na wszystkich fotelach w drugim rzędzie można montować foteliki dziecięce (we wszystkich grupach wiekowych). W trzecim rzędzie można wozić tylko większe dzieci (>15 kg). Nie wiem co mi się pomieszało, ale w każdym razie sprawa wyjaśniona.

 

Niestety w moim przypadku to i tak niewiele daje, bo mam dwoje dzieci i dla ich oraz mojego zdrowia psychicznego wolę nie sadzać ich zbyt blisko siebie w samochodzie. :mrgreen: Na razie staje na tym, że muszę obejrzeć Cybeksa i Romera. Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Owszem, trochę pomaga, ale ja mam prawie 2 metry wzrostu i nie bardzo mogę przesunąć fotel dziecka do przodu...

 

Niedawno mierzyłem fotelik Cybex Solution i wygląda na to, że lepiej pasuje. Teraz pojadę jeszcze do sklepu i zobaczę jak będzie zachowywał się Cybex Solution X. Jak będę coś wiedział to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!