Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mycie silnika


marcinusik_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym umyć silnik (1,9 dti 2002 r.). Jednak jak widzę te napisy na myjniach, że nie biorą odpowiedzialności za szkody po myciu to postanowiłem, że sam to zrobię. Tylko jak? Będzie to moje 1 mycie więc nie chcę używać karchera żeby nie nalać wody na elektrykę.

Widziałem, że są różne pianki i spreje, których się używa chyba bez konieczności myjki wysokociśnieniowej. I tu w końcu pytania:

- jakie preparaty polecacie?

- czy wystarczy nałożyć taki środek i potem spłukać, czy trzeba np. szorować ręcznie?

- czy będąc na kanale można umyć dobrze silnik od spodu?

 

Na zdjęciach zaznaczyłem elementy , które jak myślę wypadałoby zakleić foilą przed spłukiwaniem z węża.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady. A może ktoś z czystym sumieniem poleci jakąś myjnię we Wrocławiu ?

post-14338-1275852361_thumb.jpg

post-1-1275852361_thumb.jpg

post-1-1275852362_thumb.jpg

post-1-1275852363_thumb.jpg

post-1-1275852364_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skaramanga, ja u siebie omijałem tylko komputer, resztę wypłukałem wodą pod wysokim ciśnieniem i było po brudzie. Wszystko dokładnie wypłukane, bez żadnych środków. Jedyne co zrobiłem przed myciem to rozgrzałem silnik, więc woda szybko odparowała. U Ciebie komputer jest w poziomie, więc owinąłbym go jakąś folią i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się nie znam, ale osobiście darowałbym sobie mycie silnika. Chyba jakiś powód mają pisząc w instrukcji, że blok silnika pokryty jest substancją zabezpieczającą i nie należy go myć. Oczywiście jak ktoś się nie zna i kupuje to umyty silnik robi na nim wrażenie, osobiście wolę kupować samochód z brudnym silnikiem (widać wszystkie wycieki itd.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu przy okazji przeglądu okresowego w ASO zleciłem im umycie silnika i komory silnikowej. Wykonali to bardzo dobrze, bez marudzenia, że nie biorą odpowiedzialności za ewentualne tego skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co na to producent zaleca czy zabrania mycia silniki w Megi. Ale na pewno mozna więcej narozrabiać niż z tego pozytku . Tak się zastanawiam dlaczego nikt w domu nie próbuje umyć kompa tylko delokatnie pędzelkiem zgarnia kurz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już myłem silnik Karcherem i oczywiście nic się nie dzieje. Tylko używałem końcówkę normalną. Jest jeszcze końcówka tzw. wysokociśnieniowa do podwozi, kół i felg. Tą końcówką nie radzę myć nie tylko silnika ale i lakieru. Byłem świadkiem jak taką końcówką facet zdarł płat lakieru ze swojego autka. Prawie się rozpłakał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam tak myję komorę silnika:

- opryskanie wszystkiego dokładnie APC za pomocą atomizera

- w ruch idzie pędzelek

- wycieranie wszystkiego za pomocą szmatki

- ponowne opryskanie wszystkiego dokładnie apc za pomocą atomizera

- ponowne mycie pędzelkiem oraz wycieranie do sucha, co do bloku silnika (tam gdzie widzę olej) to spryskuje go czymś w rodzaju płynu do mycia felg

- opłukanie tego za pomocą butelki z wodą, małym strumieniem

- woskowanie lakierów pod maską.. ;)

- nałożenie dressingu (Meguiar`s Trim Detailer) na plastiki

 

I wtedy silnik błyszczy się jak talala... ;)

W weekend chyba się za to wezmę... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odgrzebie trochę temat, ale może komuś się przyda, bo ja niestety nie do końca byłem przekonany i trochę się bałem :) ....

 

pojechałem na mycie silnika (1.5dci) parą wodną, super sprawa, dużo mniejsza szansa na uszkodzenie czegokolwiek, od razu odparowywuje, a nic nie było zasłaniane, także polecam mycie parą pod ciśnieniem

Edytowane przez popawu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!