Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Teraz opisze swój problem, otóż ogółem w moim Sceniucu słabo dmucha nawiew. Czy to na klimie czy to z wyłączoną klimą. Kilka dni temu było troche upałów, klima na 15 stopni, prękość nawiewu na maxa. Niestety, w aucie nadal średnio sie ochładzało, pomyślałem że coś z klimą i nie wieje odpowiednio zimno. Wziąłem termometr, nawiew na przód, max i było 8-9 stopni, czyli z klimą wszystko gra. Nawet jeśli włączy sie nawiew na max, to nadmuch jest naprawde słaby. Dla porównania wczoraj kuzyn w Lagunie II włączył nawiew na maxa, bez porównania. U niego na połowie chodzi to jak u mnie na max. Co o tym sądzicie? może silniczek rodziału dmuchawy nie działa jak trzeba? i blokuje powietrze? a może wiatrak od dmuchawy nie daje takiego nadmuchu jakie powinien dawać?? Aha, jeśli chodzi o filtr to jest prawie nowy, ma 2 miesiące, do tego przedmuchałem go 2 dni temu.Z góry dziękuję za sugestie i pomysły. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja się podepnę do tematu - u mnie takie same objawy jak u kolegi opielowskiego. Filtr pp wymieniony miesiąc temu, klima ostatnio dobita. Wentylator nawet na max. prędkości ledwo co wieje (na włączonej klimie na auto, bez auto i bez klimy - zawsze to samo ). Nawiew napewno jest sprawny bo słyszę jak wieje ale nie przekłada sie to na podmuch z kratek. Czy ma ktoś jakieś rady? Co z tym fantem można zrobić? Czasem gdzieś z pod deski rozdzielczej po stronie kierowcy słychać dziwne terkotanie. Może tam gdzieś się coś zpsuło. Pomocy :cry: - lato w pełni a u nie nawet na klimie nastawionej na 15 stopni i wentylator na max nic nie pomaga ( megi II ph I, 2003 rok, 1,9 dci, climatronic ). Szukam już długo jakiejś podpowiedzi na forum ale nic nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie niestety wersje II więc nie bardzo pomogę, ale może naprowadzę.

Wczoraj rozbierałem moduł sterownia nawiewem w swoim szczeniaku, klima ręczna.

Z pewną konsternacją zważyłem, że pokrętło regulacji nawiewu w pewnych położeniach źle stykało, nawiew wyraźnie zwalniał. Pomogło poprawienie, a właściwie lekkie dogięcie styków. Jednocześnie poprawiłem styki na kostce wchodzącej do panelu, Nie wiem jak to jest w wyższych modelach, ale u mnie wystarczyło dogiąć same końcówki konektorków, w środku są takie dwie blaszki zmniejszające "światło" konektorka. Niestety nie zrobiłem zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę różnicy jest - to co da się zauważyć to też np. jak mam zaparowaną szybę i włączę AC żeby odparować to po stronie pasażera kilka chwil i po zaparaowaniu. Po stronie kierowcy trwa to z cztery razy dłużej. Może faktycznie gdzieś się coś nie przestawia. Przy nawiewie na nogi jest nawet w miarę ok chociaz jak przestawię dmuchawę na max to też wg mnie za słabo tam wieje. Może jest jakaś klapka która gdzieś się zatarła i jest cały czas w jednej pozycji :shock: Wiesz może czy jest tam jakiś mechanizm, który może za to odpowiadać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam taki silniczek który rozdziela kierunek dmuchawy. Mnie się wydaje że on w każdej pozycji u mnie nie otwiera się do końca. Musze to obejrzeć, tylko ciężko z czasem, niestety pewnie bedzie trzeba rozebrać połowę deski rozdzielczej, a to napewno pochłonie dużo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj sobie trochę potestowałem w drodze do pracy. Najpierw bawiłem się przestawianiem nawiewu na nogi na twarz na okno itd. Wyłączyłem radio i słyszałem jak sie przestawiaja kolejne klapki więc z tym jest chyba ok. Potem jechałem za pięknym pordzewiałym, podskakującym, pierdzącym i smierdzącym łódzkim autobusem o dumnej nazwie IKARUS ( produkcja chyba początek lat 80 :-? no i jak to każdy przywoity człowiek zamknąłem sobie dopływ powietrza czyli włączyłem tzw. obieg wewnętrzny. Potem coś mnie tknęło, wyłaczyłem radio i wyłączyłem obieg wewnętrzny. I co :mrgreen: Usłyszałem piękne klapanie w desce rozdzielczej... Potem próba ponowna czyli włączyłem a potem wyłączyłem obieg wewnętrzny i znowu klapanie. Po mniej więcej 5 takich operacjach ( fajne to klapanie <ok> ) i nasłuchiwaniu gdzie to klapie ( ale się na mnie dziwnie ludzie patrzyli jak jechałem mocno pochylony nad kierownicą :mrgreen: zaczęło mi wiać o wiele lepiej z kratek :shock: No i co mądry Tomuś zrobił ;) Włączyłem znowu obieg wewnętrzy i wyłączyłem go ponownie, oczywiście usłyszałem klapanie i praktycznie przestało wiać ( po wyłączeniu obiegu wew ). Chyba znalazłem przyczynę ;) W przyszłym tygodniu spróbuję sie dobrać do tej klapki i zobaczę co tam jest nie tak. Jeszcze tylko musze pogrzebać ( oczywiście używając opcji szukaj ;) ) i znaleźć jak sie do niej dobrać i gdzie dokładnie to chiolerstwo jest.

 

Już go zlokalizowałem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!