Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Teraz opisze swój problem, otóż ogółem w moim Sceniucu słabo dmucha nawiew. Czy to na klimie czy to z wyłączoną klimą. Kilka dni temu było troche upałów, klima na 15 stopni, prękość nawiewu na maxa. Niestety, w aucie nadal średnio sie ochładzało, pomyślałem że coś z klimą i nie wieje odpowiednio zimno. Wziąłem termometr, nawiew na przód, max i było 8-9 stopni, czyli z klimą wszystko gra. Nawet jeśli włączy sie nawiew na max, to nadmuch jest naprawde słaby. Dla porównania wczoraj kuzyn w Lagunie II włączył nawiew na maxa, bez porównania. U niego na połowie chodzi to jak u mnie na max. Co o tym sądzicie? może silniczek rodziału dmuchawy nie działa jak trzeba? i blokuje powietrze? a może wiatrak od dmuchawy nie daje takiego nadmuchu jakie powinien dawać?? Aha, jeśli chodzi o filtr to jest prawie nowy, ma 2 miesiące, do tego przedmuchałem go 2 dni temu.Z góry dziękuję za sugestie i pomysły. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja się podepnę do tematu - u mnie takie same objawy jak u kolegi opielowskiego. Filtr pp wymieniony miesiąc temu, klima ostatnio dobita. Wentylator nawet na max. prędkości ledwo co wieje (na włączonej klimie na auto, bez auto i bez klimy - zawsze to samo ). Nawiew napewno jest sprawny bo słyszę jak wieje ale nie przekłada sie to na podmuch z kratek. Czy ma ktoś jakieś rady? Co z tym fantem można zrobić? Czasem gdzieś z pod deski rozdzielczej po stronie kierowcy słychać dziwne terkotanie. Może tam gdzieś się coś zpsuło. Pomocy :cry: - lato w pełni a u nie nawet na klimie nastawionej na 15 stopni i wentylator na max nic nie pomaga ( megi II ph I, 2003 rok, 1,9 dci, climatronic ). Szukam już długo jakiejś podpowiedzi na forum ale nic nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie niestety wersje II więc nie bardzo pomogę, ale może naprowadzę.

Wczoraj rozbierałem moduł sterownia nawiewem w swoim szczeniaku, klima ręczna.

Z pewną konsternacją zważyłem, że pokrętło regulacji nawiewu w pewnych położeniach źle stykało, nawiew wyraźnie zwalniał. Pomogło poprawienie, a właściwie lekkie dogięcie styków. Jednocześnie poprawiłem styki na kostce wchodzącej do panelu, Nie wiem jak to jest w wyższych modelach, ale u mnie wystarczyło dogiąć same końcówki konektorków, w środku są takie dwie blaszki zmniejszające "światło" konektorka. Niestety nie zrobiłem zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę różnicy jest - to co da się zauważyć to też np. jak mam zaparowaną szybę i włączę AC żeby odparować to po stronie pasażera kilka chwil i po zaparaowaniu. Po stronie kierowcy trwa to z cztery razy dłużej. Może faktycznie gdzieś się coś nie przestawia. Przy nawiewie na nogi jest nawet w miarę ok chociaz jak przestawię dmuchawę na max to też wg mnie za słabo tam wieje. Może jest jakaś klapka która gdzieś się zatarła i jest cały czas w jednej pozycji :shock: Wiesz może czy jest tam jakiś mechanizm, który może za to odpowiadać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam taki silniczek który rozdziela kierunek dmuchawy. Mnie się wydaje że on w każdej pozycji u mnie nie otwiera się do końca. Musze to obejrzeć, tylko ciężko z czasem, niestety pewnie bedzie trzeba rozebrać połowę deski rozdzielczej, a to napewno pochłonie dużo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj sobie trochę potestowałem w drodze do pracy. Najpierw bawiłem się przestawianiem nawiewu na nogi na twarz na okno itd. Wyłączyłem radio i słyszałem jak sie przestawiaja kolejne klapki więc z tym jest chyba ok. Potem jechałem za pięknym pordzewiałym, podskakującym, pierdzącym i smierdzącym łódzkim autobusem o dumnej nazwie IKARUS ( produkcja chyba początek lat 80 :-? no i jak to każdy przywoity człowiek zamknąłem sobie dopływ powietrza czyli włączyłem tzw. obieg wewnętrzny. Potem coś mnie tknęło, wyłaczyłem radio i wyłączyłem obieg wewnętrzny. I co :mrgreen: Usłyszałem piękne klapanie w desce rozdzielczej... Potem próba ponowna czyli włączyłem a potem wyłączyłem obieg wewnętrzny i znowu klapanie. Po mniej więcej 5 takich operacjach ( fajne to klapanie <ok> ) i nasłuchiwaniu gdzie to klapie ( ale się na mnie dziwnie ludzie patrzyli jak jechałem mocno pochylony nad kierownicą :mrgreen: zaczęło mi wiać o wiele lepiej z kratek :shock: No i co mądry Tomuś zrobił ;) Włączyłem znowu obieg wewnętrzy i wyłączyłem go ponownie, oczywiście usłyszałem klapanie i praktycznie przestało wiać ( po wyłączeniu obiegu wew ). Chyba znalazłem przyczynę ;) W przyszłym tygodniu spróbuję sie dobrać do tej klapki i zobaczę co tam jest nie tak. Jeszcze tylko musze pogrzebać ( oczywiście używając opcji szukaj ;) ) i znaleźć jak sie do niej dobrać i gdzie dokładnie to chiolerstwo jest.

 

Już go zlokalizowałem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!