Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła przeciwmgielne


CareK

Rekomendowane odpowiedzi

W innym temacie użytkowniczka napisała:

 

zciągali nas policaje z banu za halogeny , pomimo, ze mrzyło, 10euro w plecy

 

I bardzo dobrze, że ściągali, u nas też powinni. Strasznie mnie drażni, jak jakiś inteligentny inaczej włącza przednie światła przeciwmgielne w trakcie np. deszczu! Jak sama nazwa wskazuje, są to światła przeciwMGIELNE, czyli przeciw mgle! Natomiast w naszym pięknym kraju wielu inteligentnych inaczej włącza je podczas deszczu, mżawki czy nawet są jednostki co w dzień włączają - oślepiając tym samym innych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK, Jaskinia,

kodeks drogowy mówi:

Art. 30.

 

1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

 

1. kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:

1. włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,

2. poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania;

2. kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany:

1. włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony,

2. korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu.

 

2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

 

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.

 

niestety ustawodawca nie określa konkretnie sposobu użycia przednich świateł przeciwmgłowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie Robak przejrzystość powietrza nie zmienia się podczas opadów deszczu, czy śniegu. I nie widzę żadnego związku, jakby mi światła przeciwmgielne miały pomóc podczas deszczu. Obecnie nie mam takich świateł, ale miałem je we wcześniejszym Polonezie, robiłem sobie nawet testy. Podczas gdy światła świetnie sprawdzały się podczas mgły, tak podczas deszczu czy śniegu w żaden sposób nie polepszały widoczności, a tylko wkurzały ludzi z naprzeciwka. Są to bardzo mocne żarówki i moim zdaniem nie są przystosowane do włączania ich podczas deszczu, czy śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, ze trochę tu są pomieszane dwa pojęcia, które można pod jedną nazwą zmieścić. Ta potoczna nazwa to HALOGENY. Należało by to rozdzielić na: przeciwmgłowe, gdzie są zazwyczaj zastosowane żarówki H1 o mocy 55W (czyli moc nie większa jak w reflektorach) i zabudowane nisko nad drogą, by światło nie odbijało się od ściany mgły. Ponadto odbłyśniki w takich lampach są tak wyprofilowane, że świecą bardziej na szerokość jak na odległość. I druga grupa lamp dalekosiężne, które mają odbłyśniki do świecenia na odległość i stosowane są żarówki o większej mocy. Z tego co wiem takie lampy są zabronione na polskich drogach. Odstępstwo jest dla aut biorących udział w rajdach na odcinkach rozgrywanych nocą. I teraz pytanie, czy przepisowe przeciwmgłowe mogą oślepiać skoro ich konstrukcja nie pozwala by były dalekosiężnymi ? Nawet nie dorównują światłom mijania, które we mgle już tworzą białą zasłonę przed autem świecąc za daleko i za wysoko. Moim zdaniem, to co jest w zderzaku oślepiającego nas auta to zazwyczaj nieodpowiednie żarówki tam powkładane, albo nie te lampy które być powinny.

(bardziej szkodliwe i denerwujące są chińskie pseudoksenony, chociaż w sceniolu tak tego nie odczuwam, jestem ponad tym rozproszonym snopem światła)

Poza tym, jest dopuszczone stosowanie tych świateł nawet w przypadku braku mgły:

"Przednie (nieobowiązkowe), barwy białej lub żółtej "selektywnej". Mogą być stosowane ogólnie w dwóch przypadkach:

* w warunkach niedostatecznej widoczności (wraz ze światłami mijania albo bez nich);

* w czasie dostatecznej widoczności na drodze krętej oznaczonej odpowiednimi znakami od zmierzchu do świtu."

Faktycznie stosując na takiej drodze i w opisanych warunkach przeciwmgielne przednie, doświetlamy sobie pobocze i lewy pas bezpośrednio przed autem, gdyż tak jak pisałem świeci szeroko ale krótko, więc pokrywamy światłem przestrzeń pod światłami mijania. Tak przynajmniej ja to widzę u siebie. Mogę to potwierdzić i zaproponować doświadczenie tym co posiadają przeciwmgłowe. Jadąc nocą na prostej równej drodze, najlepiej jak cię jest samemu, wyłączyć światła mijania i włączyć same przeciwmgłowe. (oczywiście z postojowymi bo inaczej się nie da) Obserwować różnicę w odległości oświetlanej drogi i szerokość snopa światła lamp przeciwmgłowych. Wnioski nasuną się same. Moża nimi kogoś oślepić jedynie w przypadku mijania, lub krótko przed tym ale to już wina Tego kto uparcie wpatruje się w nasze lampy, a nie patrzy na swój pas ruchu.

 

No chyba, że piszecie o przeciwmgłowych tylnych, a to już inna bajka:

"Tylne (obowiązkowe), barwy czerwonej - mogą być stosowane wyłącznie wtedy, gdy widoczność spadnie poniżej 50 m."

(cytaty zaczerpnięto z: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5...eciwmg%C5%82owe )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, zgadzam sie w 100%.

Konstrukcja uniemozliwia "oslepianie", swieca one nisko i szeroko...

Wiec argumenty o tym ze raza mozna miedzy bajki wsadzic.

 

Wg przepisow mozna ich uzywac w warunkach zmniejszonej przejrzystosci,

czyli : mgla, deszcz i snieg.

 

Ja osobiscie zazwyczaj uzywam w przypadku mgly, ale rowniez noca przejezdzajac odcinki lesne gdzie jest ryzyko, ze wyskoczy jakis zwierzak na jezdnie.

Oswietlaja one pobocze, dzieki temu jest szansa, ze szybciej dostrzege niebezpieczenstwo.

 

Poza tym, przednie jak przednie... bardziej wkurza mnie bezpodstawne uzywanie tylnych przeciwmglowych, to dopiero daje po oczach, szczegolnie jak sie za kims jedzie dluzszy odcinek... meczy strasznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja uniemozliwia "oslepianie", swieca one nisko i szeroko...

Wiec argumenty o tym ze raza mozna miedzy bajki wsadzic.

Tu trzeba zapytać kierowców ciężarówek, oni powiedzą, że oślepiają <ok>

 

wkurza mnie bezpodstawne uzywanie tylnych przeciwmglowych, to dopiero daje po oczach, szczegolnie jak sie za kims jedzie dluzszy odcinek... meczy strasznie

Tu się zgodzę, jak jedzie przede mną taki delikwent, to długie światła skutecznie mu potrafią życie uprzykrzyć. "Oko za oko..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje trzy grosze do tego tematu. Też mnie wkurzają bezmyślnie używane źle ustawione światła przeciwmgielne. Tak światła przeciwmgielne też powinny być ustawiane. Też miałem poloneza ze światłami przeciwmgielnymi "ustawionymi" w fabryce. Początkowo nie bardzo widziałem sens ich stosowania, bo efekt ich działania był raczej znikomy, a tylko mi mrugali z naprzeciwka (dawniej nie było tylu narwańców co światłami mijania walą po oczach, nie wiem czemu policja teraz takich nie tępi - to od razu widać, że światła są źle ustawione, jedno świeci niżej, drugie lub oba wali po oczach).

A wracając do przeciwmgielnych, gdzieś trafiłem (ale już nie pamiętam gdzie), że przeciwmgielne należy ustawiać i jak się to robi. Jedno mogę tylko powiedzieć, ustawiłem je tak jak było napisane i wtedy zobaczyłem efekt ich działania oraz skończyło się miganie z naprzeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu trzeba zapytać kierowców ciężarówek, oni powiedzą, że oślepiają

Tylko zauważyć trzeba, że większość ciężarówek ma właśnie dobudowane "baterie" reflektorów dalekosiężnych z żarówkami halogenowymi o mocy 70W lub więcej i przeźroczystym szkłem, bez prążków odchylających wiązkę światła. Jak np. te: http://www.chh.pl/produkty/45141/HALOGENY_...E_TIR_24V_CLEAR

Już samo ich mocowanie świadczy o ich przeznaczeniu, przykładowo nad kabiną.

W takim wypadku jadąc z przeciwka, to naszymi drogowymi możemy kierowcy trucka tylko "namigać". Jesteśmy bezsilni gdy jego halogeny asfalt przetapiają. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prz okazji tematu przeciwmgielnych, pozdrowienia dla kierownika zielonej megany I sedan, który dzisiaj przy pięknej pogodzie toczył się na gierkówce paląc równo z przeciwmgielnych. Wraz z pasażerem na głowach mieli odpustowe peruki. Panowie, żenada i nie mam tu na myśli specyficznych nakryć głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w mieście raz na miesiąc jest akcja "nie po oczach gdzie na jednej ze stacji diagnostycznych można przyjechać i za free sprawdzić pojazd i ustawić światła. Jedyny minus tej akcji to monitoring przez policję 2 kolesi na moich oczach straciło dowód za wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 kolesi na moich oczach straciło dowód za wydech.

I tak trzymać i oby jak najczęściej. <ok>

Jednemu przeszkadzają źle ustawione światła, innemu wybebeszony wydech, na decybele też jest norma. Hałas jest bardziej upierdliwy jak światła, bo dotyczy nie tylko mijanych kierowców, a wszystkich w okolicy. Sam się ustawiam na podkapowanie 2 takich szczyli w cinkusiach, które ryczą jakby tam silniki z kamaza były. Rurę ø100 z piecyka na wydech nałożył i kozaka udaje. Nie rozumieją małolaty, że na taki wydech to raczej lasek nie wyrwą, bo w większości, na ten ryk, to stare babcie się za nimi oglądają :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

[przeniesiono, scalono]

Zainspirowany przez kolegę gojgien zapraszam do dyskusji czy jazda na w/w światłach jest:

1.Lansowaniem się

2.Niewiedzą (zła interpretacją przepisów)

3.Poprawieniem sobie widoczności.

4.itp....

Według mnie i przepisów jazda podczas normalnej widoczności jest wykroczeniem.Podczas deszczu też.Nie dotyczy opadów śniegu i jazdy po krętych górskich drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!