Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[MANUAL] Jak założyć Lexus Looki do Scenic`a


Rekomendowane odpowiedzi

Witam witam =)

Po długim czasie szukania elementów założyłem Lexus looki do mojego Scenica Iph I =D

 

Postaram sie wmiarę prosto wytłumaczyć co i jak robiłem =)

 

Zanim zamówicie takowe lampy do swojego Scenica, rozejrzyjcie się w okolicy czy dostaniecie panele żarówek do lamp tylnich Scnienic I ph II, bo inaczej nie założycie tych lamp.

Panel ten wygląda tak:

dscf5452x.th.jpg

Miałem okropny problem ze znalezieniem tych paneli.

 

Do rzeczy.

Do założenia nowych lamp potrzebne będą:

-Lewa i prawa ręka,

-Zwine palce ;]

-klucz 10

-farba i pędzel

-szlifierka kątowa z małą tarczą (ja miałem fi=6cm)

-Lutownica i opcjonalnie: krótki przewód.

 

Na przykładzie lampy prawej.Lewą robi się analogowo <ok>

Za pomocą klucza rozmiar 10 odkręcamy 2 śróbki. Znajdują się - jedna widoczna druga mniejwiecej tam gdzie strzałka pokazuje:

dscf5004r.th.jpg

Gdy odkręcimy widzimy takie cudo nie sprzatane od 11 lat :mrgreen:

dscf5435.th.jpg

Zaznaczyłem orientacyjnie miejsca, które trzeba wyciąć aby pomieścic nowe żarówki itp. i zapisałem Wam orientacyjnie po ile centymetrów po wycinałem w danym miejscu:

dscf5024.th.jpg

Gdy juz powycinamy zamolowujemy farbą miejsca cięć, aby rdza się nas nie przyczepiła.

W tak oto przygotowane miejsce mozemy przykrecić nowe klosze :mrgreen:

Chciałem zwrócic uwagę, że aby wymienić zarówke nie trzeba demontować całej lampy, bo słyszałem ze kbarann tak musi robić.

Zatem mechanikę mamay za sobą.Czas na elektrykę:

Trzeba przemieszać kable naszej wtyczki do panelu tak aby to jakoś świeciło ładnie ;)

Na wstępie powiem ze zamiast podłaczać światła przeciwmgłowe do naszych lamp, podłączyłem sobie dodatkowe lampy stopu. Na końcu opisze jak to wygląda.

 

Zajmijmy sie wtyczkami. Pokażę krótko bo nie ma co się tu rozpisywać.Mam nadzieje ze zrozumiecie.

Przed:dscf5026.th.jpg Po:dscf5049r.th.jpg

 

Mały instruktaz jak wyciagnąć kabelek z tej wtyczki.

Należy podnieść mała klapkę: dscf5007n.th.jpg. Oraz od spodu znajdują sie małe zapadki należy je podnieść i pociagnąć za dany kabelek aż wyjdzie z gniazda ;)

Wkłądamy kabelek w odpowiednie miejsce i zamykamy klapkę.

 

Na lampie od strony żarówek był taki pionowy plastikowy patyczek, który przechodził przez piankę (jak zobaczycie lampę to będziecie wiedzieli o co chodzi).Usunąłem go bo stwierdziłem ze nie jest do nie czego potrzebny ;)

 

Moje lampy działają tak:

kopiadscf5053.th.jpg

 

Czas pracy na prawą lampą....5h. nad lewą 1h. ;)

To chyba wszystko.

Jeśli macie pytania to pytajcie. Postaram się odpowiedzieć.

Mam nadzieje ze teraz będzie wiecej Sceników z Luxami ;)

 

Pozdrawiam,

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie
Chodzi mi o to, że chciałbym do swojego Scenica '98, włożyć lampy poliftowe (bo jakoś te lexusowe mi się nie widzą i są dużo droższe) i stąd moje pytanie, czy tyle samo wycinania będzie pod lampy poliftowe co pod lexusowe?

Dzięki

Pozdrawiam

 

Regulamin forum odnośnie cytowania postów się kłania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze będzie tyle samo cięcia, choć ręki za to nie dam.

Wydaje mi się że tyle samo wycinania będzie ponieważ panele trzymające żarówki są większe. Mają 4 gniazda na żarówki w nieco innym ułożeniu.

 

Piszesz ze lexsusy Ci sie nie widzą a do Kbaranna sie zgłaszasz po nie ;]

Lexsusy fajne są :) wiekszy lans na mieście. oczywiście jak pasują do całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość jsordyl1972

Witam witam =)

Po długim czasie szukania elementów założyłem Lexus looki do mojego Scenica Iph I =D

 

Postaram sie wmiarę prosto wytłumaczyć co i jak robiłem =)

 

Zanim zamówicie takowe lampy do swojego Scenica, rozejrzyjcie się w okolicy czy dostaniecie panele żarówek do lamp tylnich Scnienic I ph II, bo inaczej nie założycie tych lamp.

Panel ten wygląda tak:

dscf5452x.th.jpg

Miałem okropny problem ze znalezieniem tych paneli.

 

Do rzeczy.

Do założenia nowych lamp potrzebne będą:

-Lewa i prawa ręka,

-Zwine palce ;]

-klucz 10

-farba i pędzel

-szlifierka kątowa z małą tarczą (ja miałem fi=6cm)

-Lutownica i opcjonalnie: krótki przewód.

 

Na przykładzie lampy prawej.Lewą robi się analogowo ;)

Za pomocą klucza rozmiar 10 odkręcamy 2 śróbki. Znajdują się - jedna widoczna druga mniejwiecej tam gdzie strzałka pokazuje:

dscf5004r.th.jpg

Gdy odkręcimy widzimy takie cudo nie sprzatane od 11 lat ;)

dscf5435.th.jpg

Zaznaczyłem orientacyjnie miejsca, które trzeba wyciąć aby pomieścic nowe żarówki itp. i zapisałem Wam orientacyjnie po ile centymetrów po wycinałem w danym miejscu:

dscf5024.th.jpg

Gdy juz powycinamy zamolowujemy farbą miejsca cięć, aby rdza się nas nie przyczepiła.

W tak oto przygotowane miejsce mozemy przykrecić nowe klosze ;)

Chciałem zwrócic uwagę, że aby wymienić zarówke nie trzeba demontować całej lampy, bo słyszałem ze kbarann tak musi robić.

Zatem mechanikę mamay za sobą.Czas na elektrykę:

Trzeba przemieszać kable naszej wtyczki do panelu tak aby to jakoś świeciło ładnie ;)

Na wstępie powiem ze zamiast podłaczać światła przeciwmgłowe do naszych lamp, podłączyłem sobie dodatkowe lampy stopu. Na końcu opisze jak to wygląda.

 

Zajmijmy sie wtyczkami. Pokażę krótko bo nie ma co się tu rozpisywać.Mam nadzieje ze zrozumiecie.

Przed:dscf5026.th.jpg Po:dscf5049r.th.jpg

 

Mały instruktaz jak wyciagnąć kabelek z tej wtyczki.

Należy podnieść mała klapkę: dscf5007n.th.jpg. Oraz od spodu znajdują sie małe zapadki należy je podnieść i pociagnąć za dany kabelek aż wyjdzie z gniazda :)

Wkłądamy kabelek w odpowiednie miejsce i zamykamy klapkę.

 

Na lampie od strony żarówek był taki pionowy plastikowy patyczek, który przechodził przez piankę (jak zobaczycie lampę to będziecie wiedzieli o co chodzi).Usunąłem go bo stwierdziłem ze nie jest do nie czego potrzebny :)

 

Moje lampy działają tak:

kopiadscf5053.th.jpg

 

Czas pracy na prawą lampą....5h. nad lewą 1h. :P

To chyba wszystko.

Jeśli macie pytania to pytajcie. Postaram się odpowiedzieć.

Mam nadzieje ze teraz będzie wiecej Sceników z Luxami :P

 

Pozdrawiam,

Patryk

Witam, kolego, mam kilka pytań:

-czy mógłbyś opisać jaki kolor jest do jakich świateł( jestem laikiem w tych sprawach i nie chciałbym zrobić jakiejś spinki w instalacji) :notacrook:

-zauważyłem, że w płytce na żarówki są dwa gniazda na wtyczki, jak się je podłącza ,

i ostatnie, na co jest ten kabelek który opisałeś na początku i do czego się go lutuje.

Przepraszam za tak może i głupie pytania, ale chciałbym wszystko zrobić jak należy. Lampy już zakupiłem, ale zwykłe po lifcie, kwestia gustu :) zapomniałem tylko powiedzieć sprzedającemu żeby oprócz płytek na żarówki wysłał mi wtyczki do nich, ale to nic, kupię gdzieś indziej . Jeżeli możesz to będę też pod gg. 2989592, dzięki z góry za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziękuję bardzo. Tyle się naszukałem i poprzez szukajkę w różne sposoby, i na downloadzie i jeszcze w inne sposoby. Znalazłem do Megane, a do Scenic nie znalazłem. A kojarzyłem, że gdzieś to widziałem. Mam Cię robaczku, Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!