Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wielka Tajemnica


snajph3r

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś wyprzedzając samochód [na 3 biegu] po wejściu na ok 3tys/obr. , renia puściła wielkiego czarno brązowego bąka, zdusiła się po czym pomknęła dalej, niestety po tym zdarzeniu słychać jakieś syczenie podobne do turbiny tylko dochodzące jakby bardziej od strony pasażera, dodam że słychać to przy ok 2500/obrotów. Na prawo od zaworu EGR zbiera się olej, poza tym po przejechaniu 1400 km poziom oleju spadł o 1 kółko, ale to wydaje mi się normalne /no chyba że nie jest/. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zacząć od początku bo wątków śledztwa może być wiele, skoro olej zobacz czy się dolot nie rozszczelnił co tłumaczyłoby czarnego bąka z tyłu i syczenie, sam EGR mógł się przyciąć podobnie jak zawór nim sterujący.

Czy jest to syczenie czy gwizd ? Gwizd niedobrze, może oznaczać początek końca wirnika suszarki co tłumaczyłoby spadek poziomu oleju (uszczelniacz ośki) - ile wcześniej spalał oleju od wymiany do wymiany ?. Jest to czarny scenariusz, zatem lepiej znajdź dziure w dolocie :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

snajph3r, mnie by bardziej ten pobór oleju niepokoił. W mojej reni od wymiany mam około 15 000km (wiem przesadziłem, proszę nie komentować, wymiana lada moment) i jedno kółko na liczniku pojawia się tylko w przypadku ustawienia auta na pochyłym terenie i to nie zawsze. Na bagnecie jest nadaj w normie, pomiędzy znakami, a silnik ma już ponad 195 000km i lekki wyciek z rurki powrotnej za turbiną. (czarny zaciek od oleju)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem nie jest tak źle jak myślałem dziś postawiłem go w garażu i ubytek jest znośny /ach te polskie przyblokowe parkingi/. EGR zafajdany jak cholerka. Po zdjęciu filtru powietrza zauważyłem że mi dymi spod uszczelki. Mam pytanie czy da się wygrzebać turbo bez wyjmowania silnika? Nie chcę iść z tym do warsztatu, bo nie ma u mnie w miasteczku dobrego, a przy okazji czegoś się nauczę. Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!