Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze spadającymi obrotami i nierówna p


wojas78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem, że było już wiele podobnych tematów na forum a mianowicie dotyczących spadających obrotów oraz nierównej pracy silnika ale postanowiłem poszukać porady w osobnym temacie. Na zimnym silniku po odpaleniu (co ciekawe nie zawsze ale w 85% przypadków) obroty spadają poniżej 500 i silnik sie dławi i gaśnie. W pozostałych 15 % obroty są ok. 1200 ale gdy przejadę troszkę, zgaszę silnik i go za chwilę odpalę obroty spadają i silnik gaśnie. Jak się trochę pojeździ wszystko wraca do normy i jest ok. Dodatkowo i na wolnych i na wyższych obrotach silnik pracuje bardzo nierówno. Czuć ta pracę w kabinie - dość mocno trzęsie. (silnik chodzi w przód i tył). Próbowałem już wielu rzecz: zmieniłem tylną poduchę pod silnikiem ( 2 pozostałe są ok), zmieniłem świece, od brata z renówki wyciągnąłem i zmieniłem silniczek krokowy oraz cewki) żadnego efektu po tych zmianach, sprawdzana była kompresja na cylindrach - ok, czyściłem przepustnicę. Powoli tracę nerwy. Myślałem jeszcze, że może byc coś z pompą paliwa i dlatego silnik się dławi. Co Wy na to, ma ktoś jeszcze jakieś pomysły/. Mechanicy rozkładają ręce a nie chcę żeby wymieniali mi wszystko pokolei.

 

[ Dodano: 2009-09-16, 20:46 ]

Pozostał mi do rozwiązania jeszcze problem nierównej pracy silnika (z obrotami po wykonanych powyższych czynnościach + czyszczeniu wtrysków problem minął). Myślałem, że problem nierównej pracy silnika może powodować dostające się lewe powietrze jednak jeden z mechaników rozwiał te przypuszczenia twierdząc , że silnik kołysze się w przód i w tył równomiernie a przy dostawaniu się lewego powietrza tak by nie było i zasugerował złe ustawienie rozrządu bądź problem z głowicą ? co o tym myślicie ? Są to sprawy już trochę poważniejsze (poza tym trochę się już wykosztowałem) i zanim rozpocznę działania w tym kierunku chciałbym poznać opinię osób znających się na rzeczy z tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, a co z obrotami, juz się uporałeś? Daj znać w jaki sposób bo chyba mam podobny problem. Zacytuję może swój post w podobnym temacie:

"Witam, od pewnego czasu mam problem z odpalaniem, szczególnie jak jest zimny (ciepły pali momentalnie). Przy normalnie funkcjonującym silniku podczas odpalania, obroty wchodzą na chwilę na wyższe, później spadają do normalnych. U mnie natomiast jest odwrotnie: jak odpalam (po około3-4 sekundach kręcenia) obroty spadają blisko zera albo pojazd gaśnie całkiem.

Co może być powodem? Czytam często o czyszczeniu przepustnicy, o krokowcu itp. Czy ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc."

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po wielu wizytach u różnych mechaników w końcu jeden zdiagnozował mi złą pracę na drugim cylindrze (cewki i świece są ok - były sprawdzane). I stąd bierze się telepanie silnika. I szczerze nie wiem tylko czy mam jeszcze siły żeby starać się to wyeliminować tzn. szukać mechanika, który się tym fachowo zajmie. Przyczyny mogą być ponoć różne albo problem z wtryskiwaczem (ale on sie ponoć nie psuje) albo coś z zaworami. Wygląda to tak jakby silnik dostawał odrobinę za mało paliwa (wg. komputera dawkowanie jest wzorowe) i np. po włączeniu klimy silnik zaczyna pracować równiej (dostaje odrobine więcej paliwa) może miał już ktoś podobny problem i może sie o tym wypowiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. dokładnie komputer pokazywał wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, dodatkowo mam podniesione za bardzo ciśnieni na kolektorze ssącym (ponoć jest to spowodowane problemem z cylindrem). Czujnik ciśnienia (to chyba jest MAP) jest wporządku - był sprawdzany. gdyby coś było z przewodami do tego czujnika (jakaś nieszczelność) to raczej nie objawiało by sie to chyba problemem ciągle akurat na jednym cylindrze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!