Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczne domykanie szyb - instrukcja mon


Vol2

Rekomendowane odpowiedzi

Zgodnie z obietnicą załączam tutorial opisujący sposób podłączenia modułu MPW-4 (firmy Testronik) w samochodzie Megane (Coupe) I phII.

W przypadku uwag, wątpliwości, pytań, proszę śmiało pisać (poprzez forum, a nie PW).

Tutorial_pod__czenie_sterownika_domykania_szyb.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota :mrgreen:

Jak na razie wszystko wydaje się proste, myślę że pytania pojawią się podczas montażu.

Dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ściągnałem bez problemu, działa jak ta lala. Podeślij mi maila na pw to Ci prześlę pdf-a :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vol2, ten przekaźnik musi być jakiś specjalny czy dowolny? Możesz napisać jakiego Ty użyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w google "Przekaźnik zwierno - rozwierny 12V 40/30A" i znajdziesz mnóstwo odnośników.

Ten przekaźnik jest tak bardzo standardowy, że znajdziesz go w dowolnym sklepie elektronicznym lub motoryzacyjnym.

Oczywiście potrzeba do niego podstawkę - tutaj również wybór jest bardzo szeroki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście są te przekaźniki i to za całe 2 zł sztuka 8-)

Mam jeszcze jedno pytanie, czy można jakoś odłączyć domykanie tylnych szybek, bo np jak jest gorąco to zostawiam je otwarte. Chodzi mi o jakiś przełącznik, który będzie "odcinał" domykanie tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody A1, A3, A6 i A9 (pomarańczowe) odpowiadają za zasilanie domykania poszczególnych szybek.

Jeżeli dodasz przełączniki odłączające przewody A6 i A9 od napięcia, domykanie tylnich szybek nie będzie działać (zamykanie z przycisku będzie funkcjonować jak dotychczas).

Oczywiście A6 i A9 odnosi się do schematu podłączenia opisanego w moim tutorialu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi gdzie kupiłeś ten sterownik i za ile?

Na stronie producenta mają na 2 szyby i taki bym chciał kupić.

Mam sterownik centralnego MaxiCar i mam wyjście na kanał dodatkowy lub domykanie szyb.

Ale gdy podłączę bezpośrednio do silnika to pali mi bezpiecznik.

 

Czy w ogóle da się jakoś to zrobić bym kanałem dodatkowym zamykał szyby podłączając bezpośrednio do silnika ?? Gdyby te szyby były na stałe pod prądem nie było by w ogóle problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi gdzie kupiłeś ten sterownik i za ile?

Cenę podałem powyżej - a kupiłem w firmie conda.pl.

Czy u Ciebie adres http://www.testronik.com/index.php?page=moduly_mpw4 nie działa ?

Mam sterownik centralnego MaxiCar i mam wyjście na kanał dodatkowy lub domykanie szyb.

Ale gdy podłączę bezpośrednio do silnika to pali mi bezpiecznik.

Byłbym zdziwiony gadyby było inaczej :mrgreen: Kanałem dodatkowym możesz jedynie wysterować moduł domykania szyb. Ale w takim przypadku NIE BĘDZIE działać opcja zatrzymania domykania w sytuacji awaryjnej (dziecko włoży rączkę pomiędzy szybę a ramkę). "Eksperymentuj" dalej, a uszkodzisz sterownik.

W przygotowanym przeze mnie opisie moduł domykania szyb jest całkowicie niezależny od posiadanego sterownika centralnego zamka.

Czy w ogóle da się jakoś to zrobić bym kanałem dodatkowym zamykał szyby podłączając bezpośrednio do silnika ?? Gdyby te szyby były na stałe pod prądem nie było by w ogóle problemu.

Tak nie da się - to jednak jest bardziej skomplikowane - podłączenie jednego kabelka nie uruchomi funkcji domykania szyb.

Według mnie koszt maks. 100 zł (wliczając ewentualny koszt wysyłki modułu) nie jest aż tak wysoki. Teraz sobie nie wyobrażam nie posiadania domykania szyb, jeżeli zmienię samochód (i będzie elektryka na szybach, ale nie będzie szyny CAN) to na 100% zamontuję domykaczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vol2 mam pytanie, czy szyby nie będą się domykać podczas ruszania samochodem jak jest włączoną opcja zamykania CZ po uzyskaniu przez samochód bodajże prędkości 6km/h, wtedy na CZ podawany jest impuls żeby zamknął drzwi.

 

[ Dodano: 2009-09-22, 13:20 ]

Chyba skumałem, po to jest te 12V po stacyjce, żeby wtedy moduł nie działał jak dostanie impuls z CZ, czy się mylę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na wstępie muszę zaznaczyć, ze opis dotyczy RACZEJ tego sterownika.

Ja kupiłem inny, kolory kabli mam identyczne, ale sterowanie szybami odwrotnymi kablami. Do silnika podłączam kabel niebiesko/czerwony, a do przełącznika niebieski. Na szczęście spalił się tylko bezpiecznik. Po zamianie kabli szyba kierowcy ożyła <ok>

 

Sterowanie szybą pasażera planuję zrobić po lewej stronie auta, bo nie chce mi się ciągnąć kabli na drugą stronę auta. Mam nadzieję, że nie będe musiał zmieniać kolejnego bezpiecznika... :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!