Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek w okolicach cewek


Jaskinia

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba jestem słabym tropicielem, bo wiem, że ten temat już był( nie mogę go odnaleźć)-

Mam drobny wyciek oleju w okolicy cewek- może ktoś mnie naprowadzić skąd może cieknąć, ewentualnie podsunąć temat, gdzie problem był omawiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widzę tego jako problemu.

A ja owszem, u mnie olej dostaje się do pierwszej cewki, ta ma przebicia i silnik bardzo nierówno pracuje. Oczywiście to po dłuższym czasie, bo olej tam kapie dłuższy czas, ale jak przyjdzie co do czego to auto nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pochwal się jakie masz świece i cewki ? Ja mam świece Renault 77...... i cewki Denso (praktycznie bezawaryjne, lepsze od Beru). Świece próbowałem kiedyś odkręcić ale nie wiem czy były wymieniane i kiedy- nie szło ich ruszyć a teraz mam ponad 160 000 przebiegu. Przez ostatni rok i 20 000 ubylo oleju mniej niż 0,5l, problemów z lewą iskrą raczej nie ma. Wyładowania koronowe to były głównie na świecach NGK i dziadostwie Sagema. Świece które kupiłem to Motrio 086 ale nie mam natchnienia do wymiany :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oleju nie ubywa, ale troszkę nierówno chodzi na wolnych obrotach. Nie jest źle, ale jest to zauważalne. Mam też wrażenie, że trochę więcej pali, ale może to inny styl jazdy. Inne przypadłości nie występują- auto pali i jeździ jak nowe. Nie wiem, jakie mam cewki, ale ponoć poprzedni właściciel wymieniał je w ASO.

Mówicie, że wymiana uszczelki załatwi sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego- zauważ że ja pisałem o I ph2. Jak pisze Lewy w II wygląda że jest inaczej. Te silniki nigdy nie będą idealnie równo na luzie pracować a jak wymiana była w ASO to jest duża szansa że cewki są poprawione Sagem czyli dalej g... warte. Podobne objawy w Twoim motorku daje też uszkodzenie koła zmiennych faz rozrządu (początki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy w Twoim motorku daje też uszkodzenie koła zmiennych faz rozrządu (początki).

 

KZFR było wymieniane w ASO we wrześniu 2008r. Nie ma więcej niż 20kkm, więc powinno jeszcze żyć. Niedługo jadę na smarowanie McPhersonów, więc powiem typowi, żeby zerknął na ten wyciek

Dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krisp, mam cewki Denso, świece NGK, nowe. To był 100% olej bo zawsze jeżdżę na NGK i problemów w życiu nie miałem. Po wyczyszczeniu oleju auto znów jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, cewki bardzo dobre ale NGK w renówkach lubią płatać figle. Wystarczy trochę brudu i są cuda. Zobaczę u siebie jak wymienię świeczki i wyczyszczę cewki - może faktycznie przybędzie 30 KM ;-) . Chociaż na oko i na spalanie to OK. Magik z ASO polecał posmarować na obwodzie wewnątrz cewki pasek silikonem wysokotemperaturowym- może pomoże jak będzie taki do misek olejowych - chociaż nie wiem czy to nie pociągnie do wewnątrz wilgoci przy zmianach ciśnienia i temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

athlon64x4

że coś poprawili? Pierwsze wytrzymało 4 lata i niecałe 40kkm. Już ten "wyczyn" to według mnie wyjątkowo krótko- inne przeważnie wytrzymują dłużej. A co do pracy silnika, to nie ma żadnego klekotania, tylko drobne zachwiania w pracy na wolnych obrotach i ślady oleju pod cewkami. Jestem bardzo naiwny? :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko zdejmując pokrywę zaworów można, zlikwidować wyciek , żadne smarowanie pod cewkami sylikonem wysokotemperaturowym nie pomoże, pokrywa zaworów musi być zdjęta, a co za tym idzie , trzeba zablokować wałki rozrządu i koła rozrządu żeby nie przestawić faz ,jeśli poprzestawiacie fazy rozrzadu to wtedy będziecie mieli dodatkowo pasek do wymiany bo raz zdjęty lub poluzowany nie powinien być ponownie zakładany, cała operacja trwa około 3 godzin trzeba pózniej wiedziec jakim momentem dokrecić i wjakiej kolejności śruby pokrywy, gdyż ta pokrywa jest również podporą wałków rozrządu, jak bedzie ktoś zainteresowany moge opisać krok po kroku co i jak z podaniem momentów i kolejnosci dokręcania,

 

nierówna praca na wolnych obrotach (zakładam że cewki są ok) to w 90% przypadków zwłaszcza w autach z przebiegiem powyżej 60 tyś km to brudna przepustnica

powinno się ją wyjąć i umyć robiąc to w domowych warunkach wyjął bym karte z czytnika i zamknoł samochód żeby przpustnica nie rozprogramowała się, wtedy choć niekoniecznie się to udaje nie trzeba bedzie robić adaptacji, chocaż po każdym wymontowaniu przepustnicy powinno sie zrobić adaptacje jest to najleprze rozwiązanie,

żeby umyć przepustnice konieczne jest jej wymontowanie żadne odchylanie przewodu dolotowego i wtryskiwanie sprayu do czyszczenia przepustnic, tak przepustnica nie będzie dokładnie umyta po drugie środek ten nie jest w całości spalany i jest wyżucany przez układ wudechowy do katalizatora i powoduje jego uszkodzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!