Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek w okolicach cewek


Jaskinia

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba jestem słabym tropicielem, bo wiem, że ten temat już był( nie mogę go odnaleźć)-

Mam drobny wyciek oleju w okolicy cewek- może ktoś mnie naprowadzić skąd może cieknąć, ewentualnie podsunąć temat, gdzie problem był omawiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widzę tego jako problemu.

A ja owszem, u mnie olej dostaje się do pierwszej cewki, ta ma przebicia i silnik bardzo nierówno pracuje. Oczywiście to po dłuższym czasie, bo olej tam kapie dłuższy czas, ale jak przyjdzie co do czego to auto nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pochwal się jakie masz świece i cewki ? Ja mam świece Renault 77...... i cewki Denso (praktycznie bezawaryjne, lepsze od Beru). Świece próbowałem kiedyś odkręcić ale nie wiem czy były wymieniane i kiedy- nie szło ich ruszyć a teraz mam ponad 160 000 przebiegu. Przez ostatni rok i 20 000 ubylo oleju mniej niż 0,5l, problemów z lewą iskrą raczej nie ma. Wyładowania koronowe to były głównie na świecach NGK i dziadostwie Sagema. Świece które kupiłem to Motrio 086 ale nie mam natchnienia do wymiany :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oleju nie ubywa, ale troszkę nierówno chodzi na wolnych obrotach. Nie jest źle, ale jest to zauważalne. Mam też wrażenie, że trochę więcej pali, ale może to inny styl jazdy. Inne przypadłości nie występują- auto pali i jeździ jak nowe. Nie wiem, jakie mam cewki, ale ponoć poprzedni właściciel wymieniał je w ASO.

Mówicie, że wymiana uszczelki załatwi sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego- zauważ że ja pisałem o I ph2. Jak pisze Lewy w II wygląda że jest inaczej. Te silniki nigdy nie będą idealnie równo na luzie pracować a jak wymiana była w ASO to jest duża szansa że cewki są poprawione Sagem czyli dalej g... warte. Podobne objawy w Twoim motorku daje też uszkodzenie koła zmiennych faz rozrządu (początki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy w Twoim motorku daje też uszkodzenie koła zmiennych faz rozrządu (początki).

 

KZFR było wymieniane w ASO we wrześniu 2008r. Nie ma więcej niż 20kkm, więc powinno jeszcze żyć. Niedługo jadę na smarowanie McPhersonów, więc powiem typowi, żeby zerknął na ten wyciek

Dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krisp, mam cewki Denso, świece NGK, nowe. To był 100% olej bo zawsze jeżdżę na NGK i problemów w życiu nie miałem. Po wyczyszczeniu oleju auto znów jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, cewki bardzo dobre ale NGK w renówkach lubią płatać figle. Wystarczy trochę brudu i są cuda. Zobaczę u siebie jak wymienię świeczki i wyczyszczę cewki - może faktycznie przybędzie 30 KM ;-) . Chociaż na oko i na spalanie to OK. Magik z ASO polecał posmarować na obwodzie wewnątrz cewki pasek silikonem wysokotemperaturowym- może pomoże jak będzie taki do misek olejowych - chociaż nie wiem czy to nie pociągnie do wewnątrz wilgoci przy zmianach ciśnienia i temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

athlon64x4

że coś poprawili? Pierwsze wytrzymało 4 lata i niecałe 40kkm. Już ten "wyczyn" to według mnie wyjątkowo krótko- inne przeważnie wytrzymują dłużej. A co do pracy silnika, to nie ma żadnego klekotania, tylko drobne zachwiania w pracy na wolnych obrotach i ślady oleju pod cewkami. Jestem bardzo naiwny? :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko zdejmując pokrywę zaworów można, zlikwidować wyciek , żadne smarowanie pod cewkami sylikonem wysokotemperaturowym nie pomoże, pokrywa zaworów musi być zdjęta, a co za tym idzie , trzeba zablokować wałki rozrządu i koła rozrządu żeby nie przestawić faz ,jeśli poprzestawiacie fazy rozrzadu to wtedy będziecie mieli dodatkowo pasek do wymiany bo raz zdjęty lub poluzowany nie powinien być ponownie zakładany, cała operacja trwa około 3 godzin trzeba pózniej wiedziec jakim momentem dokrecić i wjakiej kolejności śruby pokrywy, gdyż ta pokrywa jest również podporą wałków rozrządu, jak bedzie ktoś zainteresowany moge opisać krok po kroku co i jak z podaniem momentów i kolejnosci dokręcania,

 

nierówna praca na wolnych obrotach (zakładam że cewki są ok) to w 90% przypadków zwłaszcza w autach z przebiegiem powyżej 60 tyś km to brudna przepustnica

powinno się ją wyjąć i umyć robiąc to w domowych warunkach wyjął bym karte z czytnika i zamknoł samochód żeby przpustnica nie rozprogramowała się, wtedy choć niekoniecznie się to udaje nie trzeba bedzie robić adaptacji, chocaż po każdym wymontowaniu przepustnicy powinno sie zrobić adaptacje jest to najleprze rozwiązanie,

żeby umyć przepustnice konieczne jest jej wymontowanie żadne odchylanie przewodu dolotowego i wtryskiwanie sprayu do czyszczenia przepustnic, tak przepustnica nie będzie dokładnie umyta po drugie środek ten nie jest w całości spalany i jest wyżucany przez układ wudechowy do katalizatora i powoduje jego uszkodzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!