Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gdzie jest czujnik ciśnienia oleju


mantev

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy żeby wymienić czujnik ciśnienia oleju muszę wjechać na kanał?Tak w ogóle to gdzie go znajdę na silniku-bo przez szukaj nie dałem rady?

silnik k4j750

 

Potrzebuję na szybko gdyż muszę wymienić czujnik by wiedzieć czy nie wymienić pompy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jk staniesz przed samochodem, na bloku silnika, pod linią zasilania paliwem, bliżej skrzyni biegów takie coś średnicy ok 1,5 cm z wystającym kablem, odkręcisz to tylko kluczem rurkowym, długim, 22 albo 24, może być konieczne lekkki wykręcenie śruby trzymającej obudowę sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

b.dziękuje,znalazłem natomiast niejasne jest dla mnie to sformułowanie:

ekkki wykręcenie śruby trzymającej obudowę sprzęgła.

Natomiast zmiana czujnika nie przyniosła zmiany-dzieje się to samo co przedtem-cały czas na niskich obrotach i przy odsprzęglaniu swiecą się kontrolki stop i oleju,które gasną przy zwiększaniu obrotów (+-2000,2500 obr/min niestety nie działa obrotomierz).

Nie wiem czy pada pompa ,czy może pasek akcesoriów ślizgając się i piszcząc (piszczy chyba też koło na alternatorze) nie napędza pompy przy niskich obrotach-po prostu nie wiem czy jest to jakaś zależność.

pomóżcie

pozdrawiam

 

nie zmieniałem dawno oleju -ok.35.000km temu (ale dolewam 1l na 5000km,więc jest duża rotacja) -jakie jest prawdopodobieństwo że to jest przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wyjaśniam

niejasne jest dla mnie to sformułowanie:

Dysponowałem takim kluczem, że po przekręceniu o jakieś 10 st. nie mogłem dalej przekręcić, Musiałem wykręcić śrubę spinającą obudowę sprzęgła, okazało się, że wystawała ok 0,5 cm i blokowała obrót klucza. Co ciekawe nakrętka na oryginalnym czujniku była większa chyba 22, a na zamienniku 19. ( nie pamiętam już dokładnie)

 

Pasek akcesorii nie napędza pompy olejowej, nawet pasek rozrządu jej nie napędza

Jest napędzana łańcuszkiem

pompa_oleju.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mantev, a czy przypadkiem nie wlałeś za dużo oleju? Odma głupieje i gdzieś pojawia się ciśnienie, o którym informuje czujnik. Jak możesz to spuść go trochę i obserwuj czy się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02:Ja to raczej dolewam oleju bo wskaźnik cały czas informuje o niskim stanie,na bagnecie normalnie 1/2 stanu.

Przemo:ten łańcuszek co napędza?

Zmianę taką (zapalające się stop i olej) zaobserwowałem po zmianie uszczelki na głowicy.(pół roku temu-myślałem że się unormuje a cały czas jest mi auto niezbędne)

Mógł coś żle złożyć mechanik?

Stary olej może być przyczyną?

Jak można w warunkach nie-warsztatowych sprawdzić pompę oleju?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten łańcuszek co napędza?

Jak to co? Pompę oleju masz na obrazku. nie widzisz?

Chwila! Dolewasz bo wskaźnik wskazuje, że masz 1/2 poziomu?

Kolego, na bagnet się patrzy, nie na ten wskaźnik, on jest tylko orientacyjny. Przynajmniej raz w miesiącu powinieneś otworzyć maskę i popatrzyć co się pod nią dzieje przy okazji wyjąć bagnet i sprawdzić poziom oleju.

Sprawdź to bo może rzeczywiście masz za dużo oleju, ale sprawdź na bagnecie.

Mógł coś żle złożyć mechanik?

Jasne, że mógł, ale nie wiem co. Może któryś z kanałów olejowych jest przytkany? Nie wiem.

Stary olej może być przyczyną?

Chymm! Mechanik Ci tak doradził? Po takich "remontach" zawsze się zmienia olej na świeży. Nawet jak niedawno był wlany, filtr oleju również.

Czy masz na myśli, że ma już te pół roku? Ale sam piszesz, że to się działo zaraz po wymianie uszczelki. Wtedy trzeba było jechać do mechanika z reklamacją. Wtedy auto zostało by na dzień dwa w warsztacie i miałbyś zrobione, a teraz to nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemo"na bagnecie normalnie 1/2 stanu."Czytaj ze zrozumieniem,coś chyba poranek miałeś kiepski.

"Przynajmniej raz w miesiącu powinieneś otworzyć maskę i popatrzyć co się pod nią dzieje przy okazji wyjąć bagnet i sprawdzić poziom oleju. " -posiadając megi zagląda się pod maskę codziennie,nie posądzaj mnie o aż taki dyletantyzm.

"Przemo:ten łańcuszek co napędza?" może i stwierdziłeś że jestem mało bystry,ale niepotrzebnie się irytyujesz,no chyba że to perpetum mobile.Dalej nie wiem "co ten łańcuszek napędza".

Zangażowałeś się w pomoc i była konstruktywna,ale np .

"Chymm! Mechanik Ci tak doradził? Po takich "remontach" zawsze się zmienia olej na świeży. Nawet jak niedawno był wlany, filtr oleju również. "

Mechanik mi nie doradza,on jest od naprawy,może mnie co najwyżej oszukać,co chyba uczynił.

W ogóle w tym kraju trzeba się znać na wszystkim żeby skorzystać z jakiejkolwiek usługi.

Na forum szukam zrozumienia a nie potępienia.

Potrzebuję odpowiedzi na pytania:

czy jedynym sposobem sprawdzenia pompy oleju jest jej wymontowanie/zamiana?

czy wymienić olej czy już raczej czekać na wymianę oleju po wymianie pompy(jeśli tak się czyni?

Czy przy tych objawach+przygasanie na jałowych(nowy krokowy,nowe cewki,nowe świece)

da się zdiagnozować co jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie wiem "co ten łańcuszek napędza".

Jak już wcześniej napisałem, łańcuszek napędza pompę oleju.

nie zmieniałem dawno oleju -ok.35.000km temu (ale dolewam 1l na 5000km,więc jest duża rotacja) -jakie jest prawdopodobieństwo że to jest przyczyna?

Karkołomne podejście!

O ile dobrze pamiętam to wymiana powinna odbywać się co 20000km lub 2 lata. Nie ma to nic do tego, że dolewasz 1l/5000 km, wg mnie to dużo za dużo bierze Ci tego oleju. Ja między wymianami nie dolewam więcej niż litr.

Wszystkie śmieci nadal zostają Ci w silniku, mogą zapchać kanaliki olejowe co w efekcie może w skrajnym przypadku może doprowadzić do zatarcia silnika. Czyli doprowadzi do jego poważnego uszkodzenia.

Żeby wyeliminować pompę trzeba by podjechać do mechanika, który ma przyrząd, którym jest wstanie zmierzyć ciśnienie oleju. Końcówkę wkręca się zamiast czujnika oleju i sprawdza.

Nie wiem natomiast, czy najpierw nie należało by wymienić olej i to jak najszybciej, łącznie z filtrem. Na taki który ma mniejszą lepkość i na bank pełny syntetyk.

Obawiam się jednak, że przy takim wariancie olej może wypłukać śmieci, które zaczną w nim pływać. Może to doprowadzić do zatkania kanalików olejowych, a wtedy na bank silnik do remontu.

czy jedynym sposobem sprawdzenia pompy oleju jest jej wymontowanie/zamiana?

Nie wiem, może tak może nie. Wiele wskazuje, że to może być pompa.

Może popuszcza zawór bezpieczeństwa?

czy wymienić olej czy już raczej czekać na wymianę oleju?

Natychmiast! Łącznie z filtrem.

 

Czy przy tych objawach+przygasanie na jałowych(nowy krokowy,nowe cewki,nowe świece) da się zdiagnozować co jest przyczyną.

Czyli masz jeszcze inne dodatkowe "efekty"? A przepustnica byłą czyszczona?

Filtry: paliwa, powietrza kiedy były wymieniane?

Ściągnij tą czarną puszkę co masz z lewej strony silnika(jak stoisz przed autem), za silnikiem nasz filtr powietrza, zajrzyj jak on wygląda? Stawiam że będzie cały czarny i pewno będzie w nim pełno śmieci.

Poza tym ja się nie irytuję tylko próbuje ustalić fakty.

Twój tekst z dolewkami porostu mi uciekł.

 

Po za tym strasznie dużo Ci oleju bierze. :-/

Zobacz czy jak odkręcisz korek od oleju to nie masz na nim takiego "masełka". Być może mechanik wymienił uszczelkę, ale czegoś nie sprawdził lub odpuścił.

A tak w ogóle jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przygasania,pare osób na tym forum miało z tym problem niestety nie udało mi się dowiedzieć czy sobie z tym poradziły.Przy skręcie lub dojeżdżaniu do skrzyżowań i hamowaniu zdarza się że gaśnie.Przepustnica czyszczona,filtr czysty,profilaktycznie wyczyszczony czujnik położenia wału natomiast na jałowym często jest na "granicy drgań" +-500 obr/min.

Wymiana oleju oczywiście zbyt rzadka,ale trochę dałem się ponieść teorii o niewymienianiu oleju+dorobiłem sobie następną teorię że przy dolewkach filtr załatwi resztę.Brak jest nalotu i objawów zgęstnienia pod korkiem wlewu.

Przebieg 275000 km olej półsyntetyk.Nie ma objawów uszczelki brak oleju w płynie chłodniczym,moc w normie.Jedyne co mnie zastanawia to piszczenie a okolic paska klinowego,napinacz już mocno dokręcony a dalej pisk przy starcie(dlatego pytałem o związek z pompą).nie wiem od czego zacząć (tzn.wiem od wymiany oleju :mrgreen: )

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do piszczenia paska.

Jak stary to może piszczeć, ale nie koniecznie piszczy pasek. Mogą piszczeć rolki, rolka alternatora. Przy takim przebiegu to na bank wymieniłbym rolki(wymienia się same rolki) i pasek powinieneś zamknąć się w kwocie 200-250 zł z robocizną. Proponował bym również przeglądniecie alternatora. dodatkowo jakieś 150-200zł, jak trzeba wymienić kółko na alternatorze to znowu ok 200 zł, ale to się da ocenić po zdjęciu paska.

napinacz już mocno dokręcony

Może się mylę ale w silnikach 1,4/16v jest automatyczny napinacz, nie potrzeba go regulować.

Ja bym zrobił tak:

1- wymienić olej+filtr na taki na jakim jeździsz do tej pory, jak nie ustąpią objawy mrygania kontrolki oleju to pozostaje dostanie się do pompy i jej naprawa, ewentualnie wymiana na nową. Ale dodatkowo dochodzi wymiana rozrządu. Zębatka napędzająca łańcuszek pompy jest pod zębatką napędzająca pasek rozrządu. Chyba że jakimś sposobem da się ją wyjąć bez konieczności zdejmowania paska rozrządu.

Można też sprawdzić najpierw ciśnienie oleju, może pomimo wymiany czujnik ciśnienia oleju coś szwankuje, mało prawdopodobne, ale warto sprawdzić. Zalanie syntetykiem może spowodować problemy. Ja bym się skonsultował w tym temacie z jakimś dobrym mechanikiem(wiem, trudno o takiego :-? )

2-Jak dawno, albo nie pamiętasz kiedy były wymieniane kółka na napędzie paska? Wymień je łącznie z paskiem. Pasek jak się urwie to lubi się wkręcić pod koło na wale głównym co w efekcie może spowodować przestawienie rozrządu.

3-daj do sprawdzenia alternator, czasem lubi się sypnąć po wymianie paska i kółek, odczułem to na własnej kieszeni :-?

4-wymienić filtr paliwa, powietrza

5-szarpanie na "luzie" - tu jest problem bo nie bardzo wiem co zrobić. Może jeszcze raz wyczyścić przepustnicę i silniczek krokowy, a możne mu przejdzie po wymianie filtrów? Nie wiem, chodzi mi po głowie sonda/y na wydechu, może też trzeba jer przeczyścić,

Świece i cewki może? Ale nie bardzo, bo bo tu byłby raczej brak mocy i nie wchodził na obroty, słychać byłoby takie pyrkanie z rury wydechowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby tak wziąć pod uwagę że te kontrolki stop i oleju zapalają się po rozgrzaniu silnika to coś zmienia?Na zimnym mam spokój gdzieś 5-10min,w zależności od tego czy wchodzę na obroty szybko (trasa).

przemowielkie dzięki za dotychczasowe wskazówki

 

[ Dodano: 2009-09-21, 17:33 ]

I się okazało.Pluje olejem spod głowicy.I mam już go dość.Będę tak jeździł aż go zajadę.Chyba że silnik wymienię.Ale to dopiero jak się uspokoję.

pozdrawiam i dziękuję za pomoc

temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Ja mam białe zegary wraz wskaźnikiem ciśneinia oleju i chciałbym go uruchomić. Jak najlepiej? To bym potrzebował czujnik ciśnienia oleju z Coupe oraz dwójnik? I bym musiał dwójnik wkręćić w miejsce starego czujnika. Co myślicie o tym pomyśle? Będzie działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!