Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat Check Parking Brake


Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim musisz zdiagnozować samochód CLIPem i zobaczeć jakie informacje są wyświetlane.

Sytuacja moe być banalna: odłaczenie kostki, wybicie bezpiecznika, zatarcie linek (zwłaszcza zimą).

Ale niestety bez CLIPa się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy clip różni się czymś od podłączenia do kompa???

wczoraj miałem podłączony samochód do kompa i pokazał błąd elektrycznego hamulca postojowego.

a który bezpiecznik odpowiada za działanie h ręcznego? ten pod siedzeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd hamulca wyświetla sie przede wszystkim na desce rozdzielczej

Jeśli miałeś podłączony samochód do komputera, CLIPa czy czegokolwiek innego to dużą wskazówką byłby numer i opis błędu.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. a co z tym bezpiecznikiem? gdzie się znajduje? wyciągałem bezpiecznik z puszki pod siedzeniem 25A, ale nie pomogło. po wyciągnięciu w/w bezpiecznika serwis+ bąd hamulca zniknął z deski ale po wsadzeniu znów się pokazał. Chyba trzeba będzie dać modół do naprawy bo nic innego nie wymyślę. dodam też że klocki tarcze są w idealnym stanie, a płyn hamulcowy ma dobry poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak jak pisałem wcześniej, komputer wyświetlił następujący komunikat...PARKING BREAK FOULT...pisałem już o tym tylko że w języku polskim...tak czy inaczej dzięki za wszelaką pomoc, dzisiaj właśnie wysłałem moduł do naprawy do firmy Electric Cars. Potrwa to pewnie jakiś czas bo wysyłka jest z zagranicy, ale na pewno opiszę jak do mnie wróci i zamontuję. Powołując się na forum firma Electric Cars udziela 10% zniżki a nie jak pisał jeden z kolegów 50%. Od razu podejrzane się to wydawało...Bezpiecznik znalazłem, jest tylko jeden odpowiedzialny za hamulec postojowy 25A pod siedzeniem kierowcy...

 

Dodano: 08 lut 2012 - 19:04

Witam wszystkich. Moje kłopoty się skończyły, dzięki firmie Elektric Cars. Polecam wszystkim w/w firmę którzy mają problemy z elektroniką. Firmie Electric Cars dziękuję za profesjonalne podejście do sprawy, szybką naprawę i idealną obsługę klienta!!! Koszt naprawy modułu hamulca ręcznego w moim przypadku śmieszny, 100 zł, w porównaniu z nową częścią w ASO ok 2500zł. Drodzy użytkownicy renaultów, nie wyciągajcie bezpieczników, nie rozpinajcie kostek...po prostu oddajcie się w ręce specjalistów!!! A i jeszcze jedno, rok gwarancji na naprawę od Electric Cars!!! pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój hamulec po naprawie w Electric Cars działa do dziś, naprawiany był jakoś w listopadzie 2011 i przeżył zimne noce na dworku przy -26stC. Hamulec nie zwalniałem przy tych mrozach, działał i działa prawidłowo, także polecam chłopaków z Electric Cars.

Edytowane przez jonasz1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalna linka składa się z:

- splotu drutu

- osłonki z tworzywa

- metalowego pancerza

- czarnej osłonki z tworzywa

 

jeśli osłonka z tworzywa, którą zabezpieczona jest linka zacznie się łuszczyć, to żadne smarowanie nie pomoże. linka będzie się zacinać, bo uszokzdzona osłonka trze o metalowy pancerz.

pozostaje tylko wymienić linkę.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W temaci ,mój objaw-grand scenic 2004 jest taki że co jakiś czas nie zwalnia do końca prawgo tyłnego koła- wtedy ciągnę za awaryjne zwalnianie i po chwili jest ok na wyswietlaczu przeż chwile jest znaczek "service" i żeby sprawdzić ham a potem wszystko znika i jest ok aż do nastepnego razu.Objaw pojawił sie okol 5 miesięcy o\po wymianie tylnych klocków- pytanie linka? czy może blaszki przy klockach - bo też o czyms takim czytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

uzupełniłem silnik :notacrook: 1.9dci oki no to sprawdzę tak jak doradziłeś

 

Dodano: 22 sie 2012 - 10:05

Pytanie zagadka-czy po zdemontowaniu całego hamulca ręcznego (skrzynka z silniczkiem+ linki)można jeździć. Muszę wysłac linki do regeneracji i zastanawiam się czy ktoś próbował jeżdzić bez.

 

Dodano: 07 lis 2012 - 16:53

Wracam ponownie,po wymianie linek złożyłem całość (dodam że wymieniałem linki na rozpiętych awaryjnie linkach, w takim stanie go zdemontowałem) i jedna linka zaciąga, druga nie (wymieniałem obie) Nie zaciąga ta .która jest wkręcana tzn w skrzynce z silniczkiem ma gwintowną śrubę .Zastanawiam się czy może powinienem składać całość przy stanie nie "rozpiętym" awaryjnie.Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.Dodam że wyświetla mis się komunikat żeby sprawdzić ręczny,jeszcze nie kasowałem błędu ale to chyba nie ma wpływu na nie zaciąganie jednej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!