Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

KZFR wymieniać czy nie ?


cr2032

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie startująca rolka napinająca pasek rozrządu wydaje jedno krótkie piśnięcie. Trwa to ok pół sekundy i jest dość ciche. Bendix wydaje dość przeraźliwy dźwięk słyszalny nawet w dość dużej odległości od auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam

Ja walczę od dłuższego czasu z błędem DF080. Na początku pojawiał się sporadycznie i dał się skasować, teraz już pojawia się stale i nie daje się skasować.

Najpierw sprawdziłem przejścia i napięcie oraz oporność na wtyczce elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Napsikałem środkiem do kontaktów zarówno na wtyki zaworu, wtyczkę zaworu jak i wtyczki i gniazda komputera wtrysku. Pomogło na kilka dni, potem błąd pojawił się na stałe. W ciągu paru dni wymieniłem w warsztacie rozrząd - i tak była to zaplanowana czynność, z tego co da się znaleźć na forach ta operacja zwykle pomaga. Niestety nie w tym przypadku. Nawet gorzej, panowie w warsztacie przedstawili sytuację jako standardowy w tych silnikach problem związany z "przepalaniem" się zaworów, co ma powodować w jakimś czasie (kilka miesięcy - rok) rozwalenie silnika (jako dowód przedstawili fakt, że olej dostawał się do kolektora). Ich rekomendacja to sprzedaż auta lub ewentualnie wymiana silnika.

W Waszych wypowiedziach pojawia się KZFR (domyślam się, że chodzi o "Koło Zmiennych Faz Rozrządu") - może to jest trop również w moim przypadku? Czy możliwe, że wymieniając rozrząd (wiem o wymianie rozrządu, paska akcesoriów i rolki napinacza) nie zostało to koło wymienione? Czy jest możliwe jego wymienienie samodzielnie bez dostępu do specjalizowanych narzędzi?

Proszę osoby bardziej ode mnie doświadczone o opinię na temat mojego problemu oraz tego, co powiedzieli w warsztacie a propos wymiany silnika (chcę to jeszcze skonsultować z ASO, ale i Wasze zdanie jest dla mnie ważne).

 

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam,

Przemek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dzięki za odpowiedź.

 

W takim razie - czy powinienem u siebie wymienić KZFR (jakie są te "specyficzne sposoby" dawania o sobie znać?).

Jak wygląda kwestia ewentualnej wymiany pierścieni na tłokach w moim silniku? Warto to robić? Chcę zrobić najpierw test ciśnienia w cylindrach.

Domyślam się, że olej w kolektorze to nie jest najlepsza sytuacja - o czym oprócz nieszczelnych pierścieni to może świadczyć?

 

Jutro podjadę do innego mechanika, zobaczymy, co powiedzą. Pod koniec tygodnia prawdopodobnie zawitam do ASO.

Jeśli ktoś może coś jeszcze dodać do tej kwestii, to serdecznie zapraszam.

 

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kzfr to sobie poczytaj - temat wielokrotnie wałkowany...

A o którym kolektorze mówili ci mechanicy? Są dwa: wydechowy i dolotowy (metalowy/żeliwo na wylocie spalin z cylindrów czy plastikowy ma dolocie powietrza do cylindrów? Ubywa oleju?

Co do ASO to zbyt więcej się nie dowiesz (tanio też pewnie nie będzie) niż jadąc do polecanego, dobrego mechanika i pewnie taniej.

Co do polecanego mechanika to musisz poczytać na forum kogo polecają z twojego regionu, w Krakowie to bym ci polecił kogoś no ale nie każdemu po drodze.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Szukam, czytam o tym KZFR ale nie jestem w stanie jednoznacznie na podstawie znalezionych na razie postów stwierdzić, czy u mnie to też to. Jeszcze będę czytał.

Mówili o kolektorze dolotowym. Z ubywaniem oleju - nie zauważyłem, ale też specjalnie nie zwracałem uwagi - generalnie nigdy nie dolewałem oleju poza coroczną wymianą.

ASO - ok, ale podjechać, pogadać nie zawadzi. Co do mechanika - wstawiłem nowy temat na forum, mam nadzieję, że ktoś coś poleci.

 

Pzdr

 

Edit:

Załączam zrzut ekranu z listą błędów, które znalazłem oprogramowaniem MaxiEcu.

 

Dodano: 06 sie 2015 - 19:02

Witam,

 

Wygląda na to, że usterka rozwiązana. Wina po stronie przestawionego rozrządu i luźnej wtyczki elektrycznej przy zaworze sterowania fazami rozrządu.

 

Pozdrawiam

post-25168-0-79039300-1436773681_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!