Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawdzić czujnik temperatury silnika?


Vargas

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

ekmir, masz przecież wyżej podane na obrazku.

Czy wartości oporności dla tych czujników są jednakowe? Dla czujnika białego i brązowego mają być takie same wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Przy okazji sprawdzania tych czujników znalazłem w WKŁ. Czujnik pokazujący wskazania na desce rozdzielczej (brązowy). Rezystancja wewnętrzna czujnika (między zaciskami 2 czujnika i masą): 60 do 1250Ω.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat. Co do wartości z tabelki, jeżeli pomiar na czujniku z rana, na zimnym silniku ma wartość 2,5 kΩ, a na rozgrzanym poniżej 210Ω ~ 170-180Ω, muszę przyjąć, że jest zepsuty? Chcę się tylko upewnić, jeżeli tak, to jutro wymieniam na nowy :applause:

 

schowek01yj.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hey.

U mnie na białym czujniku rezystancja wynoki 9.74k Ohm, nie iwem czy go wymieniać czy nie? z kolei na brązowym czujniku brak rezystancji:/ dlaczego czy jden to czujnik NTC a drugi PTC? czy może po prostu brązowy jest do wymiany? na tab. rozdzielczej wszytko gra, nagrzewa się w odpowiednim tempie.

Problem z moją Mego to taki że n azimnym silniku (po nocy) odpala, z kolei jak się nagrzeje wówczas (po jakiś 5-6 min) na jałowym biegu sama gaśnie i mam problem z jej odpalaniem, a raczej brak możliwości jej odpalenia, gdy się nagrzeje i 3mam ją cały czas na gazie to cpracuje odpowiednio gdzy tylko puszczę nogę z gazu gaśnie i schluss, mogę zapomnieć o ponownym jej odpaleniu:(

Czy moze to być wina czujników od tepm. cieczy?

 

PS. czujnik wału korb. wymieniłem już parę razy, i przekaźnik pompy też, a i świece z przewodami WN.

Miał ktoś podobne objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Który czujnik w obudowie termostatu odpowiada za sterowanie kontrolką za wysokiej temperatury płynu?

A może kontrolką steruje komputer silnika w zależności od temperatury rejestrowanej przez czujnik?

Proszę o pdpowiedź, bo zagotował mi się silnik a kontrolka się nie zapaliła!

Zapala się jedynie po włączeniu zapłonu i po uruchomieniu silniks gaśnie.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było weselej to renówki posiadają 2 czujniki temperatury, jeden podaje informacje do komputera a drugi na deskę rozdzielczą. A tak ma marginesie to kolega nie obserwował wskazań wskazówki od temperatury silnika? Ewentualnie jest jeszcze opcja uszkodzonego wiatraka lub jego włącznika. Pozostaje także usterka termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

Mam pyanie o kontrolkę za wysokiej temperatury płynu.

Jak sprawdzić czy działa prawidłowo?

 

Wczoraj zagotowałem silnik a kontrolka nie zpaliła się!

Kontrolka po włączeniu zapłonu świeci a po uruchomieniu silnika gaśnie. I niby ok,ale nie pokazała za wysokiej temperatury (dlaczego?)

Jak ją sprawdzić, który czujnik w obudowie termostatu steruje jej zapalaniem?

A może zapalaniem kontrolki steruje komputer?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

może byc czujnik walnięty, czujnik ztego co pamiętam jeste NTC czyli wraz ze wzrostem temperatury płynu oporność czujnika spada, przy odpowiedniej temperaturze pracy silnika, czujnik powienien na tyle stracic oporność i spowodować zwarcie co skutkuje zapaleniem się kontrolki.

 

Sprawdź rezystencje czujnika na zimnym, ciepłym i zagotowanym, wymontuj go i włóż do wody o odpowiednich temperaturach. porównaj wyniki z tabelami i będizesz miał obraz czy to czujnik czy coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witajcie,

Od pewnego czasu zauważyłem, że temperatura silnika oscyluje pomiędzy 3 a 4 kreską, często podchodząc do 4 kreski (wyższej). Wymieniłem termostat, ale dalej podobnie się dzieje. Wentylator się włącza, a gdy się zatrzymam i włączy wentylator to dość długo się chłodzi? Uszczelka pod głowicą robiona była jakieś 40000 km temu. Co może być powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź może na ile stopni kupiłeś nowy termostat, w niektórych autach można zastosować termostaty o różnych temperaturach otwarcia. Poza tym sprawdź czy faktycznie chłodnica jest na tyle gorąca, że wentylator cały czas chodzi, może czujnik temp. chłodnicy jest uszkodzony i robi zwarcie, dlatego nawet przy niskiej temp. chłodnicy załącza się i wentylator pracuje.

Ale na początku sprawdź czujniki płynu przy silniku, ten do komputera i na tablice rozdzielczą, czy mają odpowiednie oporności, styki przeczyścić.

Co do uszczelki to przypomnij sobie czy może w upały nie przegrzałeś silnika?

Stanie w korku przy temp. +30 może spowodować przegrzanie i uszkodzenie uszczelki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat miał wpisane 89 stopni. Przy takiej temperaturze się otwierał, gdy sprawdzaliśmy Go po montażu (otworzył się leciutko ponad 3 kreską). Wentylator włącza się przy podwyższonej temperaturze (czyli gdy zbliża się do 4 kreski). Temperatura zejdzie do 3 kreski i się normalnie wyłącza (choć chwilę mu to zajmuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!