Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podświetlenie zegarów - gaśnie:(!!


Kr0lik

Rekomendowane odpowiedzi

  P_r_z_e_m_o napisał(a):
Napisałem powyżej jak to zrobić najprościej i bez kombinacji.

 

Ale co zrobić?Zewrzec kable od dimmera?

Jutro spróbuję praktycznie.Ale wątpię żeby coś to dało.

Dziś grzebię w necie za teorią

Jak dla mnie to dimmer działa OK -ale reguluje tylko podswietlenie zegarów-i to jest prawidłowe.

NIE ZMIENIA JASNOŚĆI WYŚWIETLANYCH DANYCH NA LCD (no tych kreseczek z których składają się cyferki danych)

A to mnie interesuje-intensywność świecenia tych kreseczek -która się zmniejsza po właczeniu swiateł.

 

  P_r_z_e_m_o napisał(a):
Jeżeli nadal będzie słabe podświetlenie oznacza to tyle, że gdzieś jest jakiś dodatkowy opór, tzn zły styk lub ktoś powkładał jakieś dziwne żarówki co powoduje że nie świecą one z odpowiednią siłą.

Jak mogą być złe żarówki skoro świecą bez właczonych swiateł jasno tak jak trzeba?

 

No ale jak się nie sprawdzi praktycznie to się wiedzieć nie bedzie.

Jutro pokumam i napisze co i jak

 

Pozdro Flat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, na wyświetlaczu od radia? Jeżeli tak to działa to jednocześnie z zegarami i powinno się zmieniać jak kręcisz potencjometrem.

Są jakby dwa równoległe układy, jeden podaje napięcie po włączeniu zapłonu, drugi podaje napięcie ale zamyka obwód przez dimmer. Wypinasz dimmer i we wtyczkę wtykasz zworę. Prawdopodobnie na instalacji po włączeniu świateł masz dodatkowy opór, np zaśniedziałe styki lub słabe. Dostań się do kostek i sprawdź.

Acha + podawany jest UHC, rozpiskę pinów znajdziesz na downloadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to działa tak!

Po włączeniu zapłonu zapalają się wszystkie wyświetlacze i oświetlenie licznika.

Jak włączę światła postojowe to kręcąc dimmerem zmieniam intensywność świecenia wyświetlaczy i licznika. Skręcając na max mogę całkowicie wyłączyć podświetlenie, ale tylko w opcji ze światłami zewnętrznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, a u mnie niemożliwym jest skręcenie do zera, można tylko dość mocno przygasić podświetlenie. Dodatkowo, tylko nie jestem teraz pewien (dawno sprawdzałem), po wypięciu potencjometru gaśnie całe podświetlenie z wyjątkiem podświetlenia licznika (co wydaje się dość logiczna opcją zabezpieczającą). Wieczorkiem sprawdzę czy dobrze pamiętam.

LCD w liczniku po włączeniu świateł przygasa (właśnie to przygasanie to dimmer, nie możliwość regulacji) i niemożliwym jest uzyskanie takiego poziomu jasności nawet po zmostkowaniu potencjometru.

 

Tak samo masz w radiach, tylko w nich możesz w opcjach wyłączyć dimmer lub odciąć sygnał w kostce ISO i już podświetlenie radia nie będzie przygasać (nie wiem czy w fabrycznym radiu tak się da).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  fred napisał(a):
LCD w liczniku po włączeniu świateł przygasa (właśnie to przygasanie to dimmer, nie możliwość regulacji) i niemożliwym jest uzyskanie takiego poziomu jasności nawet po zmostkowaniu potencjometru.

 

Popieram -mam tak samo -sprawdzone 1h temu 8-)

Mostkowanie nic nie daje.

 

  fred napisał(a):
Tak samo masz w radiach, tylko w nich możesz w opcjach wyłączyć dimmer lub odciąć sygnał w kostce ISO i już podświetlenie radia nie będzie przygasać (nie wiem czy w fabrycznym radiu tak się da).

 

Tylko tu mamy 2 układy LCD licznik i radio

To trzeba by było odciąć i tu i tu.

I jest drugie pytanie-czy np po właczeniu swiateł nie zmniejsza się jasność poprzez spadek napięcia przychodzącego na wyswietlacz .Ew wyłaczane jest zasilanie podswietlania wyswietlacza ze zrodła pełnego swiatła i puszczane jest zasilanie przez dimmer koło kolana kierowcy .To trzeba sprawdzić .

Fred jeżeli bedziesz sprawdzał czy po wypięciu potencjometra deska zgasnie -to potem wyłacz swiatła -jak sie zapali tzn że idzie tam zasilanie z innego zródła i sie przełacza jak napisałem wyżej.

 

P_r_z_e_m_o -dzięki za PW ale nie potrafię tych schematów sciągnąć z tego serwera :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem filmik ja u mnie "pracuje" przyciemnianie zegarów i wyświetlacza. Razem z nim przyciemnia się zegarek, radia firmowego nie posiadam, ale na pewno wyświetlacz będzie zachowywał się identycznie.

http://www.youtube.com/watch?v=uD10YwDY5jcu

Zapomniałem wyłączyć radio wiec przy okazji wysłuchacie fragmentu wiadomości :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I u mnie jest identycznie, z tą tylko różnicą, że nie można aż tak mocno przyciemnić LCD.

 

[ Dodano: 2011-04-27, 17:17 ]

Sprawdziłem jak jest po odłączeniu potencjometru i faktycznie podświetlenie gaśnie (licznika też), lcd przyciemnia się dość mocno ale jest widoczny (czyli dobrze pamiętałem, że "coś" świeci :-D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK rozwaliłem to :-D .

Już wiem jak to zrobić -jutro ciezki dzien przede mną -ale postaram się to zrobić.Jak sprawdzę czy wszystko działa napiszę co i jak .

 

P_r_z_e_m_o - u ciebie na filmiku to rzeczywiście prawie nie widać jak to się przyciemnia.

Chyba ze film kręciłeś w garażu -jak półmrok był.

Nakręć jak jasno będzie-albo ja ci nakręcę jak fura w słoncu stoi -to zobaczysz jaki to shit u mnie-no normalnie nic nie widać .

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasno było jak filmik kręciłem. Mogę jutro wieczór wrzucić jak będzie całkowicie ciemno, teraz nie chce mi się do samochodu iść. W nocy widać to znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o

OK ja jutro postaram sie nakrecic swoj jak jasno bedzie .

Zobaczysz jaka jest róznica

 

[ Dodano: 2011-04-30, 20:53 ]

Witam ponownie :-D kto chce niech pisze .Wywalenie przyciemniania LCDa radia -wypiąć niebieski kabel,pin 10 z szarej wtyki.

Wywalenie przyciemnienia LCDa w liczniku -wypiąć niebieski kabel pin 4 z szarej wtyki .

Uwaga! -po wywaleniu przygaszania LCD licznika ,nie ma podswietlenia licznika-więc ja zrobiłem to tak:

Wyciąłem oba niebieskie połaczyłem razem i puściłem przez dodatkowy przełącznik z oryginalnego zasilania pod sciemniacz LCD licznika.

Dzięki temu mam wersję w pierwszej pozycji- RP ,w drugiej pozycji normalne kraje :-D .

Foty i film mam ale ew wstawię jak będą chętni na przeróbkę.

Pozdro Flat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Temat odświeżony po kilku latach, ale może się uda :-)

Flatron, masz jeszcze zdjęcia i filmik z tej przerobki z poprzedniego postu?

Mam taki sam problem z przyciemnianiem zegarów po włączeniu świateł, nic nie widać pod słońce i potrzebuję rozwiązać ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!