Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie EGR w 1.9 DCI


opielowski

Rekomendowane odpowiedzi

w takim razie pojadę na komputer tylko jeszcze pytanie czy musi być to komputer w serwisie czy może inny elektryk który ma kompa <piwko> Jestem świeżym użytkownikiem i nie bardzo wiem co się kryje pod pojęciem "clip" a jeśli będę miał pecha i błąd wyskoczy ponownie :oops: Czy wtedy w razie wystąpienia innej usterki lub błędu w aucie wyświetli się komunikat czy informacja będzie zablokowana przez "check emisions" i nic innego nie wyświetli do momentu skasowania tego komunikatu :)

 

Proponuję użyć czasami znaków interpunkcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na kompie,błąd wykasowany i wszystko super,komunikat nie wyskoczył <piwko> .Niestety,po powrocie do domu i ponownym odpaleniu samochodu znowu komunikat :cry: .Zatem jestem zmuszony do wymiany tego egr-a a już myślałem że mi się upiecze.Planowany koszt wymiany 650 zl wraz z zaworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Też mam problem z EGR. Wczoraj próbowałem go wyczyścić ale dałem radę wyjąć tylko tą część gdzie się wpina wtyczkę. Wiecie może jakim sposobem można wyciągnąć ten drugi element? Obstawiam ze jest cały brudny bo połowę kolektora zajmowała jakaś brudna maź i tak samo jak wyciągnąłem tą jedną połowę EGR to nie było widać nic innego jak brud. Auto paliło mi 9,7l Dzisiaj po częściowym oczyszczeniu ta sama trasa, temperatura i te same korki i spalanie 7,7l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Mam problem.W tamtym tygodniu zapalił mi się komunikat :antipollution a controler i z tego co wyczytałem to EGR.

W sobotę wziąłem się za rozebranie go ale po odkręceniu wyszła część elektryczna, w której ten bolczyk chodzi płynnie.

Część druga została w korpusie i za chiny nie wychodzi.

Spędziłem nad nią 8h. Psikałem WD 40 i innymi specyfikami. Pukałem, stukałem,nagrzewałem.

Podważałem śrubokrętem i delikatnie opukiwałem młotkiem. Nawet dorobiłem ten klucz z płaskiej blachy 2,5mm ale obślizguje się z tych uszek a nie drgnie.

Przy próbie ostry płaski śrubokręt i młotek nic nie daje. Ściera się korpus a ucho nie drgnie a nawet pod koniec zauważyłem na nim "pajączka" czyli zaczynał się rwać wiec zostawiłem i wyczyściłem tą sprężynę gdzie był ogrom sadzy sprężyna chodzi płynnie.

Odgiąłem trochę rurkę dolotu spalin i wypsikałem WD 40 i wyczyściłem ile się da.

Postanowiłem zaślepić dolot spalin blaszką z nierdzewki 1mm +sili wys. temp i cacy.

Bałem się uszkodzić coś więc wszystko skręciłem.

Auto po zaślepieniu bardziej dynamiczne,lepsze ma tzw. doły.

Problem w tym że kontrolki i komunikat dalej się świecą.

Co mam zrobić :-D Wykasowanie błędu coś da, czy się zaświeci ponownie :)

 

Dodano: 28 sty 2014 - 19:24

Pomożecie?Proszę Was o wypowiedzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w Espace. Nie mogłem wyjąć EGR. Po kilku nieudanych próbach pojechałem do mechanika, a że jestem dociekliwy, musiałem podpatrzeć jak on go wyciągnie. Gość dał radę :-D .

Po wyjęciu części z elektrozaworem zapalił silnik, i po kilku przygazowaniach druga część zaworu poluzowała się do tego stopnia, iż można było ją wyciągnąć :)

Proszę nie traktować tego postu jako poradnika, ja mechanikiem nie jestem, tylko piszę jak mechanik podszedł do tematu zapieczonego zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam kolegów. Jestem właśnie po czyszczeniu EGRa. Rozbieranie poszło w miarę szybko, wymontowałem wszystko cały egr razem z zaworem i tymi rurkami, to co sie dało oczyściłem ręcznie a na końcu poszła w ruch sprężarka która wydmuchała resztę i z tego co widzę bardzo porządnie (osobno czyściłem zawór i samego egra po rozdzieleniu ich od siebie, obecnie jestem na etapie skręcania wszystkiego w całość, jak na razie brak błędów a samą dynamikę przetestuje w ciągu kilku dni. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam , mam nadzieję że nie powielam pytania. Otóż po wymianie EGR ( w mojej meg. 1.9 dci 2004r) na nowy ciągle wyskakuje mi błąd P0487- Układ napędowy Exhaust Gas Recirculation Throttle Position Control Circuit. Wykasowanie nie pomaga. Błąd wraca. do Clipa dostępu nie mam - mieszkam w anglii. Proszę o jakieś wskazówki. Z góry dzięki i pozdrawiam forumowiczów.Bolesław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Połączono z już istniejącym tematem.

Jako że ostatnio zabrałem się za czyszczenie EGRa w Scenicu podzielę się z wami jak się do niego dostać ale jest naprawdę ciężko.

post-78423-0-60158100-1422189863_thumb.jpg

post-78423-0-54823100-1422189901_thumb.jpg

post-78423-0-40196900-1422189931_thumb.jpg

post-78423-0-11322400-1422189950_thumb.jpg

post-78423-0-55478900-1422189983_thumb.jpg

post-78423-0-80975000-1422190000_thumb.jpg

post-78423-0-90937600-1422190027_thumb.jpg

Edytowane przez damiar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam, mój do tej pory niezawodny grand scenic 1.9dci 131km 2006 sprawia mi problem (przebieg 230tkm), otóż od kilku miesięcy świecił błąd ("sprawdź układ wydechowy") który wskazywał na brak filtra FAP (filtra nikt nie ruszał), kasowałem go wielokrotnie ale zawsze zaświecał się ponownie po kilku dniach, może nie ma to związku z moim aktualnym problemem, ale piszę bo może mieć.

Otóż całkiem niedawno zaobserwowałem że jakby mój scenic robi się nieco słabszy, ale myślałem że może mi się tylko wydaje, zresztą zdarzało się to tylko na krótko. Niestety kilka dni temu zrobił się z niego mały fiat. W całym zakresie obrotów jest słabiutki, ledwo przyspiesza, i jazda nim w praktyce jest niemożliwa na dłuższą metę (dodam jeszcze że od pewnego czasu pojawiały się też dziwne dźwięki syczenia - może to też bez związku, oraz dodam że dwa miesiące temu miałem wymieniane wszystkie chłodnice po drobnej stłuczce - może to też bez związku).

Mechanik podejrzewał dwie rzeczy: zawór sterujący turbiną (taki z dwoma wężykami) lub przepływomierz, niestety wymienił i dalej nic, wymienił też obejmę rury przy turbo i jakieś dwa sparciałe i dziurawe wężyki sterujące podciśnieniem, niestety dalej muł bez zmian, chociaż już nie syczy.

Czytając forum najczęściej w takim przypadku pojawia się słowo EGR, i stąd moje zainteresowanie tym postem i ewentualną jego wymianą lub czyszczeniem (mechanik twierdzi że to może być to ale jest do niego koszmarny dostęp).

Pytanie do fachowców z tego forum czy jest jakaś inna możliwość takiego zachowania mojego auta, dodam że poza błędem wydechu o którym pisałem wcześniej komputer nic nie wnosi.

Szkoda mi mojego scenica, bo to fajny egzemplarz a testując kiedyś vmax osiągał równe 200km/h więc żal mi będzie się z nim rozstawać z takiego powodu.

Proszę o pomoc i jakieś wskazówki (przekażę je mechanikowi), z góry bardzo dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, okazało się, że przed i za DPF są wężyki od czujników ciśnienia w układzie wydechowym. Wężyk od czujnika ciśnienia przez DPF był pęknięty jego wymiana i skasowanie błędów rozwiązało problem. Założyłem dwa lata temu zwykły gumowy wężyk paliwowy. Dostęp do zaworu EGR w tym silniku jest określiłbym doskonały w porównaniu do innych silników, wymontowanie, czyszczenie i zamontowanie zajęło mi około godziny, tak więc najlepiej zmień mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

dzięki, mechanik sprawdził i mówi że winny jest zapchany filtr DPF, teraz zostaje tylko pytanie: regenerować stary, kupować nowy czy kupować używany ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7, 5.13

Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!