Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podgrzewacz płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

marek_c, w którym miejscu jest to zamontowane? U siebie czegoś takiego nie kojarzę.

Podgrzewacze płynu widziałem w Traficach (1.9dCi/dti) i Masterach ale nie w osobówkach. Mechanicy mówili że w osobówce jest za mały akumulator i nie dałoby rady po takim podgrzaniu odpalić auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

chrzan49, czego dokładnie to ma być podgrzewacz? Bo jak patrze po schematach to jest przekaźnik podgrzewania świec żarowych, przekaźnik sterowaniem podgrzewania oleju napędowego (450), podgrzewacz przewodu elastycznego recyrkulacji oparów oleju (979), przekaźnik grzałki nurkowej (1049) i to chyba tyle ;)

 

Numerki w nawiasach są dla ułatwienia dla mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.Podgrzewacz cieczy chłodzącej taki jak na foto w powyższych postach.Jest na pewno załączany przekażnikiem i zabezpieczony bezpiecznikiem 60- lub 80 A.Przekaźnik będzie w skrzynce koło akku.Na wiosnę odkryłem ,że spaliły się 3 świece(co mnie zadziwia) i teraz po wymianie świec nie dochodzi napięcie.Leń jestem i latem nie chciało mi się naprawić.Silnik nagrzewał się przed awaria bardzo szybko no i szybki czyste w moment.

Nie masz takiego wynalazku u siebie?

Pozdrawiam Tomasz

Ps oryginalne świece jako część zamienna nie występują! Trzeba kupić cały króciec wraz z 3-ma świecami NGK Y 209 13,5 V.Nie do kupienia ale dobrałem zamienniki minimalnie wyższe.

Byłoby dobrze jakbyś mógł zamieścić opis skrzynki z przekaźnikami i bezpiecznikami .Tej przy akku dla diesla 1,9 dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem sprawdzić czy jest to u mnie, ale jakoś się nie zmobilizowałem żeby to zrobić. Podłączając auto pod Clipa dowiedziałem się że mam walnięte wszystkie świece żarowe - zdziwiłem się bo auto odpala w największe mrozy. Przy okazji poszukiwania schematów znalazłem jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za świece żarowe, będę musiał go sprawdzić.

chrzan49, możesz napisać jak sprawdzić te grzałki domowym sposobem? Tak samo jak świece żarowe? Niedawno dopiero dowiedziałem się że takie coś mogę mieć pod maską dlatego pytam ;)

Pliki, które znalazłem są w załączniku - schematy + opis bezpieczników nie tylko dla diesla.

Jeśli nie jest to co trzeba proszę o informację, będę szukał dalej.

Forum.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.Sprawdzamy identycznie jak żarowe bo to prawie identyczne ustrojstwo jest.3 sztuki.

Jak potrzebujesz to podam wymiary i zrobię foty.

Pozdrawiam T

 

[ Dodano: 2009-11-05, 07:58 ]

Wielkie dzięki Meganecoupe. O to chodziło.

Przekaźnik C (mały czarny) -grzała nr 1

Przekaźnik I (większy w rzędzie od strony silnika) -grzała nr 2

Bezpiecznik F 11-70 A

Być może grzałki zatłaczane są dwustopniowo.Przek C obsługuje 1 sztukę a I 2 świece.

Załączenie w momencie uruchomienia klimy.U mnie climatronic.

Bardzo pomogło a teraz do roboty.Pozdrawiam T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączenie w momencie uruchomienia klimy.U mnie climatronic.

Czyli, można przypuszczać że podgrzewacz jest montowany w autach wyposażonych w climatronic. Pewnie wspomaga utrzymanie temperatury wewnątrz auta do momentu rozgrzania silnika. Muszę sprawdzić czy na zimnym silniku przy ustawieniu na panelu np temperatury 24 stopnie będzie leciało ciepłe powietrze z nawiewów ( bo chyba o to chodzi? ).

Znalazłem taki opis na forum

http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic...dd12f6598760cf0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaję parametry świec do podgrzewacza cieczy chłodzącej.

Uwaga:to są inne świece niż żarowe zastosowane w silniku 1,9 dci

NGk Y 209 gwint M 12,5 mm

długość całkowita;89 mm

długość gwintu: 20 mm

długość żarnika:28 mm

średnica żarnika 6 mm

W zasadzie powinny pasować każde świece żarowe o zbliżonych parametrach.

Świece żarowe do silnika maja gwint M 10x1mm i są dłuższe oraz cieńsze.

W każdym sklepie motoryzacyjnym na pewno coś dobierzecie.W ASO Renault nie ma .

Swoje świece zakupiłem na All u pana Dawida Skorka z Częstochowy.Koszt chyba 19 zł sztuka.Króciec oryginalny ze świecami w ASO około 460 zł.

Zakupione zamienniki wystają około 1,5 cm wyżej od oryginałów więc na węże założyłem czarne peszle dla ochrony przed przetarciem.Po roku czasu wszystko OK.

Jeżeli chcecie fotki oryginalnych świec to dołożę.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!