Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony zimowe


chato.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Z testowania nici bo ... kurier nie dostarczył mi tych opon do piątku.

Chcąc nie chcąc, musiałem więc pojechać w górki jeszcze na letnich kapciach.

Na szczęście temperatury oscylowały w graniach 10°C i nie padało :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

MIałem w innym samochodzie Klebery Krisalp - szczerze polecam naprawdę super trzymają się drogi, są w miarę ciche. Mogę polecić dobry i tani serwis opon gdzie nie dosyć że tanio kupujesz to jeszcze wymiana jest za darmo na miejscu alonopon.pl/gumo-hurt"]http://[ciach]alonopon.pl/gumo-hurt - zadzwon bo na stronie mają często ceny od czapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiem tak sam właśnie się rozglądam za oponkami na zimę do nowego Scenica.

Poprzednio miałem Klebery i byłem z nich b a r d z o niezadowolony. Może są dobre na błoto pośniegowe i mokrą drogę ale nie wtedy gdy ich najbardziej potrzeba, czyli w śniegu. Nie mają dobrego "uciągu" czyli kiepściutko z nimi w podjeździe na zaśnieżonej górce. lepiej z tym wypadała Dębica.

Obecnie znajomy poleca mi Dunlopy, które podobno "wszędzie wjadą", myślę też nad Goodyearem. O Nokianach nic nie wiem, jeżeli mają być tanie i dobre, będzie to Dębica która podobno jest wcześniejszą ewolucją Goodyeara. Mam na innym jeszcze samochodzie Barumy, ale to żadna rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do extremalnych podjazdów pod zaśnieżone górki pirelli carwing, jak ma być tanio to dębica ale powiedz mi kolego czy ten scenik to tylko będzie robił za pojazd przemieszczający się pod górkę a po płaskim nie ma jeździć? bo niestety dębica jest głośna baaaardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oponki takie

http://tanio.pl/Goodride-SW601-16570R14-81...0-12175838.html

jestem zadowolony wjeżdżałem w śnieg do 20cm i bez problemu można było wyjechać .

 

Nokian miałem w bmw e34

http://www.ceneo.pl/315964

Bardzo dobre opony spisywały się fantastyczne przy jeździe bokiem <ok>

KUPUJ NOKIAN ALE NIE KONIECZNIE WR G2 MOŻESZ COŚ TAŃSZEGO I TEŻ BĘDZIESZ ZADOWOLONY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja osobiście miałem Klebery krisalp HP w A-klasie 195/50/R15 i Alfie 205/55/R16 w obu samochodach sprawowały się raczej marnie. Po śniegu nie dawały rady. A w Alfie po zmianie z letnich Good Year'ow to nawet przy suchej drodze bardzo slabo trzymaly sie drogi (w porownaniu do letnich). Generalnie nie polecam - opona w miarę tania, ale też niewiele warta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozważam właśnie zakup nowych opon do szczeniaka.

Biorę pod uwagę trzy:

1. Uniroyal

2. Fulda

3. Kleber

 

Ewentualnie Falkeny.

Chciałbym się zmieścić w cenie 300 pln za sztukę.

Oczywiśćie w grę nie wchodzą żadne chińskie opony. Savy też nie chcę, bo miałem i nie byłem zadowolony.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No właśnie mam ten sam problem z wyborem :-/

Kleberki są tanie, dunlopy droższe.

Waham się miedzy nimi...

 

Mała uwaga dla osób które pragną kupić Nokian WR G2 - są fatalne.

W pracy mam kolegę, który rok temu kupił takie przed zimą. Teraz ich nie założy, a i sprzedać na alegro nie zdołał. Ogonie to ruska opona z bardzo lichą gumą, która się szybko ściera.

Jak ktoś mi nie wierzy to proszę poszukać na alegro. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc mam kupione i założone Klebery HP 2 (205/50 R17) - takie jak proponowano mi w ASO, tyle że nie za 700 złotych tylko za 370 netto. Trochę głośne, ale całkiem miękkie. Zmiana 130 zł nie w ASO.

 

Ciekawostka: mam letnie continentale w rozmiarze 205/55 R17 i w ASO zaproponowali mi takowe continentale zimowe z profilem 55 oraz Klebery z profilem 50. Jak mi powiedziano różnica jest około 1 cm, nie ma problemu (salon poza w-wą)...

W salonie macierzystym, kiedy zapytałam się o takie klebery w takim rozmiarze stwierdzili że system mogą nie działać poprawnie bo komputer pokładowy ma wpisany profil 55!

Nie do końca mi wierzę - w komputerze wpisany jest na pewno rozmiar 17 cali.

Poza tym widziałam takie same meganki na takich samych oponach 205/55 R17 i felgach.

Naciągacze, opony 55 są nietypowe i dlatego droższe o 30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Już prawie lato ale może ktoś jeszcze przed kolejna zimą bedzie czytał, wiec. Kupiłem Goodyeary Ultra Grip 7+ i jestem bardzo zadowolony. Oczywiście polecam. Warto wiecej zapłacić. Uciąg bdb pod górkę. A co do tego co kolega wczesniej pytał. Owszem po płaskim też pojeżdżę, ale jeżeli oponka ma dobry uciąg to po płaskim też się znakomicie sprawdzi i tak tu wyszło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Moja żona jeździ w swoim aucie na Goodyear Ultra Grip 7+ już drugi sezon. Super opony. Ja w swoim Scenicu mam ich następcę czyli Goodyear Ultra Grip 8. Również świetne opony. Cena może i dość duża (ja dałem w listopadzie 414zł za oponę), ale na "gumach" nie oszczędzam. W końcu cały czas się na nich jeździ :)

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Już po sezonie zatem mogę się podzielić opinią nt. opon zimowych jaki urzytkuję. Są to Continental 830P 205/60R16 - przejechałem już trzeci sezon i uważam, że jeszcze pewnie czwarty szrpnę (choć bierznik już na granicy - jakieś 5-5.5 mm). Rocznie robię 30 kkm z czego można przyjąć, że połowę włąśnie na zimówkach czyli mają ok. 45 kkm przebiegu. Wspomnę, że miałem już kilka aut różnych marek i używałem (i służbowo i prywatnie) wielu rónych marek i typów opon zimowych. Opony 830P (są jeszcze bez "P" ale mają kompletnie innyc bierznik i nie występują w tym rozmiarze - przynajmniej nie w 2010 roku jak kupowałem swoje) wyjątkowo dobrze trzymają trakcję w zasadzie na każdej nawierzchni zimowej. Genialnie współgrają z tym pojadem dzięki czemu chyba jak w żadnym poprzednim nie miałem tyle zapasu bezpieczeństwa jak w tym zestawie. Wyprzedzanie przy zmianie nawierzchni (zimą mamy wyjeżdżone "ślady" a między kołami i między pasami leży śnieg) nie wywoływało prwie żadnych niepokojących zachowań auta. Wspomnę, że to nie pierwszy diesel w mojej historii kiedowcy i choć styl jazdy mam raczej dynamiczny i często korzystam z pomocy kontroli trakcji zimą (co o zgrozo sprawia mi nawet pewną przyjemność) to trzy pełne sezony świadczą o trwałości opon. Zaletą jest wersja XL (extra load) obciążenia czyli mają index obciążenia 96 (a nie 91 jak "normalne" gumy w tym rozmiarze) co procentuje trwałością samych gum - nie mam żadnych balonów i problemów po mimowolnym wielkorotnym wpadaniu w dziury zimowe i wiosenne (szczególnie!) z oponami. Minusem jest to, że opona jednak nie przejmuje amortyzacji i zawieszenie bedziej dostej w kość i jest wyczuwalnie twardsze o czym przekonuję się zmieniając opony na letnie - szczególnie odczułem w tym sezonie gdy mam zupełnie nowe letnie (nie wzmacniane) po zjeżdżeniu OEM'owych letnich. Czy kupię je ponownie? TAK! Jeśli tylko będą jeszcze dostępne. Wiem nie są najtańsze (swoje kupilem za 416zł w 2010r. na jesieni) ale jestem zwolennikiem "bezpieczeństwa" i nie oszczędzam na oponach bo co mi ze wszystkich dobrodziejstw jak ESP/ABS jeśli tam gdzie to najważniejsze czyli na styku kół i podłoża brakuje "trzymania" bo wybrało się słabe gumy...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!