Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Modyfikacja audio w scenicu - nowy projekt :


mario_81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak w temacie, w końcu zabieram się za nagłośnienie swojego autka..fabryczne radio i głośniki wyleciały już na początku, teraz przyszła kolej na wykończenie całego zestawu..

Na pokładzie znajduje się w tej chwili radio ALPINE CDE-9880 i głośniki JBL GTO6507sc (zestaw odseparowany) na dystansach MDF..podłączone do fabrycznej instalacji..

Planowane modyfikacje obejmą oczywiście wytłumienie drzwi matami bitumicznymi, głośnikii JBL zostaną zastąpione zestawem HERTZ ESK 165.3 na dystansie MDF, fabryczne kable zostaną zastąpione kablem z miedzi beztlenowej 2x1,5 albo 2x2, całośc będzie napędzał wzmacniacz 4-kanałowy MAC AUDIO (tymczasowo - docelowo coś z wyższej półki;) zasilanie pójdzie bezpośrednio z aku, wzmacniacz prawdopodobnie znajdzie się pod fotelem kierowcy..no ale to się jeszcze zobaczy..jednostka sterująca bez zmian czyli ALPINE CDE-9880..subwoofera nie planuje, co najwyżej montaż wooferów w tylnych drzwiach..no i na koniec wytłumienie deski rozdzielczej, komory silnika, klapy tylnej, podłogi w bagażniku i tylnych drzwi..i to chyba by było na tyle..

Postaram się na bieżąco informować o postępie prac. Ruszam prawdopodobnie jutro:)

 

ciekawy jestem opini o tych modyfikacjach, także piszcie ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzmacniacz już mam..kupiłem kiedyś po dobrej cenie..docelowo będzie inny - prawdopodobnie JBL, chyba że uda mi się znaleźć coś innego w dobrej cenie:)

 

 

EDIT

 

nowy wzmacniacz to AUDISON SRx...MAC Audio wylatuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokażę, pokażę, ale dopiero dziś zaczynam działać..czasu ciągle brak :/ na bieżąco będę umieszczał fotki:) dziś wielkie rozkręcanie:)

 

[ Dodano: 2009-11-03, 15:19 ]

jak narazie udało mi się rozebrać boczki, powiększyć otwory na głośniki i wutłumić drzwi kierowcy matami bitumicznymi (w poprzednim aucie robiłem matą dekarską i było dużo łatwiej - mata dekarska jest bardziej plastyczna ;) )

Dla przymierzających się do podobnych zabiegów polecam zaopatrzyć się o opalarkę - bardzo pomaga w dopasowaniu maty do powierzchni drzwi.

Wewnętrzna i zewnętrzna strona wyłożona została miękkimi matami, natomiast otwory technologiczne potraktowałem matą twardą co by zapewnić większą sztywność konstrukcji:)

wyszło całkiem nieźle ;)

 

poniżej foto (sorry za jakość - zdjęcia z telefonu):

 

[ Dodano: 2009-11-10, 10:27 ]

Drzwi już wygłuszone (tylna klapa też), no ale oczywiście coś musiało wyjść w trakcie :-/ okazało się że głośniki mają za duże kosze i trzeba blachę ciąć... :evil: stare JBL pasowały idealnie... :-> no ale czego się nie robi, żeby trochę muzyki posłuchać.. także dziś tniemy blachy i montujemy głośniki, a jak starczy czasu to się zrobi instalacje pod wzmacniacz..a jutro szukanie "świerszczy" w tylnej części kabiny..wygłuszanie bagażnika i drzwi tylnych plus montaż wzmacniacza:) no i może w końcu zagra ;)

zdjęcia wkrótce..

 

[ Dodano: 2009-11-13, 15:36 ]

robota zakończona:) efekt - jak dla mnie ( i jak narazie :-> ) powalający!!! gra to wszystko pięknie ;)

wkrótce postaram się dołączyć zdjęcia ;)

 

podsumowanie:

 

radio ALPINE CDE-9880

wzmacniacz AUDISON SRx2.1

głośniki HERTZ ESK 165

okablowanie:

- kabel głośnikowy 2x2 DIETZ

- kabel sygnałowy 2xRCA KLOTZ

- kable zasilające (bezpośrednio z aku) - linka LgY16

- kabel sterujący LgY1

- maty bitumiczne APP - drzwi

- maty bitumiczne z filcem - bagażnik i tylna klapa

- watolina - wytłumienie deski rozdzielczej

- tulejki, konektory na kable zasilające i głośnikowe

 

czas operacyjny - 21 godzin

koszty - ok 2000zł

strat w ludziach i sprzęcie brak:)

 

Generalnie warto było ;)

 

w razie pytań - pisać śmiało, jeśli mogę to pomogę ;-)

post-17086-1257176530_thumb.jpg

post-1-1257176530_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A te największe otwory jakoś usztywniłeś ? Jakieś płaskowniki albo coś zrobiłeś, czy tak na żywca przyklejałeś ? B)

Co do świerszczy (pewnie już znalazłeś ale jeśli nie to może się przyda) - u mnie świerszczał siłownik od tylnej szyby, był zbyt luźno przykręcony do blachy B)

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam po długiej przerwie..:)

 

zdjęcia postaram się wkleić jak najszybciej, w między czasie zmieniło się radyjko, Alpine ustąpiło miejsca Pioneerowi DEH-77MP (wkrótce będzie Pioneer DEH-88MP). Co do brzmienia obu modeli (Alpine i Pioneer) to różnica spora..Pioneer po prostu powala na kolana..trzeba to usłyszeć..bas jest tak potężny, że trudno uwierzyć w brak subwoofera w aucie.. :shock:

jak dla mnie nie potrzeba więcej.....póki co :evil:

 

a, no i zmieniło się podświetlenie zegarów, z pomarańczowego na białe z czerwonymi wskazówkami.. :-> ...prawie jak w nowych audi... 8-)

 

Jeśli chodzi o "świerszcze" to chyba wszystkie wytępiłem...chociaż ostatnio coś popiskuje w tylnej części, za prawym fotelem - pewnie półka..

 

Techniacz, puste otwory w drzwiach były robione podwójną warstwą twardej maty bitumicznej...żadnej blachy itp. rzeczy nie podkładałem..

 

[ Dodano: 2010-04-13, 12:14 ]

witam ponownie:)

 

rzeźbił ktoś tylne drzwi w scenic'u, tak żeby zmieścić w nich głośniki??

 

c.d. projekciku:

do przednich drzwi prawdopodobnie trafi jeszcze głośnik 13cm dwudrożny, co by dołożyć jeszcze trochę "miękkiego" grania

 

co do "pisków" w tylnej części auta - zagłówek w fotelu pasażera... :evil: nie wiem co z tym gnojkiem zrobić... :roll:

 

jutro wpinam zdjęcia z dotychczasowych postępów... :->

 

i czekam na oceny :)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!