Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Do którego roku produkcji pasuje silnik 1.6


mariusz_g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Potrzebuję informacji do którego roku produkcji jest możliwy przeszczep silnika bez zbędnych dodatkowych przeróbek.

Czy silniki 16 zaworowe będące w produkcji bodajże od 1998 roku pasują bezproblemowo? Jak wygląda kwestia wymiany?

 

Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego silnika? 8V czy 16V?

Jaki masz obecnie silnik?

Dlaczego chcesz zmienić?

Tak, silniki 1,6/16V były już w 1998r. ale czy były montowane w Megane od tego roku nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 16V znajdziesz do starej budy

Poważnie? Byłem przekonany że w Meganie phI tylko coupe miało silnik 16 zaworowy, 2 litrowy. 16 zaworówki weszły dopiero w 99roku.

Robak, tłumacz się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np wersja kaleido

Tak to prawda, ale ciężko będzie takiego znaleźć już lepiej poszukać z MI PhII i SI PhII, tam już na bank były montowane te silniki.

Ale nadal nie wiemy o co koledze mariusz_g, chodzi.

Bez problemu to tylko taki sam silnik jaki był oryginalnie w aucie. Przy wymianie na inny może być konieczna wymiana innych elementów mechanicznych, elektroniki i/lub elektryki.

 

Meganie phI tylko coupe miało silnik 16 zaworowy, 2 litrowy

Mnie się wydaje, że 16V były montowane w PhII. No chyba, że zrobili przejściówkę przejściówki tak jak Scenica Kaleido.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale nie spodziewałem się tak szybkiego odzewu ;)

Otóż moje pytanie jest stąd, że silniki do których mam dostępność to w większości 16V >98r.

Pacjentem jest Renatka z 1996 oczywiście 8V.

Dlatego pytałem się czy taki zabieg jest w ogóle możliwy. Jednak z tego co widzę będzie dość spora ingerencja w elektronikę i podzespoły, a na tego typu działania nie mam niestety czasu ani umiejętności.

W takim bądź razie pozostaje mi szukanie silnika 8V, podajże który był produkowany do 1997roku.

Dziękuję za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim bądź razie pozostaje mi szukanie silnika 8V, podajże który był produkowany do 1997roku.

Ten silnik był montowany do marca 99, także masz większe pole manewru. Zwróć uwagę tylko na kod silnika, żebyś kupił silnik o tej samej mocy: 75KM/90KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie musi być silnik z Megane, może być z Laguny, Kango, Talii, Scenika itp.

Odczytaj kod silnika jaki masz w tej chwili u siebie i szukaj takiego samego.

Przełożenie silnika 1,6/16V na pewno jest możliwe, ale musi być on z razem z ECU i osprzętem, bo jest on inaczej zamocowany na silniku. Musiałbym sprawdzić, ale chyba trzeba zmienić również skrzynię biegów, a to może pociągać za sobą dalsze zmiany w przeniesieniu napędu.

Dać się da ale trochę jest z tym roboty no i przydało by się jakieś doświadczenie o kosztach już nie wspomnę.

Ponowię pytanie

Co się stało, że chcesz wymienić silnik?

Kupienie silnika, nawet takiego samego, nie powinno być problemem. Jak teraz nie ma to za jakiś czas się pojawi na allegro. Problemem może być jego stan techniczny, a to dodatkowe koszty i to niemałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poszukaj rozbitej Meganki ph2 albo Anglika wtedy będziesz miał (chyba) wszystkie potrzebne części.

A i moim zdaniem mocowanie tych silników jest zupełnie inne.

Najlepiej poszukaj silnika ośmiozaworowego no chyba, że zależy Ci na większej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowię pytanie

Co się stało, że chcesz wymienić silnik?

b7be7d223043376emed.jpg

Dodam, że olej zawsze wymieniany na czas, auto nigdy nie widziało LPG. Zawsze łagodnie traktowane. Być może coś nie tak z układem wtryskowym, jednak po wyjęciu tłoka okazało się, że pokiereszowany jest także nieźle cylinder, więc dałem sobie spokój z jakimkolwiek remontem.

Auto dalej stoi w Belgii, ja niestety musiałem już wrócić do Polski, bo zaczął się rok akademicki. Jedyne co zrobiłem to wyjąłem silnik. Kumpel dwoi się i troi żeby znaleźć serce dla Renatki, wtedy wracam i pomagam mu to wszystko złożyć w całość.

Ze względu na wiek auta naprawdę ciężko znaleźć tam jakiegoś rozbitka do przeszczepu :-? ostatecznie pofatyguję się i przywiozę coś z Polski.

Jeśli chodzi o silnik to muszę rozglądać się za K7M 702/703?

Odnośnie Scenic-a tak przyglądam się zdjęciom to trochę inaczej wygląda ten silnik. Czy mi się tylko wydaje, czy jednak jest tam parę przekładek, zanim będzie całość pasować do Megane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak, tłumacz się ;)

tłumaczę jeśli chodzi o 16V do megane fazy I to jest to możliwe jedynie ze scenika np takiego jak mój inaczej należy przerabiać mocowanie silnika

mariusz_g, a tobie proponuję włożyć silnik od clio k7M 790 to jest to samo a będzie młodszy, dodam że silniki K7m są montowane w dacii logan/sandero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję włożyć silnik od clio k7M 790 to jest to samo a będzie młodszy, dodam że silniki K7m są montowane w dacii logan/sandero

 

Taki silnik mam w "oryginale"

2m4xi6v.jpg

 

Skrzynia będzie pasować do tego z Clio? Jak wygląda sprawa z mocowaniem? i czy jest sporo roboty przy dopasowaniu węży? (płyn chłodniczy/powietrze)

 

PS. sprawdzałem te silniki do którego roku były produkowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumaczę jeśli chodzi o 16V do megane fazy I to jest to możliwe jedynie ze scenika np takiego jak mój inaczej należy przerabiać mocowanie silnika

Czyli silnik z takiego Scenika do Megi ph1 wejdzie p&p? A powiedz mi jak sprawa wygląda z elektroniką, dużo rzeczy trzeba przerabiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!