Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwizd przy odpalaniu


pers

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej Megance mam to samo, w zeszłym roku wymieniałem rozrząd i pasek akcesorii również, od paru miesięcy zaczęło świszczeć, wczoraj z kumplem wybudowaliśmy chyba się to nazywa rolka czy koło prowadzące (pod rolką napinającą ) przez które przechodzi pasek na alternator, okazało się że jest padnięte łożysko właśnie w tym kole. Łożysko jest nietypowe, szukałem w kilku sklepach i niestety będę musiał kupić całe koło, u autoryzowanych ponad 400zł, zamiennik znalazłem najtaniej za 270zł. lub używka. Na razie troszkę popuściłem pasek i przestało świszczeć. Może masz podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niemożliwe mi nie chodzi o rolkę napinającą tylko o rolkę prowadzącą do paska akcesori a nie rozrządu ( wygląda jak koło pasowe, średnicy ok.12-14cm. ) jest poniżej napinającej sprzedawana razem z kawałkiem metalu mocowanego do silnika trzema śrubami. Dzisiaj zamówiłem w hurtowni zamiennik za 253 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja cały czas piszę o rolce paska akcesorii, a nie rozrządu, w silnikach 1,4 i 1,6 16V są dwie takie roki Jedna na napinaczu a druga prowadząca, różnica może być w przypadku samochodów bez klimatyzacji, tam jest tylko napinacz.

Obie rolki są identyczne i obie bez problemu można wymienić.

Proponuję poczytać forum, sam pisałem co najmniej kilkanaście razy na ten temat.'

Na początek proponuję poczytać http://megane.com.pl/scenic-iphii-manual-w...ght=rolka+paska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak na rysunku, rolka nr 3, klimy nie mam. Wczoraj ją wymieniłem , łożysko w niej waliło strasznie, zapłaciłem 253 zł. Najprościej i chyba dużo taniej jest wymienić samo łożysko ale jest ono nietypowe a na oryginale nie ma żadnych oznaczeń, na kupionym zamienniku na łożysku jest wybite 62529 FRANCE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xysio64, tak z ciekawości możesz wrzucić zdjęcia tego elementu?

Co do łożyska, samego, to pewnie jakiś zamiennik się znajdzie, trzeba by go pomierzyć. Przypuszczam, że ten nr

62529
mówi właśnie jakie to jest łożysko.

Pytanie

1) czy kółko jest przykręcone do wspornika śrubą czy przynitowane

2) czy łożysko da się wycisnąć / wcisnąć , pewnie tak ale trzeba obejrzeć ten element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można odkręcić samo koło, tą śrubą w środku wtedy wspornik zostanie. Sam wspornik jest mocowany trzema śrubami, dwie z przodu odkręcane przez otwory w kole, trzecia od środka ale idzie do niej dojść bez zrzucania osłony z dołu. Na fotkach jest stare koło, ale nowe wygląda tak samo.

post-5338-1285247304_thumb.jpg

post-1-1285247304_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć widać;

1) na pewno jest możliwe odkręcenie kółka od wspornika

2) mając odpowiednie oprzyrządowanie wyciśniecie łożyska i wprasowanie nowego nie powinno być problemem

3) kupienie takiego łożyska moim zdaniem nie będzie problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w hurtowni łożysk.Wątpię, żeby firma robiąca takie kółka i nie tylko takie, produkowała jeszcze łożyska. Na pewno takie łożysko można kupić.

Jak możesz podaj jego wymiary, w miarę dokładne, średnica wewnętrzna, średnica zewnętrzna, wysokość. Mam taką hurtownię u siebie w mieście, jak tam będę to się przy okazji zapytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja już kupiłem cały element, więc mam nadzieję że już nie będę potrzebował nowego łożyska. Trochę później skoczę do garażu i pomierzę może komuś się przyda. No pomierzyłem ale bez wyciśnięcia tego łożyska to pomiary są bardzo orientacyjne; zew.-37,5mm, wew.-16,7mm, wys. koła 27,5 łożysko trochę niższe ok. 25 mm, lepiej się sugerować tą liczbą którą wcześniej podałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!