Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwizd przy odpalaniu


pers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podepnę się pod temat piszczenia czy też dziwnego dzwięku podczas kilkunastu sekund od rozuchu.Podobnie opisał problem kolega Igor K. (... gwizd(ostry pisk,jakby tarcie) z okolicy silnika po odpaleniu głównie w zakresie obrotów 2000-3000/min. Nawet nagrałem to na telef. ale zbyt blisko był bo troche hałasuje nagranie choć można z niego wyłuskać ten dzwięk-teraz próbuje to nagrać aparatem ale nie piszczy długo tak jak w piątek tzn.ok.1km od ruszenia. Były wymienione rolki , pasek akcesoriów , rozrząd z KZFR , pompa wodna w ASO, nie cały rok temu-zrobiłem ok.2500km na tym. Troche się wystarszyłem w piątek bo jeszcze wymiana osprzętu na gwarancji jest i bym sobie nie darował ( i ASO też)gdyby to było kochane KZFR-poprzednio działało ale przy okazji rozrządu zafundowałem je sobie dla świetego spokoju...I coraz bardziej mnie zastanawia czy dobrze robię inwestując w maszyne która głównie stoi w garażu...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo.Więc sytuacja wygląda tak, auto stało gdzies ok.2-3 tyg(tyle co doladowalem baterie).Odpalałem w piatek i trochę piszczało przy wyjezdzie z garazu i ok1km na drodze. W sobote tez przypiszczało ale tylko przy wyjezdzaniu z garazu.Próbowałem w niedziele i wczoraj zarejestrowac to aparatem ale nic tylko takie 1-2 sek.( które z tego co pamiętam to raczej przy każdym odpaleniu było).Poza tym nic mi nie przeszkadza ale zalezy czlowiekowi na tym ze skoro inwestuje w auto to ma działać a nie zastanawiac się czy znów to przklete kolo i wiadomo co sie z tym łączy.Ostatnio nachodzą mnie myśli ze chyba te ich wynalazki to mnie w końcu przestaną bawic i w przyszłości zmienie na inną markę.Dzięi za odp.

 

[ Dodano: 2011-02-10, 13:54 ]

Zgodnie z sugestią dodaję załącznik z nagraniem telef. dziwnych dzwięków. Nie jest najlepszej jakości ale wyraznie słychac ze przy wyższych obrotach coś popiskuje az sie dobrze nie pokręci.Być moze po długim postoju olej schodzi z czegoś i tak się dzieje, sam nie wiem-zobaczymy co będzie. Przepalam go codziennie i teraz nic.Tylko w momencie rozruchu ten odglos na 1s. i tyle.Moze człowiek przewrażliwiony.Hmm ale wybieram sie do Chorwacji i chce jechać swoim; no chyba ze służbowym...Nie po to w niego inwestuje!

Piszczenie.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , u mnie pisk jest taki sam jak w nagraniu .... tylko trwa znacznie dłużej , jak jest mocno zimno to do kilku kilometrów . Do tej pory problem nie rozwiązany , u mnie piszczy już ponad 40 000 km i nic się jeszcze nie rozpadło ..więc możesz spokojnie jechać do Chorwacji ;-) przy 25 st C problem znika

Pozdrawiam IK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie piszczy rolka napinacza, miałem identycznie z tym, że piszczało stale, Tak jakby jakiś świerszcz siedział pod maską.

Z tym, że ja mam dwie rolki na napinaczu i prowadzące. Najpierw zaczęła piszczeć ta na napinaczu, wymieniłem, po jakiś 1000-1500 km zaczęła druga, prowadząca, którą też wymieniłem. Już drugi rok spokój.

Wg mnie jest to dźwięk pochodzący od łożyska.

Dla pewności zrzuciłbym pasek i odpalił. Pozwoli to na upewnienie się, że dźwięk pochodzi od napędu paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp., zobaczymy jak się sytuacja rozwinie. Na razie tylko ten 1-sek. zaraz po rozruchu gwizd, swist i tyle.Nie bede sie za bardzo przejmował. Na razie niech będzie( ciężko zostawić tą miłość francuską skoro tyle serca sie w nią wkłada) ale zobaczymy jak sie bedzie sprawował Grandtour 1,5 bo zaniedługo przydział w firmie będzie...Ocenię wtedy czy warto sie interesować dalej francuskim wynalazkiem parać czy tez spojrzec gdzie w bok...Zresztą nie ma nic pewnego ale...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!