Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

drgania kierownicy przy włączonej klimatyzacj


zorro

Rekomendowane odpowiedzi

witam,posiadam scenica1 1.6/8v/rok 97 zauwarzyłem że przy wyższych temperaturach powietrza +27 i wyżej przy włączonej klimatyzacji tylko gdy auto stoi (podczas jazdy tego nie ma)występują drgania na kierownicy ,czuć obciążenie silnika,przy niższych temperaturach brak drgań ,sprawdziłem ciśnienie czynnika(freonu)jest ok,czy to jest normalne zachowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega 19Urban94 myśli, że wszyscy dieslami jeżdżą. :-P

Co do przypadku kolegi zorro, to obstawiał bym poduszki na silniku lub coś się dzieje na napędzie pompy wspomagania. Jak to się dzieje po włączeniu klimatyzacji to prawdopodobnie problem będzie ze sprężarką klimatyzacji lub jej napędem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zorro jeździ na silniki 1,6/8V czyli benzyną i to się ma nijak do Twojej sugestii, Poza tym w innym wątku radzisz wyczyszczenie EGR którego również nie ma w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19Urban94, silnik 1,6V8 to nie diesel, nadmierne drgania to nie powód, że diesel ale wybite poduchy, problemy z pompą wtryskową i wiele innych przyczyn, a z temperaturą otoczenia to już ma najmniej wspólnego, szczególnie jak temperatura dodatnia i jeszcze prawie letnia.

zorro, u Ciebie klima i pompa wspomagania jest bodajże na jednym pasku, może napinacz ma już dość roboty i w pewnym zakresie obrotów, po włączeniu sprężarki klimy po prostu pozwala na uślizg paska. Za tym może iść przerywana praca pompy wspomagania i skutkować różnicami ciśnienia na listwie kierowniczej.

A co do zakresu w jakiej temperaturze się to dzieje, to wiemy, że klima nie pracuje cały czas i sprężarka jest okresowo odłączana na sprzęgle elektromagnetycznym. Ja bym tu upatrywał przyczyn takiego stanu.

;) Sprawdź także sprzęgiełko w rolce alternatora, to także może mieć wpływ na naprężenie paska.

Oczywiście jest to uzależnione od rodzaju silnika jaki posiadasz, wklejam opis z WKŁ jak paski maja się do rodzajów silnika i co napędzają. Jeśli alternator napędzany oddzielnym paskiem to nie ma takiej potrzeby, rolka alternatora wtedy nie ma nic wspólnego z opisana sytuacją.

post-2372-1257620371_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o

1.6/8v 90koników przy jakimś obciązeniu to jest odczuwalne,w gorących krajach jak np.włochy,chorwacja,czarnogóra bo w takich krajach mój scenic się poruszał to czasami na autostradzie gdzie było pod górę przy włączonej klimie i jakimś tam bagażu gaz do dechy a on 100 km/h i nic więcej

 

gojgien

jeden pasek napędza sprężarkę oraz wspomaganie kierownicy,alternator nie ma wpływu bo ma osobny pasek,a co do drgania kierownicy to jak dam wiecej obrotów oczywiście na biegu jałowym na postoju około 1000 drgania ustępują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do drgania kierownicy to jak dam wiecej obrotów oczywiście na biegu jałowym na postoju około 1000 drgania ustępują

To właśnie podpowiedziało mi by popatrzeć w stronę tych zależności o których pisałem.

Już w pierwszym poście podawałeś, że podczas jazdy to nie występuje. Może się mylę ale w czasie podwyższenia obrotów, pomimo luźnego paska pompa wspomagania jednak kreci się szybciej, zapewniając prawidłowe ciśnienie. Oczywiście to tylko hipoteza, która może ale nie musi mieć miejsca w praktyce. Zawsze to jednak jakiś punkt wyjścia do wykluczenia przypuszczalnych przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby komputer nie dostawał informacji o włączeniu klimatyzacji i nie podnosił obrotów. Jak komp ma taką informację to podnosi obroty i takie zjawiska nie występują.

Może teoria, ale... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, a temperatura, przypadek ;) I co to ma wspólnego z drganiami kierownicy. Rozumiem z szarpaniem silnikiem, wibracjami całego auta z tego powodu. (dodatkowe obciążenie silnika na tych samych, nie podniesionych automatycznie obrotach)

Tu dodatkowych objawów nie zaobserwowano lub nie napisano o nich. Brak sygnału na kompa powinno się łatwo wyłapać włączając klimę, bo albo obroty spadają, albo utrzymują się takie same, lub lekko wyższe czyli komp obroty podniósł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zorro, jasne, że jest odczuwalne, ale w takim przypadku auto było zapakowane na full. Zresztą włączenie klimy jest odczuwalne, ale bez przesady.

Ja też jeździłem w tamtych okolicach, ale jakiegoś odczuwalnego spadku mocy nie odczułem, nawet przy włączonej klimie.

Wracając do tematu...

Naprawdę sprawdź pasek napędu klimy, może rzeczywiście jest za luźny. Wg mnie to temperatura zrobiła swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!