Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prędkościomierz nie chodzi :-((


Rekomendowane odpowiedzi

Ja też dziś zauważyłem dziwną rzecz. Podczas jazdy prędkościomierz pokazywał za dużą prędkość i nawet na postoju przy dodaniu gazu zwiększała się pokazywana prędkość. Co może być tego przyczyną po krótkim postoju(ze zgaszonym silnikiem) już tego nie ma.

 

Teraz zauważyłem jeszcze jedną rzecz jak jest zimny silnik to dzieje się właśnie tak jak opisałem przy dodaniu gazu wskazówka prędkościomierza wychyla się nawet na postoju a jak już jest ciepły silnik takie objawy znikają. Co może być tego przyczyną?

 

Witam ponownie!

Ten problem z prędkościomierzem rozwiązałem nie było dobrego połączenia w kostce przy czujniku.

 

[ Dodano: 2007-07-22, 10:43 ]

Jednak to nie pomogło. Znów dzieje się to samo. Licznik wariuje w czasie jazdy przy prędkościach obrotowych silnika troszkę poniżej 2000 i 3000. Wcześniej było tak że jak się nagrzał silnik to wracało do normalności a teraz przy nagrzaniu silnika tylko objawy się zmniejszają(tzn. są mniejsze wahania wskazówki prędkościomierze). Co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania? Teraz czyszczenie styków nie pomaga. Czy to może wskazywać na uszkodzony czujnik prędkości? Proszę o pomoc.

 

[ Dodano: 2007-07-28, 15:49 ]

Wymieniłem czujnik, wymieniłem kostkę przy czujniku i dalej jest to samo. Podejrzewam że to któryś z przewodów nie ma poprawnego połączenia tylko teraz nie wiem który przewód wymienić czy zasilający któryś(np: masa) czy sygnałowy, a może jest to całkiem gdzieś indziej? Dodam że jeszcze nie było tak żeby prędkościomierz nie pokazywał prędkości. Przy obrotach silnika troszkę poniżej 2000 i 3000 prędkościomierz pokazuje większą prędkość. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Jestem nowy

Kupilem niedawno renault megane coupe 2.0 16v 96 rok

wszystko dziala w zegarach oprocz predkosciomierza,przebiegu(stoi w miejscu)i posredniego

reszta dziala

Co jest?

duze sa koszty naprawy????

Pozdrawiam

 

Temat przeniosłem do istniejącego. Na forum piszemy polską czcionką. Skorzystaj z opcji :) bo tematów jest jeszcze wiele. - lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak prędkościomierz nie działa i przebieg się nie rusza to może być wina czujnika albo licznik uszkodzony (opisane na forum).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnalazlem na forum inny temat z tym samym problemem. Ktos napisal, ze za akumulatorem z lewej strony jest czarna skrzynka z kablami. Z ktorej strony to dokladnie jest? Stojac z przodu maski samochodu? Napiszcie mi dokladnie, bo nie bardzo chce mi sie rozkrecac pol samochodu, a z moim szczesciem i umiejetnosciami jak tyle sie narozkrecam to mi zostana jakies czesci :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynkę masz po lewej stronie, obok akumulatora, u mnie kabel się urwał z kostki taki szary. Narazie kabel szkotem obklejony, w najbliższym czasie musze kupić nową kostke :)

 

Znaczy nie wiem jak to jest w ph1, mowie to co mam u siebie a akumulator mam w podszybiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wykrecic ten akumulator? Bo nie mam zielonego pojecia. W czwartek jade do ASO, zeby zdiagnozowali co jest przyczyna. Jest to darmowe. Daja kosztorys naprawy i trzeba odpowiedziec, czy sie podejmujemy czy nie. Niestety zaden elektryk nie chcial sie podjac naprawy tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ile chcieli za ta diagnoze? Bo wyszedl jakis doradca serwisowy (dzieciak jakis) i nie bardzo mu ufam. Chodz jutro i tak pojezdze po innych warsztatach (dostalem namiary do 2-och ktorzy podobno naprawiaja Renault i maja interfejsy do badania Renault)

Bylem u najlepszego elektryka w miescie, ale powiedzial, ze sie do Renault nie dotyka, podobnie jak 2 innych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

knq, poproś o ksero tego wydruku z komputera. W moim przypadku było to samo, auto sprawdzili, powiedzieli że są błędy i jeśli nie naprawiam to do widzenia, więc poprosiłem o ksero tej kartki bo oryginału "nie mogą dać". Parodia. W końcu płacisz za to i wymagasz. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!