Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż lusterka bocznego, mechanizm składaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Szkoło jest przyklejone do plastykowego wkładu (co daje jeden element), ten plastyk widać na brzegach szkła. Podważasz go gdziekolwiek, na środku lustra jest pierścień z zatrzasków, które trzymają wkład. Zobacz sobie na allego jakiś wkład do lusterek, tam będzie na bank zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem ten sam problem z oboma lusterkami :).

Namęczyłem się zdrowo żeby jedno z nich rozebrać a przy okazji nie uszkodzić :)

Okazało się że po prostu trzeba psiknąć jakiegoś smarowidła (ja użyłem WD 40) pomiędzy element stały i ruchomy i po kłopocie, BEZ ROZBIERANIA !!!.

Działa już z pół roku bez problemu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam jako, że temat składania lusterek został tutaj poruszony to się podpinam.

 

Ja mam problem całkowicie odwrotny. Lusterka składają się bardzo dobrze (elektryczne składane) jednak problem pojawia się przy rozkładaniu. Prawe rozkłada się normalnie a lewe całkowicie czyli "odwija" się do przodu. Podczas rozkładania w miejscu prawidłowego rozłożenia coś tak jak by przeskakiwało i nie blokowało go we właściwym położeniu. Jak zatrzymam je ręką we właściwym położeniu to już tak zostaje. Ktoś się spotkał z takim problemem "nie blokowania lusterka przy rozkładaniu"

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie bo troszkę to denerwujące :D

W moim Grand Scenicu pojawil sie problem opisywany wyżej wiec pozwolilem sobie wznowic temat. Czy ktoś ma jakiś pomysł co się stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

A nie wiecie jak się dobrać do środka? Dziś zahaczyłem lusterkiem , tak że wygięło się w drugą stronę i teraz jak rozkładam elektrycznie to rozkłada się za bardzo - coś tam w środku przeskoczyło i nie wiem jak się dostać do mechanizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiecie jak się dobrać do środka?

Wiemy..

Zależy gdzie chcesz się dostać.

jak za lustro to trzeba go wydłubać jak w podstawę gdzie jest przekładnia składania to odkręcasz całość jak wyżej opisano.

Ja bym jednak tego nie rozkręcał, a przy otwartych lusterkach ponownie przeciągnął je do przodu na max i zasterował elektryczne zamykanie.

Powinno na sprzęgiełku w przegubie zaskoczyc w inne miejsce i może się poprawić działanie.

Czasami wymaga też przesmarowania sam przegub, wówczas napęd składania potrafi dojechać do faktycznego oporu i zaskoczyć jak powinien być a nie przeciągać lusterka max do przodu..

W przekładni i tak nic nie zrobisz bo jest zaklejona, a zresztą, jest chroniona przed uszkodzeniem przez sprzęgiełko w przegubie (2 elementy z wielkimi krzywkami pasującymi do siebie dociskane sprężyną) i to ono może być uszkodzone, zabrudzone, niedokładnie zasprzęglone, jak nie będzie poprawy..

Generalnie przyglądnij się temu detalowi gdzie, lusterko się składa.

W załączniku kilkanaście fotek jak rozebrać prawe lusterko w sceniolu II.

Fotki znalezione w którymś chomiku, kilkakrotnie przekopiowane więc trudno autora znaleźć.

Ja tylko poprzestawiałem ich kolejność, by było tak, jaka jest kolejność prac.

Elementy sprzęgiełka są widoczne na fotkach 0056 do 0058

Lusterko scenic II.zip

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź - kiedyś tak miałem, że przegięły się do przodu i później zaskoczyły, teraz coś nie chcą :/. Coś nienaturalnie tam strzela. Rozebrałem już prawie całość - został mi tylko taki czarny element w którym jest silniczek. Z fotek widzę , ze to się otwiera więc tam zajrzę :)

post-13213-0-38201400-1393424407_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę rozkminić tego mechanizmu. Lewe lusterko ma jakiś moment oporu, kiedy ręcznie ruszam lusterkiem to zaskakuje w odpowiedniej pozycji. W prawym tego nie mam, nie znalazłem też w tym mechanizmie żadnych elementów które miały by powodować ten opór - to po prostu silniczek z przekładnią i elektroniką. Na jakiej podstawie w takim razie silniczek zatrzymuje lusterko w odpowiedniej pozycji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost prądu przy oporze w krańcowych ustawieniach. Układ przeciążeniowy, jak w napędach przy klapach nawiewu do kabiny.

Wszystko jest za sprawą tego przegubu i krzywek pomiędzy przekładnią i ramą lusterka.

A właściwie tego co poniżej, tam gdzie jest ślimacznica zazębiona z metalowym ślimakiem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozbierałem tego na elementy pierwsze ale z tego co widzę jak działa to coś tam jest.

Jak lusterko przeciągniesz ręcznie na max do przodu, a potem włączysz składanie, to silnik i przekładnia pracuje 2x dłużej, ze słyszalnym kliknięciem w normalnej pozycji otwartej. Potem dalej składa jakby nie było przeciągnięte do przodu. Możesz sprawdzić na drugim lusterku.

Mam co prawda jedno takie prawe lusterko, które zdemontowałem ze swojego sceniola ale szkoda mi go rozwalać, by się dowiedzieć gdzie ta blokada.

Przekładania, przegub i napędy są sprawne, a wymiana była z powodu uszczerbionej ramki.

Jest to w tej chwili część zapasowa.

Te które kupiłem, kosztowało w Allegrowie 200zł i nawet osłonka była w idealnym stanie i w kolorze mojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!