Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gasnąca STOP+kontrolka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem tu nowa i nie wiem czy dobrze trafiłam w dział, ale mam nadzieję że mi pomożecie :mrgreen:

Dodam, że nie wiem co to znaczy phI czy phII hmmm :roll:

Ale do rzeczy!

Renault Megane 1.9 DCI grudzień 2002. Przed wczoraj dolewałam plyn do spryskiwacza. Pewnie to zbieg okoliczności ale od tamtego momentu przy skrętach w prawo i czasem przy gwałtownym przyspieszaniu na II biegu zapala mi się STOP i kontrolka oleju (z sygnałem dźwiękowym) po czym po kilku sek ok. 3-5 gaśnie. Komunikat o oleju jest OIL LEVEL OK cały czas. Na wskaźniku oleju wskazówka pokazuje poziom pierwszej kreski przed połową. Sprawdziłam dziś olej i bagnet niby suchy hmm dolałam cały litr. Na bagnecie nie widać nic, tzn nic konkretnego tylko jakieś kropelki wyżej, niżej. Czy ktoś z Was się z tym spotkał? Czy to coś poważnego?

Wcześniej zapalała się i gasła kontrolka poduszki i service ale przesmarowali mi styki i jest ok. Tu jednak jest STOP i olej i to mnie niepokoi.

Mam go od miesiąca i mam nadzieję, że nie jest to poważna usterka bo chyba się załamię :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Sprawdz konkretnie stan oleju na bagnecie.Może dalej jest za mało lub za dużo.Wlewałaś 1 litr powinno cos sie pokazac na bagnecie.Ewentualnie poproś kogoś, żeby Ci dokładnie sprawdził. Bo możesz uszkodzić silnik. A przy okazji,ten płyn do spryskiwaczy,myśle że dobrze wlałaś ? do właściwego zbiornika? Jeszcze sprawdz płyn chłodzący .Pozdrawiam. Myśle że sobie dasz rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Stan oleju zawsze sprawdza sie na bagnecie. Wskaznik elektroniczny jest tylko informacyjny. Olej na bagnecie musi byc miedzy mini a maxi, nie ponizej mini ani powyzej maxi. Jesli kontrolka zapala sie przy przyspieszaniu to oznacza brak cisnienia oleju. Moze byc malo oleju lub uszkodzona miska olejowa(przytkany smok). Tak na powaznie to bym podjechal do warsztatu aby sprawdzic czy nic nie jest uszkodzone lub nie ma przetarcia instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było wlać 3 litry żeby pokazał się stan :roll:

Oczywiście że wlałam do właściwego zbiornika płyn do spryskiwacza ;P Nie jestem blondynką :mrgreen:

A swoją drogą, może to wąż od intercoolera spadł i olej wypluwa przy zakrętach oraz podczas gwałtownego przyspieszania - przez to spada ciśnienie oleju i pali się ta lampka? Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do intercoolera to nie ma to związku bo poprzez intercooler przepływa powietrze a nie olej, poza tym jakby tam spadł wąż to samochód na pewno straciłby bardzo zauważalnie osiągi i pewnie bez błędów kompa by się nie obyło.

Jeśli już to mogło coś się stać z instalacją olejową -wąż do chłodnicy oleju (ale nie wiem czy w dci jest taka chłodnica).

Co do tak dużego braku oleju to należałoby sprawdzić turbinę .

Czy samochód nie dymi nadmiernie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!