Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapalająca się kontrolka płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

ja mam jeszcze ciekawiej bo silnik mi sie przegrzewa i dwa razy już mi się zagotował ale przyczyna jest u mnie utrata płynu. Nie wiem jednak gdzie on ucieka bo ani nie zostawiam śladów ani nie widać pod maską żeby uciekało coś. Może ktoś będzie wiedział w jaki sposób trace płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oleju dawno nie sprawdzałem. Może faktycznie coś się tam przedostaje. nie chce zatrzeć silnika więc jak sprawdze to napisze co się okazało. A apropo dymienia u kolegi to wlasnie jak mi sie zagotowal kiedys to korka nigdy nie wywalilo ale sporo plynu ucieklo przez gwint i bylo duzo dymu. Ale jeśli chodzi o lampke kontrolna to mi sie wlacza rowno z wskazowka osobno nigdy. Sprawdz czy nie masz za malo plynu i sprawdz czy podczas duzych temp. wlacza ci sie wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze ciekawiej bo silnik mi sie przegrzewa i dwa razy już mi się zagotował ale przyczyna jest u mnie utrata płynu. Nie wiem jednak gdzie on ucieka bo ani nie zostawiam śladów ani nie widać pod maską żeby uciekało coś. Może ktoś będzie wiedział w jaki sposób trace płyn?

Kolego nie zostawiasz śladów i nie widać śladów, bo prawdopodobnie gubisz płyn w czasie jazdy, więc płyn trafia na drogę, a jeżeli coś trafi na gorący silnik to szybko paruje. Najczęściej przecieki są pod opaskami zaciskowymi, na gorącym silniku (jak ciśnienie w układzie wzrośnie i węże stwardnieją). Może również wybijać przez zawór w korku na zbiorniku wyrównawczym (ale to byłoby widać, bo na gorącym silniku poziom płynu byłby pod korkiem.

Jeżeli masz zmieniony kolor płynu (ściemniał) to powinieneś się liczyć z przedmuchami z komór spalania (płyn w tym wypadku wcale nie musi się dostawać do oleju).

Przedmuchy najlepiej i najpewniej można sprawdzić w ten sposób.

Odprężyć układ chłodzenia (zrobić go bezciśnieniowy) przez zastąpienie oryginalnego korka na zbiorniku wyrównawczym zwykłym korkiem z wyprowadzonym przez niego wężykiem gumowym. Koniec tego wężyka włożyć do butelki (do dna) po wodzie mineralnej (0.25 litra) napełnionej do połowy płynem (może w ostateczności być woda). Butelkę ulokować gdzieś pod maską (ewentualnie przywiązać, aby nie latała) w miejscu gdzie będzie dobrze widoczna. Trzeba ze dwa dni na takim układzie pojeździć, aby po odprężeniu wszystko się unormowało (początkowo może poziom płynu w butelce się wahać, mogą z wężyka lecieć pęcherzyki powietrza). Po dwóch, trzech dniach na gorącym pracującym silniku nie powinny lecieć z wężyka pęcherze powietrza, jeżeli lecą to znaczy, albo temperatura silnika jest za wysoka i płyn zaczyna wrzeć (co przy prawidłowej temperaturze silnika nie powinno mieć miejsca) lub są przedmuchy.

Przy małych przedmuchach lub tendencjach "ulatniania" się płynu pod opaskami, przy tak odprężonym układzie można w miarę bezpiecznie (dla silnika) jeździć przez jakiś czas.

Tyle herezji na dzień dzisiejszy.

 

Płynu jest aż nad to, oleju nie birze a wentylator włacza sie przy wyższych temperaturach około 3/4 skali a skala od temperatury trzyma sie delikatnie powyżej połowy.

Maisiollo , kolega niech też weźmie pod uwagę to co napisałem, temperatura powinna się cały czas trzymać w połowie skali, jeżeli dochodzi do załączenia wentylatora dopiero przy tak wysokiej temperaturze (jest to nienormalne), a układ jest bezciśnieniowy (luźny gwint na korku) to dochodzi do wrzenia płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Mam mały problem. Otóż zostałem zmuszony do wymiany czujnika temperatury (na komputer, biała wtyczka). Wymieniłem, zalałem płyn. Następnie odpowietrzanie. Po odpaleniu silnika, po około 1 min. zapaliła się kontrolka od temperatury. Problem w tym, że na stałe (nie gaśnie).

Co zostało sprawdzone:

-czujnik (przy odpowiednich temperaturach ma właściwą oporność [wg WKŁ], rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temp.).

-wtyczka, przewody do kompa, wszystko OK.

Dodam, że auto się nie przegrzewa, pracuje normalnie, płynu nie brakuje i nie ucieka.

PS-odłączanie klemy na kilka min. nie pomogło.

Pomóżcie, jestem w kropce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!