Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapalająca się kontrolka płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

ja mam jeszcze ciekawiej bo silnik mi sie przegrzewa i dwa razy już mi się zagotował ale przyczyna jest u mnie utrata płynu. Nie wiem jednak gdzie on ucieka bo ani nie zostawiam śladów ani nie widać pod maską żeby uciekało coś. Może ktoś będzie wiedział w jaki sposób trace płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oleju dawno nie sprawdzałem. Może faktycznie coś się tam przedostaje. nie chce zatrzeć silnika więc jak sprawdze to napisze co się okazało. A apropo dymienia u kolegi to wlasnie jak mi sie zagotowal kiedys to korka nigdy nie wywalilo ale sporo plynu ucieklo przez gwint i bylo duzo dymu. Ale jeśli chodzi o lampke kontrolna to mi sie wlacza rowno z wskazowka osobno nigdy. Sprawdz czy nie masz za malo plynu i sprawdz czy podczas duzych temp. wlacza ci sie wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze ciekawiej bo silnik mi sie przegrzewa i dwa razy już mi się zagotował ale przyczyna jest u mnie utrata płynu. Nie wiem jednak gdzie on ucieka bo ani nie zostawiam śladów ani nie widać pod maską żeby uciekało coś. Może ktoś będzie wiedział w jaki sposób trace płyn?

Kolego nie zostawiasz śladów i nie widać śladów, bo prawdopodobnie gubisz płyn w czasie jazdy, więc płyn trafia na drogę, a jeżeli coś trafi na gorący silnik to szybko paruje. Najczęściej przecieki są pod opaskami zaciskowymi, na gorącym silniku (jak ciśnienie w układzie wzrośnie i węże stwardnieją). Może również wybijać przez zawór w korku na zbiorniku wyrównawczym (ale to byłoby widać, bo na gorącym silniku poziom płynu byłby pod korkiem.

Jeżeli masz zmieniony kolor płynu (ściemniał) to powinieneś się liczyć z przedmuchami z komór spalania (płyn w tym wypadku wcale nie musi się dostawać do oleju).

Przedmuchy najlepiej i najpewniej można sprawdzić w ten sposób.

Odprężyć układ chłodzenia (zrobić go bezciśnieniowy) przez zastąpienie oryginalnego korka na zbiorniku wyrównawczym zwykłym korkiem z wyprowadzonym przez niego wężykiem gumowym. Koniec tego wężyka włożyć do butelki (do dna) po wodzie mineralnej (0.25 litra) napełnionej do połowy płynem (może w ostateczności być woda). Butelkę ulokować gdzieś pod maską (ewentualnie przywiązać, aby nie latała) w miejscu gdzie będzie dobrze widoczna. Trzeba ze dwa dni na takim układzie pojeździć, aby po odprężeniu wszystko się unormowało (początkowo może poziom płynu w butelce się wahać, mogą z wężyka lecieć pęcherzyki powietrza). Po dwóch, trzech dniach na gorącym pracującym silniku nie powinny lecieć z wężyka pęcherze powietrza, jeżeli lecą to znaczy, albo temperatura silnika jest za wysoka i płyn zaczyna wrzeć (co przy prawidłowej temperaturze silnika nie powinno mieć miejsca) lub są przedmuchy.

Przy małych przedmuchach lub tendencjach "ulatniania" się płynu pod opaskami, przy tak odprężonym układzie można w miarę bezpiecznie (dla silnika) jeździć przez jakiś czas.

Tyle herezji na dzień dzisiejszy.

 

Płynu jest aż nad to, oleju nie birze a wentylator włacza sie przy wyższych temperaturach około 3/4 skali a skala od temperatury trzyma sie delikatnie powyżej połowy.

Maisiollo , kolega niech też weźmie pod uwagę to co napisałem, temperatura powinna się cały czas trzymać w połowie skali, jeżeli dochodzi do załączenia wentylatora dopiero przy tak wysokiej temperaturze (jest to nienormalne), a układ jest bezciśnieniowy (luźny gwint na korku) to dochodzi do wrzenia płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Mam mały problem. Otóż zostałem zmuszony do wymiany czujnika temperatury (na komputer, biała wtyczka). Wymieniłem, zalałem płyn. Następnie odpowietrzanie. Po odpaleniu silnika, po około 1 min. zapaliła się kontrolka od temperatury. Problem w tym, że na stałe (nie gaśnie).

Co zostało sprawdzone:

-czujnik (przy odpowiednich temperaturach ma właściwą oporność [wg WKŁ], rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temp.).

-wtyczka, przewody do kompa, wszystko OK.

Dodam, że auto się nie przegrzewa, pracuje normalnie, płynu nie brakuje i nie ucieka.

PS-odłączanie klemy na kilka min. nie pomogło.

Pomóżcie, jestem w kropce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!