Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapalająca się kontrolka płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

ja mam jeszcze ciekawiej bo silnik mi sie przegrzewa i dwa razy już mi się zagotował ale przyczyna jest u mnie utrata płynu. Nie wiem jednak gdzie on ucieka bo ani nie zostawiam śladów ani nie widać pod maską żeby uciekało coś. Może ktoś będzie wiedział w jaki sposób trace płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oleju dawno nie sprawdzałem. Może faktycznie coś się tam przedostaje. nie chce zatrzeć silnika więc jak sprawdze to napisze co się okazało. A apropo dymienia u kolegi to wlasnie jak mi sie zagotowal kiedys to korka nigdy nie wywalilo ale sporo plynu ucieklo przez gwint i bylo duzo dymu. Ale jeśli chodzi o lampke kontrolna to mi sie wlacza rowno z wskazowka osobno nigdy. Sprawdz czy nie masz za malo plynu i sprawdz czy podczas duzych temp. wlacza ci sie wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze ciekawiej bo silnik mi sie przegrzewa i dwa razy już mi się zagotował ale przyczyna jest u mnie utrata płynu. Nie wiem jednak gdzie on ucieka bo ani nie zostawiam śladów ani nie widać pod maską żeby uciekało coś. Może ktoś będzie wiedział w jaki sposób trace płyn?

Kolego nie zostawiasz śladów i nie widać śladów, bo prawdopodobnie gubisz płyn w czasie jazdy, więc płyn trafia na drogę, a jeżeli coś trafi na gorący silnik to szybko paruje. Najczęściej przecieki są pod opaskami zaciskowymi, na gorącym silniku (jak ciśnienie w układzie wzrośnie i węże stwardnieją). Może również wybijać przez zawór w korku na zbiorniku wyrównawczym (ale to byłoby widać, bo na gorącym silniku poziom płynu byłby pod korkiem.

Jeżeli masz zmieniony kolor płynu (ściemniał) to powinieneś się liczyć z przedmuchami z komór spalania (płyn w tym wypadku wcale nie musi się dostawać do oleju).

Przedmuchy najlepiej i najpewniej można sprawdzić w ten sposób.

Odprężyć układ chłodzenia (zrobić go bezciśnieniowy) przez zastąpienie oryginalnego korka na zbiorniku wyrównawczym zwykłym korkiem z wyprowadzonym przez niego wężykiem gumowym. Koniec tego wężyka włożyć do butelki (do dna) po wodzie mineralnej (0.25 litra) napełnionej do połowy płynem (może w ostateczności być woda). Butelkę ulokować gdzieś pod maską (ewentualnie przywiązać, aby nie latała) w miejscu gdzie będzie dobrze widoczna. Trzeba ze dwa dni na takim układzie pojeździć, aby po odprężeniu wszystko się unormowało (początkowo może poziom płynu w butelce się wahać, mogą z wężyka lecieć pęcherzyki powietrza). Po dwóch, trzech dniach na gorącym pracującym silniku nie powinny lecieć z wężyka pęcherze powietrza, jeżeli lecą to znaczy, albo temperatura silnika jest za wysoka i płyn zaczyna wrzeć (co przy prawidłowej temperaturze silnika nie powinno mieć miejsca) lub są przedmuchy.

Przy małych przedmuchach lub tendencjach "ulatniania" się płynu pod opaskami, przy tak odprężonym układzie można w miarę bezpiecznie (dla silnika) jeździć przez jakiś czas.

Tyle herezji na dzień dzisiejszy.

 

Płynu jest aż nad to, oleju nie birze a wentylator włacza sie przy wyższych temperaturach około 3/4 skali a skala od temperatury trzyma sie delikatnie powyżej połowy.

Maisiollo , kolega niech też weźmie pod uwagę to co napisałem, temperatura powinna się cały czas trzymać w połowie skali, jeżeli dochodzi do załączenia wentylatora dopiero przy tak wysokiej temperaturze (jest to nienormalne), a układ jest bezciśnieniowy (luźny gwint na korku) to dochodzi do wrzenia płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Mam mały problem. Otóż zostałem zmuszony do wymiany czujnika temperatury (na komputer, biała wtyczka). Wymieniłem, zalałem płyn. Następnie odpowietrzanie. Po odpaleniu silnika, po około 1 min. zapaliła się kontrolka od temperatury. Problem w tym, że na stałe (nie gaśnie).

Co zostało sprawdzone:

-czujnik (przy odpowiednich temperaturach ma właściwą oporność [wg WKŁ], rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temp.).

-wtyczka, przewody do kompa, wszystko OK.

Dodam, że auto się nie przegrzewa, pracuje normalnie, płynu nie brakuje i nie ucieka.

PS-odłączanie klemy na kilka min. nie pomogło.

Pomóżcie, jestem w kropce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!