Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z olejem


Lmoska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

Posiadam Scenica 1,9 dCI 130KM z 2007 przebieg 47000 km sprowadzony z Francji sprawdzony w serwisie Renault pod względem autentycznśc przebiegu i stanu technicznego

I mam problem :-( .

Zauważyłem pewnego pięknego dnia , że intercoler jest cały w oleju więc podejżenie turbina. Wymieniono na nową wyczyszczono intercooler i wszystkie rury plastikowe.

Niestety a olej jak leciał tak leci i znów cały intercoler w oleju :-( (poniżej kilka zdjęć - prawa strona intercolera)

Jak myślicie którędy może być jeszcze ubytek i wydostawać sie olej. Zaznaczam, że silnik pięknie odpala nie kopci pracuje jak pszczółeczka. Podpowiedźcie gdzie szukać wady.

Za wszelkie sugestie wielkie dzięki

post-16214-1258835508_thumb.jpg

post-1-1258835508_thumb.jpg

post-1-1258835509_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak, iż po odkreceniu i założeniu turbiny przez ASO ścianka pomiędzy silnikiem a wnętrzem samochodu była cała obrzygana olejem... Zdjąłem rurę doprowadzającą powietrze do turbiny i okazało się że uszczelka była żle wsunięta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi w niedrożnej odmie silnika. To taka puszka plastikowa odpowiedzialna za upuszczanie gazów ze skrzyni korbowej. W momencie kiedy jest zapchana, gazy muszą wydostawać się inną drogą powodując wypychanie oleju do przewodów powietrznych.

 

Inna sprawa to czy sprężarka została prawidłowo zamontowana. Chodzi szczególnie o to, czy przewód olejowy powrotny nie został gdzieś przygięty. Jeżeli nie będzie swobodnego spływu oleju, będzie on wypychany przez uszczelnienie turbiny na intercooler i dalej do kolektora ssącego. Może to się skończyć samozapłonem i poważnym uszkodzeniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam w swoim Megane 1,9 dCi z 2006 (110 KM z FAP) podbny problem z zaolejona rura jak na pierwszej fotce Lmoska. Paslikowa rura to wyjscie z intercoolera przez modol stabilizatora ciscnienia (i elektrozawor wylaczajacy silnik) polaczona z metalowa rura z wejsciem do kolektora ssacego. Silnik ma przebieg 150 tys km, nie kopci, moc w normie, spalanie przyzwoite ok 7,5 l w miescie, po 10 tys przebiegu jaki zrobilem od kupna autka pod koniec czerwca 2009 dolalem 300 ml oleju (Shell 5W30 do aut z FAPem) wiec chba bardzo przyzwoicie, CLIP nie poazuje zadnych bledow.

Ten cieknacy olej oznacza koniec turbiny? Intercooler mam suchy (przynajmniej nic przez zderzak nie zauwazylem). A moze dostaje sie przez inna nieczeslnosc, przeciez jakby padalo turbo to bylby jakies objawy: zapach spalin, niebieskawe kopcenie, gwiz sprezarki, spadek mocy itp...

Jedyne co zauwazylem niepokojacego ostatni, ale nie wiem czy ma to z tym zwiazek to inny odglos pracy silnika - twardsza praca, dzwiek jaki wydaja diesel starszej generacji, cos jak klekot zaworow. Mechanik wprawdzie twierdzi ze nic groznego nie widzi ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

witam!

 

musze wymienic olej w silniku 1.6

i nie wiem jaki zalac bo nie ma naklejki odnosnie wymiany, dodam ze auto

ma przejechane 192 tys.

myslicie ze polsyntetyk bedzie najlepszym rozwiazaniem i jakiej firmy

ma to byc olej?

 

pozdr

 

:)

Już jeden temat Ci zamknąłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!