Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z olejem


Lmoska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

Posiadam Scenica 1,9 dCI 130KM z 2007 przebieg 47000 km sprowadzony z Francji sprawdzony w serwisie Renault pod względem autentycznśc przebiegu i stanu technicznego

I mam problem :-( .

Zauważyłem pewnego pięknego dnia , że intercoler jest cały w oleju więc podejżenie turbina. Wymieniono na nową wyczyszczono intercooler i wszystkie rury plastikowe.

Niestety a olej jak leciał tak leci i znów cały intercoler w oleju :-( (poniżej kilka zdjęć - prawa strona intercolera)

Jak myślicie którędy może być jeszcze ubytek i wydostawać sie olej. Zaznaczam, że silnik pięknie odpala nie kopci pracuje jak pszczółeczka. Podpowiedźcie gdzie szukać wady.

Za wszelkie sugestie wielkie dzięki

post-16214-1258835508_thumb.jpg

post-1-1258835508_thumb.jpg

post-1-1258835509_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak, iż po odkreceniu i założeniu turbiny przez ASO ścianka pomiędzy silnikiem a wnętrzem samochodu była cała obrzygana olejem... Zdjąłem rurę doprowadzającą powietrze do turbiny i okazało się że uszczelka była żle wsunięta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi w niedrożnej odmie silnika. To taka puszka plastikowa odpowiedzialna za upuszczanie gazów ze skrzyni korbowej. W momencie kiedy jest zapchana, gazy muszą wydostawać się inną drogą powodując wypychanie oleju do przewodów powietrznych.

 

Inna sprawa to czy sprężarka została prawidłowo zamontowana. Chodzi szczególnie o to, czy przewód olejowy powrotny nie został gdzieś przygięty. Jeżeli nie będzie swobodnego spływu oleju, będzie on wypychany przez uszczelnienie turbiny na intercooler i dalej do kolektora ssącego. Może to się skończyć samozapłonem i poważnym uszkodzeniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam w swoim Megane 1,9 dCi z 2006 (110 KM z FAP) podbny problem z zaolejona rura jak na pierwszej fotce Lmoska. Paslikowa rura to wyjscie z intercoolera przez modol stabilizatora ciscnienia (i elektrozawor wylaczajacy silnik) polaczona z metalowa rura z wejsciem do kolektora ssacego. Silnik ma przebieg 150 tys km, nie kopci, moc w normie, spalanie przyzwoite ok 7,5 l w miescie, po 10 tys przebiegu jaki zrobilem od kupna autka pod koniec czerwca 2009 dolalem 300 ml oleju (Shell 5W30 do aut z FAPem) wiec chba bardzo przyzwoicie, CLIP nie poazuje zadnych bledow.

Ten cieknacy olej oznacza koniec turbiny? Intercooler mam suchy (przynajmniej nic przez zderzak nie zauwazylem). A moze dostaje sie przez inna nieczeslnosc, przeciez jakby padalo turbo to bylby jakies objawy: zapach spalin, niebieskawe kopcenie, gwiz sprezarki, spadek mocy itp...

Jedyne co zauwazylem niepokojacego ostatni, ale nie wiem czy ma to z tym zwiazek to inny odglos pracy silnika - twardsza praca, dzwiek jaki wydaja diesel starszej generacji, cos jak klekot zaworow. Mechanik wprawdzie twierdzi ze nic groznego nie widzi ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

witam!

 

musze wymienic olej w silniku 1.6

i nie wiem jaki zalac bo nie ma naklejki odnosnie wymiany, dodam ze auto

ma przejechane 192 tys.

myslicie ze polsyntetyk bedzie najlepszym rozwiazaniem i jakiej firmy

ma to byc olej?

 

pozdr

 

:)

Już jeden temat Ci zamknąłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!