Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dach panoramiczny (szyberdach) - hałas


youngtimer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panoramiczny dach - piękna rzecz, lecz w moim przypadku dosyć hałaśliwa.

Mianowicie przy prędkościach powyżej 125km/h z szyberdachu dochodzą świsty pędu powietrza (jak przy otwartym oknie). Jest to dość nieznośne, przez co podróż staje się męcząca.

Szyberdach domyka się prawidłowo. Dla zwiększenia izolacyjności wpasowałem dodatkową uszczelkę w szczelinę szyberdachu. Niestety bez większego efektu.

Czy Scenic z szyberdachem tak "ma"? Czy też ja mam taki egzemplarz?

Czy opuszczenie szyberdachu na śrubach lub wymiana uszczelki okalającej coś pomoże?

pzdr Youngtimer

post-21549-1258980444_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, też jestem posiadaczem autka z takim dachem i u mnie jest jeszcze gorzej bo świszcze już przy70km/h wtylnej czeci szyberdachu. Problem jest wtym że szyba nie domyka sie. Widać że jest uniesiona o jakieś 3mm względem tylnej stałej szyby. Może ktoś wie czy jest jakaś regulacja siły domykania albo sposób na obniżenie tylnej strony szyberdachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dość powszechny i trudno rozwiązywalny. Czyli generalnie "tak ma" Z tego co czytałem na francuskim forum Planète Renault problem leży w uszczelce areodynamicznej oraz regulacji raili po których jeździ dach. Problem się nasila jak jest chłodno. Trzeba sprawdzić opcję rozszczelnienia dachu - wcisnąć przycisk na pokrętle i przytrzymać. Dobrze wyregulowany dach powinien unieść się o prę mm.

Trzeba wszystko dobrze wyczyścić i nasmarować. Dach może się nie domykać bo zadziała funkcja zabezpieczenia przed przycięciem, która zinterpretuje opór prowadnic jako ciało obce. Można tę funkcję czasowo wyłączyć dla sprawdzenia, ale trzeba uważać żeby nie czegoś nie uszkodzić - utrzymywać nacisk na przełącznik aż do całkowitego zamknięcia otwieranego dachu w trybie krokowym natychmiast po włączeniu odwrotnego kierunku przesuwania otwieranego dachu. Jeśli czynność nie zostanie wykonana zaraz po włączeniu funkcji zapobiegania przycięciu, czasowe wyłączenie nie będzie aktywne.

 

WAŻNE

-W razie odłączenie akumulatora, usterki elektrycznej

lub naprawy dachu, system będzie działał

w trybie ręcznym, poruszając się skokowo.

- funkcja zapobiegania przycięciu palców działa

prawidłowo tylko wtedy, gdy parametry

początkowe dachu są prawidłowo ustawione

(patrz poniżej).

UWAGA

Należy poczekać co najmniej 3 s przed przestawieniem

elementu sterującego.

Uwaga:

- Jeżeli procedura zostanie przerwana w trakcie

trwania cyklu, należy ją zacząć od nowa, w

przeciwnym razie dach nie będzie działał.

- Nie może upłynąć więcej niż 5 s między dwoma

czynnościami procedury ustawiania parametrów

początkowych, w przeciwnym razie układ

elektroniczny rozpocznie nowy cykl ustawiania

parametrów.

Wykonać ustawienie parametrów początkowych silnika.

Uruchomić silnik.

Ustawić przełącznik w położeniu zamknięcia dachu.

Wcisnąć i dłużej przytrzymać przycisk (1). Otwierany

dach przesuwa się do położenia zamkniętego (ruchem

skokowym, bez funkcji zapobiegania

przycięciu palców).

Utrzymywać nacisk na przełącznik aż do usłyszenia

odgłosu przełączenia silnika (jeśli otwierany dach

jest już zamknięty, zaczekać aż ucichnie odgłos

przełączania silnika).

Puścić przełącznik.

Ponownie wcisnąć bardzo szybko przełącznik.

Przytrzymać przełącznik (dach otwiera się , a

następnie zamyka poprzez przesuwanie, parametry

początkowe silnika są ustawione).

 

youngtimer chyba nie masz siatkowego deflektora, a może na zdjęciu go nie widać.

jarkkan sprawdź czy nie ma jakiegoś syfu na granicy stałej i ruchomej części. Ja wygrzebałem tam trochę towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić opcję rozszczelnienia dachu - wcisnąć przycisk na pokrętle i przytrzymać. Dobrze wyregulowany dach powinien unieść się o prę mm.

Jeżeli dobrze rozumiem, powinienem po uniesieniu się dachu, sprawdzić jak dach układa się względem uszczelki?

problem leży w uszczelce areodynamicznej

Która uszczelka jest uszczelką "areodynamiczną"?

Czyli generalnie "tak ma" Z tego co czytałem

Potwierdzam. Również sprawdziłem forum francuskie, jak i angielskie, gdzie problem się pojawia, bez wyraźnych wskazówek, jak z nim walczyć.

youngtimer chyba nie masz siatkowego deflektora, a może na zdjęciu go nie widać.

Mam. Zdjęcie jest pod takim kątem, że jest nie widoczna.

 

Pozostaje mi popracować w weekend zgodnie z Twoimi wskazówkami i mieć nadzieję, że poprawią one komfort podróży.

 

pzdr

Youngtimer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 5 lat później...

Witam

odświeżę temat. Bowiem udało mi się zamknąć temat dachu i świstów z niego dochodzących. W moim przypadku pomogła wymiana tych plastikowo-gumowych ślizgów oraz przywrócenie szynie oryginalnej szczeliny. Zastanawiało mnie dlaczego podczas otwierania jak i całkowitego otwarcia dach jest sztywny,a przy zamkniętym lata. Zauważyłem, że podczas zamykania drzwi dach strasznie lata (zwiększenie się ciśnienia w kabinie wypychało go do góry). Wziąłem suwmiarkę i zacząłem mierzyć okazało się, że na tej esce, która jest z tyłu otwartej części dachu szyna jest około 1-1,5 mm szersza. Stwierdziłem, że tak nie powinno być i słusznie wziąłem drewnianą listewkę i dobiłem górną część szyny, nasmarowałem wszystko i teraz mogę rypać 180 km/h i cisza (oczywiście pęd wiatru z zewnątrz słychać ale nie ma żadnego świstu ze strony dachu). Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

Dodano: 21 gru 2016 - 11:55

Czy chodzi o dobicie tej aluminiowej szyny po której przesuwa się szyberdach mnie wydaje sie że prawa strona bardziej odstaje z tyłu bo jak podkleiłem lewą stronę i wyrównał z prawą stroną to już gwizdał przy 100 a nie 120

lapka2.gif

 

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia, 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!