Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świszczy podczas przyspieszania


prezes0420

Rekomendowane odpowiedzi

A więc jak w temacie mam megane 1.9 DCI i ostatnio zwróciłem uwagę na to że świszczy mi podczas delikatnego przyspieszania tak gdzieś od ok 1900 obrotów(jak mocno depne świst pojawia się wcześniej) w górę powyżej 2500 zaczyna ten dzwięk cichnąć,jak mocno depne to po wyżej 3 tyś obrotów potrafi puścić porządnego dyma ale wydaje mi się że nie za każdym razem, tagże mam wrażenie że nie za każdym razem turbo świszczy tak samo to znaczy jak świszczy ciszej to auto jest mocniejsze a jak głośniej to słabsze.

Spalanie się mieści w granicach 6,5 l w cyklu mieszanym sprawdzałem tagrze olej to po 5 tyś km brakowało ok dwóch setek.

Teraz mam pytanie czy moja turbina się kończy,czy może to jakaś nieszczelność w dolocie lub czujnik ciśnienia pada,może miał ktoś podobny problem?

 

[ Dodano: 2009-11-27, 13:34 ]

Dodam że jak kupiłem go to np na dwójce podczas przyspieszania szarpał a objawiało się to tak że jak tracił moc to było słychać świst i kopcił a jak świst cichł to moc wracała,potem to się uspokoiło samo, a jakieś dwa miesiące temu czyściłem zawór EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że kończy się turbina. Nie doświadczyłem jeszcze tego ale przy przebiegu powyżej 170 tyś. km można już o tym myśleć. Ostatnio zaprzyjaźniony mechanik uświadamiał mnie - jak to się może objawiać. I tak: początkowo może być słychać świst z turbiny, następnie dymienie z tłumika. Dalsza jazda może grozić gwałtownym wypaleniem oleju z silnika i jego padnięcie. Wszystko zależy jak ta turbina pada. To czarny scenariusz ale możliwy. Kumpel powiedział, że jak zauważę takie objawy, to zjazd na pobocze i laweta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi także świszczy powyżej 2000 obr,poniewarz wtedy załancza sie turbina,to jest prawidłowy dzwięk,znaczy że wtedy pracuje.Aczarny dym niemusi swiadczyc o zgonie turbiny bo nato ma wiele innych czynników,np wtryski,pompa,lub zbyt ciężka noga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele innych czynników,np wtryski,pompa,lub zbyt ciężka noga.

Albo taka pierdoła jak zapchany filtr powietrza :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Wszystko jest po wymianie paski płyny filtry i oleje. Ostatnio założyłem opony zimowe i są na większym profilu to znaczy lato było 185/60/15 a zimy założyłem 195/65/15,czy po założeniu opon na wyższym profilu powinienem odczuć na mocy auta czy raczej nie bo wydaje mi się trochę słabsze?

 

Regulamin forum i zasady cytowania :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim rozmiarze opon nie powinno być dużej różnicy w mocy. Ja mam 205/45/17 i nie narzekam. "Bąki" też się zdarzają :-)

Jak mocno gwiżdże od 2000 obr to możesz poszukać nieszczelności na przewodach od i do intercoolera, ale i tak podejrzewam że nic strasznego się nie dzieje i wszystko jest w porządku, jak napisał irek w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak mocno to chyba nie gwiżdże słychać ją od ok 1800 do mniej wiecej 2500 obrotów potem już słychać tylko silnik.

A w razie jak by padła kiedyś turbina to co radzicie kupno regenerowanej czy używanej z np anglika na części lub rozbitka(o ile sprzedający udziela jakiejś gwarancji)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prezes0420, Słyszałem, że lepsza po regeneracji - używaną to już masz. Należy znaleźć właściwą firmę od której należy kupić po regeneracji. Po wymianie odsyła się do nich tą wymontowaną i otrzymuje 2-letnią gwarancję - podobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ostatnio byłem sprawdzić błędy na komputerze i były trzy:

-coś z obwodem świec żarowych (nie dało się skasować)

-czujnik wałka rozrządu (dał się usunąć)

-zawór egr (dał się usunąć)

Teraz mam pytanie ponieważ auto mi kopci jadąc na komputer byłem przygotowany na błędy typu że coś nie tak z wtryskiwaczami czy coś z ciśnieniem doładowania, a tu nic z tych rzeczy!

Czy ma ktoś jakieś pomysły czemu on kopci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!