Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż wewnętrznej tapicerki zablokowanych


ciupa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

To mój pierwszy post na tym forum...

Mam "mały" problem i jednocześnie nadzieję, że ktoś mi pomoże go rozwiązać...

 

Dwa dni temu na jednym z hipermarketów ktoś " przejechał" się po lewych tylnych drzwiach w wyniku czego "zrobiła się" rysa oraz niestety uszkodził się mechanizm od klamki, co spowodowało, że nie można nią otworzyć drzwi. A że była aktywna blokada otwierania drzwi od środka, także na chwilę obecną nie można w żaden sposób otworzyć tych drzwi... Tak sobie wymyśliłem, że jak zdemontuję wewnętrzną tapicerkę do dostanę się do mechanizmu i go naprawię i będzie cacy.... Tylko jak zdemontować tą tapicerkę zamkniętych drzwi? Czy ktoś mógłby mi krok po kroku napisać jak ściągnąć (jeżeli w ogóle się da w tym stanie) tą tapicerkę? (znalazłem dwie śruby - uchwyt i klamka wewnętrzna; czy są inne trzymające tapicerkę? gdzie są zatrzaski i jak je odczepić aby się nie połamały? czy są jakieś "triki"/"kruczki" które mogą ułatwić/utrudnić jej demontaż?)...

 

Z góry dziękuję z pomoc.

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie ciężko ale próbuj o ile uzyskasz miejsce aby do wewnątrz odchylić. Wyjmij kanape. Na tapicerce (i właśnie nie wiem czy siędo nich dostaniesz) pod kieszenią masz dwie śruby. Ciągnąc deko do przodu (jest wew.na dwóch ślizgach które jednak można poświęcić jak nie przesuniesz do przodu) i mocno systematycznie (klej uszczelniający musi puścić) do wewnątrz.

Jednak jak klamka uszkodzona a i drzwi i tak w lakier pójda to próbowałbym wyrwać zewnętrzną i tamtędy odblokować. Albo szyba w dół, wyjmij uszczelkę zewnętrzną szyby(mocno w górę) i siakimś prętem i latarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciupa, a tu masz manual jak się zdejmuje tapicerkę w normalnym przypadku: http://megane.com.pl/dload.php?action=file&id=5 Wiadomo, że teraz będzie trudniej ale przynajmniej podłapiesz o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się przypomina, że ktoś już miał podobny przypadek i o ile pamiętam to skasował blokadę otwierania drzwi przez włożenie jakiejś blaski czy czegoś, co przesunęło blokadę tak, że można było otworzyć od wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasował blokadę otwierania drzwi przez włożenie jakiejś blaski czy czegoś

Papier fotograficzny, albo inny w miarę sztywny papier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi,

Dziękuję bardzo za szybką i rzetelną odpowiedź...

Vivaldi:

O dziwo rysa jest niewielka, ok 10cm długości i szeroka na 1-2 mm (zdarta tylko wierzchnia warstw lakieru) a klamka nie jest na zewnątrz mechanicznie uszkodzona, także wolałbym dostać się od środka.

maganecoupe02:

Czy mógłbyś dokładniej napisać w jaki sposób użyć tej kartki (miejsce włożenia itd) aby odblokować ten mechanizm?

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a ja właśnie od środka otwierałem moje drzwi tzn. prawe tylne otworzyłem tylko kanapę, i dostęp do śrubek już był ,następnie mocujące klamkę wew. i rączkę za którą się ciągnie drzwi.A potem w miarę silnie lecz ostrożnie odciągałem tapicerkę aby nie pourywać zatrzasków,i pojawił mi się zamek,no a wtedy to już na macanko trzeba wyszukać dżwignię otwierania oj ciasno tam jest, jeszcze ten plastik ochronny.Ale życzę udanego efektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś dokładniej napisać w jaki sposób użyć tej kartki (miejsce włożenia itd) aby odblokować ten mechanizm?

Popatrz na drugie drzwi będziesz wiedział gdzie włożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz z drugiej strony jak to wygląda tak jak pisze P_r_z_e_m_o. Ja osobiście tego nie robiłem, tylko czytałem o tym sposobie.

Ja kiedyś otworzyłem Clio od strony kierowcy poprzez zdjęcie uszczelki. Zatrzasnąłem kluczyki w środku przed serwisem Citroena i jak poprosiłem serwisantów o pomoc to zażyczyli sobie 200zł :shock: Poradziłem sobie sam, odkręciłem antenę od radia, pogrzebałem przez otwór i otworzyłem. Żebyście widzieli miny "specjalistów" jak patrzyli z niedowierzaniem przez okno :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Do blokady można się dostać przez uszczelkę, Najlepiej złozyć fotel i odsunć uszczelkę

i zobaczyc na otwartych drzwiah gdzie jest dokładnie cypelek którego szukamy.

Najepiej użyc do tego blaszki (ja uzyłem opaski"cybantu" rozkręciłem ja i obcęgami zakrzywiłem końcówke aby pociągnąć blaszkę do siebie,)

nawet to jest łatwe troche trenigu czyni mistrza.

z papierem foto to chyba jest dla hardcorowców;)

od śroka jest znacznie łatwiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!