Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.4 TCE


Ptaszek06

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Zdradźcie Panowie ile obrotów ma 1.4 TCe przy 100 km/h na 6 biegu ? Proszę również o informację jak się zachowuje silnik 1.4 TCe na wolnych obrotach po otwarciu maski w porównaniu do 1.6 16V (widziałem silnik 1.6 16V podczas jazdy próbnej, trzęsie się jak 30 letni diesel - niby przez Eco2) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda kwestia ksenonów?

Czy rzeczywiście widoczność jest dużo lepsza w stosunku do zwykłych świateł?

Chodzi mi też o trwałość i koszt wymiany, a także czy gwarancja obejmuje awarie ksenonów?

I kolejna rzecz.

Jak wygląda sprawa z aktualizacją nawigacji Tom Tom?

Chodzi mi o sposób aktualizacji i koszt.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam ksenonów wiec sie nie wypowiem. TomTom (mam go) ma karte SD - instalujesz soft Tomtoma na komputerze (mój laptop ma czytnik SD) i upgradujesz soft urzadzenia i mapy. Od pierwszego wytyczenia trasy masz chyba 60 dni na nowe mapy za free - potem za nowe mapy płacisz, ale jest tez system darmowych poprawek do map który sie dociąga bez kosztów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dobrze pamietam okolo 2700-2800. Silnik jest cichy i nic sie nie telepie. W kabinie wogóle nie slyszalny na jałowym.

 

Wciąż nie uzyskałem precyzyjnej odpowiedzi :-) Latem podczas jazdy próbnej M III 1.6 16V 110 KM poprosiłem sprzedawcę by otworzył maskę silnika, gdyż na wolnych obrotach odczuwalne były wibracje. Silnik niesamowicie się trząsł (nagrzany, po 10 km testu w upalny dzień). Mam na podwórku przed domem Clio 2 ph2 1.2 16V oraz Clio 3 z silnikiem 1.5 dCi 86 KM, nawet w tym ostatnim silnik chodzi równo (jak na diesla), nie trzęsie jak w M III 1.6 16V. Sprzedawca mówił że to zasługa eco2.... i tak ma być... Zatem silnik 1.4 TCe również należy do gamy eco2 więc jak ostatecznie z obrotami jałowymi ? Po podniesieniu maski silnik chodzi idealnie równo, czy telepie nim trochę ze względu eco2 ?

 

Drugie pytanie - Megane III 2.0 TCe przy 100 km/h na 6 biegu ma ok 2200 obrotów (1.4 TCe ma ok 2800 obrotów). Czy w 1.4 TCe przy prędkości 120 km/h - 130 km/h nie robi się głośno ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ksenonów - meg ma światła do jazdy dziennej i warto z nich korzystać oszczędzając i przedłużając "życie" ksenonów... prócz tego nie jest to gadżet ale efektywne źródło światła zdecydowanie przewyższające osiągami tradycyjną żarówkę co widać szczególnie podczas jazdy na trasie... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cicho czy głosno, to subiektywne odczucie, zależy też od tego kto czym wcześniej jezdził. Jak dla mnie wyciszenie jest naprawdę w porządku jak na tę klasę samochodu. Przejedz się tym autkiem na jezdzie próbnej i będziesz wiedział czy poziom wyciszenia Ci odpowiada

 

Jeśli chodzi o kesnony, to trzeba też zwrócić uwagę, że są one SKRĘTNE, czyli doświetlają zakręt podczas skręcania kierownicą. Bardzo fajna sprawa!

No i same się poziomują...

Mój teść właśnie kupił nowe autko, wziął co było w salonie, z fajnym wyposażeniem, ale bez ksenonów i czuję, że jednak mi ich zazdrości :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kilka dłuższych tras - przy 140 da się swobodnie rozmawiać - większy szum powoduje przepływające powietrze i opony (w moim przypadku letnie są głośne).

 

Na jałowym nie ma żadnych drgań - jak wyłączysz klimę i nie działa kompresor to nie czuć kompletnie nic. Mam porównanie z nową Avensis 1.8 147 KM - wyciszenie w kabinie na jałowym jest lepsze w Megane - to opinia kolegi z Toyoty.

 

Ale najlepiej po prostu weź auto na jazdę próbną - twoje odczucia są najważniejsze.

Jak będziesz w Krakowie to daj znać - odpalę ci auto na parkingu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!