Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.4 TCE


Ptaszek06

Rekomendowane odpowiedzi

A co w tym takiego dziwnego, przy jakiś 62km/h na piątce pokazuje się strzałeczka do zmiany na 6 więc nie widzę w tym nic strasznego, silnik spokojnie daje radę, przy 2200 obr/min jest max moment obrotowy, a na 6 przy tej prędkości jest jakieś 1900 obr/min więc blisko max momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest pewnie do tego przystosowany, ciekawe tylko, na ile to machanie lewarkiem jest wygodne dla kierowcy, szczególnie w gęstym ruchu miejskim. Może Renault powinno pomyśleć nad jakimś sprytnym automatem dla tego silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może moje przywyczajenia z diesla bo u mnie auto przy 60 na 5 się "dusi" bo ma za małe obroty. ;-) Ale jak dla mnie 6 bieg w takim przypadku jest śmieszny bo pewnie przy autostradowych 130km/h ma z 3,5tys obortów i jest dość głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana biegów - mi to nie przeszkadza, już się przyzwyczaiłem do tego i to nie problem, biegi wchodzą bezproblemowo.

Nawet przy 150km/h na autostradzie jest w miarę cicho i spokojnie można rozmawiać bez podnoszenia głosu. Autko z tym silnikiem nie gość, że jest bardzo elastyczne to do tego jeszcze dobrze wyciszone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie które nie daje mi spokoju: chciałem żeby w ASO dołożyli mi wygłuszenie pod maskę bo fabrycznie nie dają. Pan sprzedający jednak nie polecił bo w tych silnikach turbina musi mieć dobre chłodzenie <ok> Nie rozumiem, konstrukcja schrzaniona? W poprzedniku miałem i nic mi się nie grzało. :mrgreen: Ażtak żle z tymi turbinami :oops: Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan sprzedający jednak nie polecił bo w tych silnikach turbina musi mieć dobre chłodzenie <ok>

:mrgreen:

Przecież nikt nie owija kocem turbiny, tylko wygłusza się maskę ;-)

wegota, jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze, bo salon będzie musiał zapłacić za wygłuszenie (w końcu Ty dostaniesz je za darmo). Jak w masce nie ma kierownic powietrza (jak na przykład w Maździe 3 MPS) na turbinę to spokojnie można założyć. Turbina osiąga temp ok 700stC więc takie wygłuszenie się szybciej rozpuści niż ją przegrzeje. Tak przy okazji, ta turbina jest z przodu czy z tyłu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie które nie daje mi spokoju: chciałem żeby w ASO dołożyli mi wygłuszenie pod maskę bo fabrycznie nie dają. Pan sprzedający jednak nie polecił bo w tych silnikach turbina musi mieć dobre chłodzenie <ok> Nie rozumiem, konstrukcja schrzaniona? W poprzedniku miałem i nic mi się nie grzało. :mrgreen: Ażtak żle z tymi turbinami :oops: Pozdrawiam.

 

Czasami to mam wrażenie że oni w tych salonach/serwisach to mają nas za kompletnych debili i każdy kit próbują wciskać. Gdyby turbina miała być chłodzona powietrzem to byłby na nią specjalny nawiew, albo jakiś dodatkowy wentylator. Turbina jest zabudowana za silnikiem więc praktycznie nie ma do niej dostępu więc i chłodzenie przez przepływające powietrze żadne. A mata wygłuszająca nie ma praktycznie żadnych właściwości izolacyjnych. Silnik jest cichy więc taka mata nie jest potrzebna. Aż z ciekawości sprawdzę czy u mnie jest, bo jakoś nie zwracałem specjalnie na to uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem, że kity mi wciskają! W mojej poprzedniej Megi 1,6 16 V gdy założyłem taką matę dało się jednak odczuć, że jest trochę ciszej zwłaszcza gdy wkręcałem ją w zakres 3 - 3,3 tys obrotów. W praktyce głośniejszy dla moich uszów był dopiero po przekroczeniu 120 a nie jak było przy ok 105 km/h.

Chyba już nie będę ich nagabywał na tą matę bo jeszcze się rozmyślą z wynegocjowanymi przeze mnie wcześniej światłami do jazy dziennej :-? :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, dopóki nie kupiłeś to będą Cię próbowali utrzymać, "olewka" zaczyna się jak wyjedziesz z salonu <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupowałem na początku 2009 roku w 1.6 16v 110 kucy jej nie było :-P jak chciałem zamontować dodatkowo (bo w poprzednim aucie miałem) to w magazynach nie mogli znaleźć :shock:

nie wiem jak jest teraz pewnie zależy to od silnika i wersji wyposażeniowej :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!