Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator lub regler


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z alternatorem, a raczej z regulatorem napięcia, mianowicie zauważyłem ze światła przygasają, a wentylator zwalnia i przyspiesza.

Sprawdziłem napięcie na AQ 12,5V

Sprawdziłem ładowanie:

1. Bez obciążenia 14,2V

2. Z obciążeniem 12,5V - wiec pewnie nie laduje, ale jeżdże tak od 3 dni i samochód pali normalnie, wszystko działa normalnie, czsami pojawi sie LOW BATTERY i STOP.

Wydaje mi się, że winny jest regulator napięcia, ale z tego co wiem to sa one integralną częścią alterantora.

Scenic 1,9 DCI 2004 rok

Alternator Valeo SG12B081

Da się to jakoś naprawić, czy poprostu wymienić alternator, przyglądnąłem siś dziś dobrze temu gadowi (alternator) i podłączenie masy jest zaśniedziałe, muszę je przeczyscić i zobacze czy to coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo dzięki za odpowiedź, a może da sie to wymienić bez wyjmowania calego alternatora, zresztą on raczej niema nic wspólnego z rozrządem, ponieważ jest napedzany osobnym paskiem, on jest napinany osobną rolką, czy może samym alternatorem się reguluje naciąg??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wyjmować alternatora. Naciąg paska reguluje napinacz paska. Pasek akcesorii niema nic wspólnego z paskiem rozrządu.

Trzeba odkręcić śruby trzymające taki gruby kabel, obok jest druga. Odkręcasz i masz regulator na wierzchu jakieś 5 min roboty.

Jak byś kupował regulator to musisz powiedzieć jaki dokładnie masz model alternatora.

Popytaj w warsztatach zajmujących się naprawą alternatorów. Przypuszczam, że za jakieś 10-20 zł Ci to wymienią. Sama część nie jest tania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, problem polega natym że ja jestem w UK i tu muszę tego poszukać, znalazłem alternator za 80GBP, ale jeśli uda mi się znaleźć sam regler to było by dużo łatwiej go wymienić, podjechałbym do kumpli do garażu i tam sobie to wygrzebal i zamontował nowe, w końcu nie jest to bardziej skomplikowane niż samolot :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot też nie jest skomplikowany jak się wie jak go naprawić. ;-)

Z alternatorem może być różnie. Jak jest po regeneracji to możesz go wymienić. Inaczej trzeba by go sprawdzić, a to dodatkowe koszty. Jak zdobędziesz sam regulator wymienisz bez problemu. Zdobądź jeszcze smar miedziany przyda się do posmarowania styków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe co do samru to już mam, specjalnie do uziemień w samolocie mają taką paste, ale i pewnie smar miedziany się znajdzie. Alternator nie jest po regeneracji, przynajmnie nic mi o tym niewiadomo, Renie przywiozłem z Franacji, była firmowym autkiem więc pewnie robili w ASO.

Już mam kilka nr tel do firm z czesciami, wiec jutro bede dzwonil.

Dzięki wielkie Przemo i Wesolych.

Dam znać jak poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z alternatorem, a raczej z regulatorem napięcia

jak tylko w obszarze wolnych obrotów to dałbym sobie z tym spokój. Temat ćwiczyłem i do mnie regulator około 240zł (altek Boscha) więc koszt mnie przestraszył. wystarczy że musnę gaz na +100obr i nie mruga światłami. Oczywiście ładowanie jest 14,5V co ciekawsze nawet na wolnych z max obciążeniem (ogrzewanie szyby, halogeny etc). Nie ruszam więc. Skoro u Ciebie spada do 12 a regulator nie drogi to osobiście bym wymienił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi

Niesprawdzałem przy wyższych obrotach, ale jak jadę przy ok 2000/2500 rpm to też slychać jak wentylator zwalnia i przyspiesza, więc bedzie trza go wymienić, zresztą denerwują mnie przygasające światła i szumiący nierównomiernie wentylator, a co do wentylatora to rezystor tez przosi sie o wymiane juz od dobrych paru miesięcy, bo działa tylko na max, ale jakoś czasu brak, jak byłem w aso i powiedzieli mi 450GBP za wymiane, to ja krótko uciąłem że w takim razie wentylator sobie będzie jeszcze chuczał i tak chuczy, aż do teraz kiedy to chuczenie faluje :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja ciągle walczę (w sumie weekend był i niemogłem części zamówić) z tym alternatorem, dzisiaj go rozebrałem i wyjąłem regler, cóż sie okazało, jednak to szczotki, a konkretnie jedna (przestała istnieć), zamówiłem regulator wczoraj i dziś dotarł, niestety po otwarciu paczki okazało się, że regulator jak najbardziej jest w paczce, ale nie ten co ja chciałem, już napoczątku mi się niespodobał bo miał 3 piny na wtyczkę, a mój ma tylko 2, więć sprawdziłem numerki i okazało się, że zamiast VRG46540 przysłali mi VRG4640. Szybki telefon do firmy i już wysłali dobry, a ten kazali odesłać to wrócą kase. Pomimo braku części postanowiłem wyjąć stary i zobaczyć z czym to się je, więc odkręciłem osłone (2 śrubki trzymające obudowę, niestety jedna spadła na dół i musze osłone ściągnąc, przy okazji olej wymienię, jednaod uziemienia) i dobrałem sie do reglera, on trzyma sie na 3 śrubach, ale ja tego niewiedziałem więc odkręciłem wszystkie 6 i wyjąłem gada, po stwierdzeniu braku szczetki zabrałem sie za ponowną instalację niepotrzebnie wykręconych śrub. Jutro powinienem dostac regler więc bedzie to sportowa sprawa wsadzić go na miejsce i odpalić.

Minusem wymiany reglera jest niestety ujemna temperatura na zewnątrz (niestety niemam garażu), no i jego cena ponad 60GBP, dla porównania używany alterantor można dostać za 40GBP, a nowy, cóż nowy to wydatek ok. 150GBP przy oddaniu starego.

 

[ Dodano: 2009-12-23, 21:12 ]

Renia naprawiona, mialem zrobic fotki i opisac jak to zrobic, ale niestety jak wymienialem to jedyne swiatlo jakie mialem to latarka wiec niebardzo bylo jak, aha i bylo zimno i deszcz padal, wiec chcialem zrobic to jak najszybciej i wrocic do cieplego domku :)

PO wymianie ladowanie ze wszystkim wlaczonym (halogeny, klima, dmuchawa, dlugie, ogrzewanie szyby, itp) 14V, niby troche niskie, ale laduje, jak wylacze wszystko i pozostawie konfiguracje jazdy codziennej to ladowanie podskakuje do 14,2V wiec wg mnie jest OK.

Dzieki za odpowiedzi i Wesolych Swiat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

witam, a jak wyjąć regulator napięcia w alternatorze boscha bez demontażu altka m megi IphII 1,6 16v?

ale poprosze tak krok-po-kroku, które śruby odkręcić, zdejmowac tą plastikową osłonę? gdzie ją podważyć? sorry ale dzisiaj to oglądałem a dotychczas miałem doczyninia z altkami valeo gdzie demontaż rerulatora był bardzo prosty, w megi po odkręceniu grubrgo kabla i tej drugiej nakrętki na klucz 15 oraz tej małej śruby na krzyżak i wypięciu wtyczki NIC SIE NIE DZIEJE, POMOCY

 

[ Dodano: 2010-11-02, 13:05 ]

witam,

no to odpowiem sobie sam ( a może komuś się to kiedyś przyda):

 

1.odpinam wtyczkę

2. odkręcam grubą wiązkę prądową, klucz 13

3. pod odkręconą wiązka jest jeszcze jedna cienka nakrętka , klucz 15, odkręcam

4. odkręcam sąsiednią nakrętkę, klucz 15

5. mniej więcej w połowie czarnej plastikowej obudowy na krawędzi jest 1 śruba na krzyżak zwykły

6. zdejmuję czarną plastikowa osłonę, mam regulator na wierzchu

7. odkręcam 3 śrubki krzyżak zwykły,

regulator mam w ręce

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!