Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto padło na mrozie:(


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam Megi jak w opisie, auto jest garażowane, ale wczoraj wyjątkowo stało na ok. -10-12 stopniowym mrozie. Rano odpalam i po kilometrze nagle szarpie, szarpie i koniec...auto nie jedzie, silnik zgasł. Jakiś kolega się zatrzymał i mnie scholował na pobliski parking. Zapaliła mi się kontrolka temperatury, więc powiedział żebym poczekał i trochę go zagrzał, bo może silnik nie jest w stanie pracować i się nagrzać. Trochę dziwne bo ta kontrolka to się świeci jak auto jest za ciepłe, ale faktycznie pogrzał się trochę z parę minut, potem zrobiłem 2-3 km i ok. Po zrobieniu zakupów próbuje odpalić i... nic, warczy, charczy, więc popróbowałem z gazem no i trochę to poskutkowało. Ale na drodze do domu zrobiłem z 3 przystanki bo auto po prostu gasło, i było to powiem szczerze bardzo niebezpieczne bo silnik padał nagle a za nim wspomaganie i hamulce. I teraz co najważniejsze podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka niesprawności elektronicznego systemu wtryskowo- zapłonowego. I teraz jak myślicie co to może być, opcja pierwsza: filtr paliwa na którym są kryształki wody i który powinno się przed zimą wymienić mógł zamarznąć i nie przepuszcza paliwa tyle ile potrzeba; druga: kable wysokiego napięcia w megankach bo kogoś lekko pogrzało bo inaczej nie powiem i aku z kablami jest na wierzchu pod prawym wlotem powietrza, jak otworzyłem maskę cały był w śniegu, kable WN też, mogło dojść do jakiegoś zwarcia. Podsumowując, proszę o Wasze opinie i wskazówki, zawsze coś mądrego wymyślicie, a na forum nie znalazłem, a szukałem na prawdę dobrze:)Tzn pojawiło się ale nie w tym aspekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być wszystko!,

Brak masy, przytkany filtr paliwa (jak już napisałeś), filtr powietrza, kable WN, świece, cewki, czujnik położenia wału. Równie dobrze zamarzł płyn w układzie chłodzenia, zablokował się termostat. Trzeba szukać eliminując kolejne punkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie brzmi: winien był czujnik powietrza atmosferycznego. Mróz nie miał tu żadnego znaczenia, kwestia przypadku. Apropo, już kiedyś w innym poście pisałem o falujących mi obrotach na światłach przy postoju. Wtedy po wymianie akumulatora ustało to i myślałem, że strzał w 10. Niestety - po przeczytaniu forum- należy stwierdzić, iż były to chyba początki psucia się tego czujnika a końcowym efektem jest...zatrzymanie się w miejscu:) No ale ponieważ falujące obroty mogą byś spowodowane zgodne z opiniami użytkowników całą lista powodów, akurat tego wtedy nie wykryłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak to jest map sensor.

Ja mam inny przypadek. Po przejechaniu około 15 km na 14 stopniowym mrozie odłamała się końcówka od tego czujnika. Sklejenie nic nie dało. Kupiłem nowy, ale tym razem pojeździłem na nim 2 tygodnie i znów odłamała się końcówka po przejechaniu 1 km (auto stało w garażu) w 16 stopniowym mrozie. Wężyk założony oryginalny.

Co może być przyczyną tego, że tak końcówka łamie się?

Czy warto inwestować w ten czujnik około 300 zł?

Czekam na wasze opinie.

 

Zdjęcie połamanego map sensora

 

Dziękuję

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ,można taniej kupić ,kup od daewoo 8-) końcówka sklejona się odłamała,bo pewnie klej nie trzymał za bardzo .

urzywka:

http://moto.allegro.pl/item857370379_renau...wzglednego.html

nowy: http://moto.allegro.pl/item845346680_czujn...dai_daewoo.html

http://moto.allegro.pl/item857020988_czujn...daewoo_kia.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten przypadek i rozwiązanie jest proste... wymiana wężyka na dłuższy. Na mrozie guma robi się sztywniejsza i lekko się skraca, pierwsze szarpnięcie i klops. U mnie poprzedni właściciel lekko skrócił ten wężyk (pewnie mu sparciał przy końcu i trochę odciął) czego nie zauważyłem przy wymianie i musiałem kupić kolejny map sensor. Kup dłuższy wężyk (grosze) nowy map sensor (na allegro nowy zamiennik kupisz za 70-80zł), sam wszystko podłączysz, błąd kompa sam się skasuje jak komp i czujnik się bliżej poznają.

 

Moim zdaniem nie warto bawić się w klejenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką średnicę wewnętrzną ma wężyk?

Bo poprzednio miałem nieoryginalne i jak silnik się nagrzał to wężyk spadał, szczególnie latem (musiałem założyć opaski zaciskowe).

 

 

Skleiłem podłączyłem i samochód nie odpala. Po odłączeniu przewodu elektrycznego odpala w trybie awaryjnym. Po podłączeniu starego nie sklejonego odpala w trybie awaryjnym.

Czy w takim przypadku trzeba jechać na kompa i kasować błąd żeby przystosować drugi czujnik?

 

Gdzie dostanę wtyczkę do map sensora, bo przy odłączaniu połamał się zatrzask?

 

Dzięki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj o średnicy ci nie powiem bo mi to mechanik robił (w ramach gwarancji po zmianie czujnika), sam zatrzask (ten od wtyczki z przewodami rozumiem) to tez nie problem - użyj opaski zaciskowej, dobrze zaciśnij i ci to na 100% nie spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!