Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie świece stosujecie w swoich silnikach?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Ja mam pytanie odnośnie wkręczania świec. Producenci podają  różne momenty z zakresu od 25 do 30 Nm, ale tylko bosch po dokręceniu świecy momentem 28 Nm zaleca jeszcze dokręcenie o 1/4 obrotu. Czy to dodatkowe dokręcenie również należy wykonać w przypadku świec innych producentów np. Eyquem? 

 

Czy macie doświadczenie ze świecami BERU UPT2 ? Kilka złotych droższe od Z193 ale czy warto dopłacać ?

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Uwaga na świece Renault 7700500155. W moim przypadku, po przesiadce z Eyquyem nastąpiło pogorszenie kultury pracy silnika na wolnych obrotach. Nierówna praca, dziwne efekty akustyczne (jakby mini strzały wydechem, sporadyczna czkawka), wyczuwalnie wyższy poziom wibracji, bardziej falujące obroty w okolicy 750. Opisane zachowanie, bez względu na rodzaj paliwa LPG/benzyna. Przed Eyquyem miałem NGK BKR6EZ i to były najlepsze świece. Jeździłem też na NGK BKR6E i także bez zastrzeżeń.

Dnia 15.10.2017 o 21:29, szmydu napisał:

Czy to dodatkowe dokręcenie również należy wykonać w przypadku świec innych producentów np. Eyquem? 


Niedawno wymieniałem Eyquem. Dwie świece były tak słabo wkręcone, że wykręciłem je samą nasadką, bez grzechotki. Pozostałe dwie stawiły minimalny, wręcz symboliczny opór. Tak oto, 45 tyś km wcześniej, wymiany dokonał mechanik z jednego z uznanych i wychwalanych warsztatów w Warszawie. Reasumując, jeżeli nie dokręcisz świec o te 1/4 obrotu to nic złego nie powinno się stać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

chciałbym wymienić świece w moim megane ii 1,6 16v 83kw z 2003 roku, będę chciał założyć po zimie gaz do auta. Auto obecnie po odpaleniu zanim się rozgrzeje nie przyśpiesza w sposób ciągły tylko przerywany, jak się rozgrzeje jest ok. Kupić oryginalne renault z allegro, czy na przykład Denso K20TT? Obecnie mam jakieś NGK, zależy mi na małym spalaniu, obecnie w trybie miejskim spala 10 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 27.11.2017 o 23:28, jast napisał:

Uwaga na świece Renault 7700500155.

mam je w swojej Megane i nic złego się nie dzieje. Nie wiem co to za wytwór, ale podejrzewam że zakładają je tylko w ASO. Praktycznie każdy producent oferuje jakiś model, który odpowiada nr OEM 7700500155, w takim razie czym się sugerować, skoro przeciętny zjadacz chleba nie wyczuje różnicy miedzy tą świecą a tamtą świecą?

 

 

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jedno pytanie odnoście świec Eyquem. Czym różnią się Eyquem RFN52LZ od RFN58LZ?

Próbując dobrać do silnika K4M 812 to katalog Eyquem zaleca RFN52LZ, natomiast z instrukcji serwisowej, której fragment dotyczący świec znalazłem na tym forum wynika, iż do silnika K4M (bez wskazania podtypu) powinny być RFN58LZ. Ma to jakieś znaczenie?

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 17.12.2017 o 19:48, prezes72 napisał:

mam je w swojej Megane i nic złego się nie dzieje. ..... w takim razie czym się sugerować, skoro przeciętny zjadacz chleba nie wyczuje różnicy miedzy tą świecą a tamtą świecą?

 

Po 1 kkm powróciłem do NGK BKR6EZ i silnik znowu pracuje niczym nowy (zupełnie inna kultura pracy na wolnych niż z 7700500155), a ma już 220 kkm na liczniku, z czego 170 kkm to na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przebrnąłem przez tą kilkuletnią dyskusje trochę dokładniej niż za pierwszym razem i mam dylemat. Auto ma przejechane od poprzedniej wymiany świec 33 000 km i 3 lata (wymiana była jeszcze za poprzedniego właściciela). Obecnie mam świece Renault 7700500155, niby wszystko dobrze chodzi, ale czy to już czas na wymianę czy nie? Zastanawiam się teraz nad Eyquem RFN58LZ o których tu się dużo pisało z różnymi opiniami i nad Champion RC87YCL, o których prawie nikt nie wspominał, niby i jedne i drugie odpowiadają 7700500155.

Poza tym chyba tylko jeden z forumowiczów pisał że ma silnik K4M 812, ja mam też taki, a w ogóle zauważam, że mało takich podtypów na tym forum występuje. Wyszukując części w różnych sklepach internetowych po wybraniu w wyszukiwarce marki Renault Megane II i silnika K4M 1.6 16V wyszukuje części wspólne na podtypów 760, 761, 812 i 813, czym one się różnią? kilka osób pisało o posiadaniu 760.  

Zastanawiam się jeszcze nad świecami Bosch 0 242 235 666, one też odpowiadają 7700500155. Co radzicie? Na NGK jeździłem Laguną z silnikiem Volvo, sprawowały się bez zarzutu, a jeżeli już NGK to które? Wyszukiwarka produktów NGK nie ma silnika K4M 812, ani silnika 82 kW (moja ma niby 82 kW), jest K4M ale 85 kW i inne podtypy: 700, 701, 704, 706, 760, nie wiem jak mam to traktować?

A może świece Beru, skoro cewki mam Beru?

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!