Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacze szyby przedniej i tylnej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem ze spryskiwaczami. Polega na tym że po włączeniu spryskiwania (obojętne czy przód czy tył) spryskiwacze zaczynają realnie psikać dopiero po 3-4 sekundach. Wkurzające jest to bo wycieraczki już wycierają na sucho ubrudzoną szybę rysując ją a po 3-4 sekundach dopiero leci płyn.

Czyżby słaba pompka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylną szybą chyba niewiele podziałasz - z przednią, nie mam zbytnio problemów...

 

1) sprawdzić szczelność połączeń rurek

2) może spróbować wymienić silniczek albo cały zbiorniczek z silniczkiem - ale to jednak szukanie poomacku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi, najlepiej najpierw poeksperymentuj. Zakupiłem uniwersalny za 5 zł (fiatowski) i okazało się, że nie działa prawidłowo. Wpiąłem go przed rozdzielacz przed pierwszą dyszą i pompka miała problemy z podaniem ciśnienia. Zabudowany był prawidłowo (kierunek przepływu)a nie otwierał się, płyn ledwo z dyszy się wylewał. Oryginalnych do scenica chyba nie kupisz, jakby takie były przewidziane, to już były by w układzie. Rolę zaworów zwrotnych powinien pełnić rozdzielacz w pompce.

I jeszcze drobna poprawka:

Kupujesz i zakładasz na wężyk tuż przed pompką

Powinno być za pompką na wężyku wylotowym, a w którym miejscu to raczej ma nikłe znaczenie, ponieważ rozkład ciśnień nie pozwala na spłyniecie płynu ani z przed zaworka zwrotnego ani z za niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

moim zdaniem to normalna sytuacja ze tył działa z opóźnieniem... w końcu do tyłu płyn ma trochę więcej drogi do pokonania.

Trzeba tez pamiętać ze pompka jest jedna "dwukierunkowa" wiec jeśli natryskuje się raz tył raz przód to za kazdym razem przewody muszą się wypełnić płynem i to zajmuje tą sekundę może dwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tez pamiętać ze pompka jest jedna "dwukierunkowa" wiec jeśli natryskuje się raz tył raz przód to za kazdym razem przewody muszą się wypełnić płynem i to zajmuje tą sekundę może dwie :)

Raczej tak nie jest, przewody powinny być zalane, a za zaworek zwrotny powinien robić właśnie ten tłoczek w pompce, który otwiera odpowiedni wylot w zależności od kierunku obrotów pompki. Poza tym, rurka na tył jest chyba poprowadzona w progu, wiec jest fizycznie niemożliwe by się płyn samoistne wylał na szybę lub cofnął do zbiornika.

Dodatkowe zaworki zwrotne mają sens tylko przy przednich spryskiwaczach i to w wypadku gdy pompka, a właściwie ten tłoczek już jest zużyty i nie jest szczelny, pozwalając na grawitacyjne cofanie płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie spryskiwanie szyb nie działa wcale. Dzień wczesniej jeszcze wyregulowałem strumienie (psikały tak jakby nie mogły - takie było słabe ciśnienie). Dzień potem już wcale. Odpiąłem wężyk od samych dysz i przedmuchałem (okazało się że są drożne). Przy zawiasie maski znalazłem łączenie wężyków, rozpiąłem je i włączyłem spryskiwacz. Ciśnienie baardzo kiepskie. Kupiłem już pompke i troche martwi mnie demontaż zderzaka. Zastanawiam się czy nie da się jakimś sposobem (takim jak w Megane II przez demontaż koła).

Narazie szukam sposobu wymiany łatwiej, szybkiej i przyjemne.

 

Może komuś się przyda:

- pompkę kupiłem w Intercars w cenie 48 brutto

- taka sama pompka jest montowana w Peugeotach i Citroenach

- pompka jest oryginalna francuska z logo w/w producentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!