Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacze szyby przedniej i tylnej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem ze spryskiwaczami. Polega na tym że po włączeniu spryskiwania (obojętne czy przód czy tył) spryskiwacze zaczynają realnie psikać dopiero po 3-4 sekundach. Wkurzające jest to bo wycieraczki już wycierają na sucho ubrudzoną szybę rysując ją a po 3-4 sekundach dopiero leci płyn.

Czyżby słaba pompka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylną szybą chyba niewiele podziałasz - z przednią, nie mam zbytnio problemów...

 

1) sprawdzić szczelność połączeń rurek

2) może spróbować wymienić silniczek albo cały zbiorniczek z silniczkiem - ale to jednak szukanie poomacku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi, najlepiej najpierw poeksperymentuj. Zakupiłem uniwersalny za 5 zł (fiatowski) i okazało się, że nie działa prawidłowo. Wpiąłem go przed rozdzielacz przed pierwszą dyszą i pompka miała problemy z podaniem ciśnienia. Zabudowany był prawidłowo (kierunek przepływu)a nie otwierał się, płyn ledwo z dyszy się wylewał. Oryginalnych do scenica chyba nie kupisz, jakby takie były przewidziane, to już były by w układzie. Rolę zaworów zwrotnych powinien pełnić rozdzielacz w pompce.

I jeszcze drobna poprawka:

Kupujesz i zakładasz na wężyk tuż przed pompką

Powinno być za pompką na wężyku wylotowym, a w którym miejscu to raczej ma nikłe znaczenie, ponieważ rozkład ciśnień nie pozwala na spłyniecie płynu ani z przed zaworka zwrotnego ani z za niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

moim zdaniem to normalna sytuacja ze tył działa z opóźnieniem... w końcu do tyłu płyn ma trochę więcej drogi do pokonania.

Trzeba tez pamiętać ze pompka jest jedna "dwukierunkowa" wiec jeśli natryskuje się raz tył raz przód to za kazdym razem przewody muszą się wypełnić płynem i to zajmuje tą sekundę może dwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tez pamiętać ze pompka jest jedna "dwukierunkowa" wiec jeśli natryskuje się raz tył raz przód to za kazdym razem przewody muszą się wypełnić płynem i to zajmuje tą sekundę może dwie :)

Raczej tak nie jest, przewody powinny być zalane, a za zaworek zwrotny powinien robić właśnie ten tłoczek w pompce, który otwiera odpowiedni wylot w zależności od kierunku obrotów pompki. Poza tym, rurka na tył jest chyba poprowadzona w progu, wiec jest fizycznie niemożliwe by się płyn samoistne wylał na szybę lub cofnął do zbiornika.

Dodatkowe zaworki zwrotne mają sens tylko przy przednich spryskiwaczach i to w wypadku gdy pompka, a właściwie ten tłoczek już jest zużyty i nie jest szczelny, pozwalając na grawitacyjne cofanie płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie spryskiwanie szyb nie działa wcale. Dzień wczesniej jeszcze wyregulowałem strumienie (psikały tak jakby nie mogły - takie było słabe ciśnienie). Dzień potem już wcale. Odpiąłem wężyk od samych dysz i przedmuchałem (okazało się że są drożne). Przy zawiasie maski znalazłem łączenie wężyków, rozpiąłem je i włączyłem spryskiwacz. Ciśnienie baardzo kiepskie. Kupiłem już pompke i troche martwi mnie demontaż zderzaka. Zastanawiam się czy nie da się jakimś sposobem (takim jak w Megane II przez demontaż koła).

Narazie szukam sposobu wymiany łatwiej, szybkiej i przyjemne.

 

Może komuś się przyda:

- pompkę kupiłem w Intercars w cenie 48 brutto

- taka sama pompka jest montowana w Peugeotach i Citroenach

- pompka jest oryginalna francuska z logo w/w producentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!