Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacze zimowa i porą i ich działanie


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze spryskiwaczami przedniej i tylnej szyby, gdy temp. na zewnątrz jest poniżej -5`C. Wydaje mi się, że wina tkwi z samymi końcówkami. Płyn jest na pewno OK do -30`C i spawałem go zamrażarce przy -26`C. Końcówki wyczyściłem i przedmuchałem. Chyba będę musiał zmontować jakieś podgrzewanie końcówek. We wcześniejszym Sceniku 1 nie miałem takich problemów.

Napiszcie jak jest u Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, niestety u mnie jest podobnie. Koło -10 jest końcówki zamarznięte. Płyn u mnie na pewno też jest oki. Wiesz co, wydaje mi się że to przez to że końcówki sa w felernym miejscu przymocowane do maski, tam jest obudowane plastikami bardzo, kiedyś sprawdzałem bardzo mało ciepła tam dochodzi. Przez to końcówki często zamarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jeśli to jest problem w tych modelach to zmontuje proste podgrzewanie. Myślę, że wystarczy zamontować pod końcówkami rezystory o mocy około 5-10W. O efektach i skuteczności dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, dobry pomysł i nie zapomnij o manualu dla potomnych :)

W BMW 5 (2005) są podgrzewane dysze spryskiwaczy, można podejrzeć jak to jest tam rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji nachodzącej fali mrozów postanowiłem przyśpieszyć montaż podgrzewania spryskiwaczy. Użyłem do tego dwóch rezystorów w radiatorze alum. o rezystancji 10 omów i mocy 10W. Połączyłem je w szereg co daje wydzielanie mocy około 3 do 5W na każdym, co w miarę szybko podgrzeje spryskiwacz. Rezystory zamontowałem pod spryskiwaczami. Sterowanie narzazie ręczne włącznikiem w kabinie. Docelowo będzie wyłączał mały termostacik umieszczony przy rezystorze.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=863598754

Chwilowo jest to wersja testowa "Beta 1" i nie posiada homologacji ani ISO, ani atestu instytutu Matki I Dziecka B)

Układ jest zabezpieczony bezpiecznikiem 5A, a zasilanie podawane jest po uruchomieniu silnika. O wynikach i skuteczności działania dam znać.

post-16747-1263219715_thumb.jpg

post-1-1263219715_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się spryskiwacze rozgrzały trzeba trochę więcej czasu, więc szkoda piłować pompkę.

Pierwsze testy przy -6`C są bardzo obiecujące. Płyn wychodził mocnym strumieniem, a nie jak krew z nosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, widzę, ze ogrzewasz wszystko co sie da B) Myślę, ze warto z tych rezystorów pozbyć sie pilnikiem, jak największej cząści radiatoara, aby nie tracić ciepła w powietrze, oraz zastosować jakies odizolowanie cieplne od otoczenia. Moze wogóle zamiast tego, lepiej zmajstrowac zaraz za pompką niewielki pojemnik, w którym podgrzewany byłby płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn też już mam podgrzewany B) rezystorem ceramicznym 6,8oma.

Rezystory przy spryskiwaczach są przyklejone specjalnym klejem termo przewodzącym, aby lepiej przewodzić ciepło. Można by popracować jeszcze nad tym, ale wydaje mi się, że moc 5W na spryskiwacz wystarczy, aby go ogrzać. Zresztą zobaczę jak bedzie przy większych mrozach.

Moze wogóle zamiast tego, lepiej zmajstrowac zaraz za pompką niewielki pojemnik, w którym podgrzewany byłby płyn.

Samo podgrzanie płynu w zbiorniczku nie wiele da. Problemem są niewydolne spryskiwacze przy niskiej temp. Jak będą zatkane to ciepły płyn do nich nie dotrze.

Można tez owinąć rurki doprowadzające płyn do spryskiwaczy drutem oporowym.Tak jest zrobione w niektórych mercedesach i wypasionych szmecwvagenach.

witman, widzę, ze ogrzewasz wszystko co sie da B)

No niezupełnie, jednak przednią szybę chciałbym mieć podgrzewaną :-P

Znalazłem jeszcze jedną rzecz, która powinna mieć chyba podgrzewanie. Są to tynie lampy wykonane z LED, dodatkowe światło stop tez w LED oraz xenonowe lampy. Ostatni śnieg i mróz uwidoczniły wadę tego oświetlenia. Jadąc autostradą przy obfitych opadach śniegu i kilkustopniowym mrozie mała temperatura pracy tegoż oświetlenia nie potrafiła roztopić osadzającego się śniegu tworząc grubą warstwę lodu i tamując przepływ światła. Musiałem się więc ratować halogenami w zderzakach i przeciwmgielnym z tyłu co jest wykonane na tradycyjnych żarówkach i bez problemu roztapiało osadzający się na nich śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z dłuższej trasy w czasie której przetestowałem podgrzewanie końcówek spryskiwaczy. Warto było poświęcić trochę czasu na montaż. Efekt jest znakomity przy -9`C na autostradzie bez problemu mocnym strumieniem podawał na szybę. Po wyłączeniu podgrzewania i przejechaniu 15km już była nędza i ledwo strumień na szybę docierał.

Ponowne włączenie podgrzewania i po 2min. było jak trzeba.

Szczerze polecam.

Czysta szyba to komfort i przede wszystkim bezpieczeństwo :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!