Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Autko choinka " Dopadł mnie syndr


Rekomendowane odpowiedzi

13 stycznia to dla mnie nie jest szczęśliwa data. Rano odpalam autko i się zaczyna... Silnik odpalił ale najpierw obrotomierz spadł na zero i zapalił się service. Po chwili wskazówka wróciła na miejsce na parę sekund i od nowa w tym że doszły jeszcze kierunki i wycieraczki.

Zgasiłem silnik i już nie udało się odpalić powtórnie, jedyny efekt to włączone : światła, kierunki, wycieraczki przód, wentylator chłodnicy i coś tam jeszcze pod maską. Na wyświetlaczu kolejno : electronic fault, stering coś tam i jeszcze coś czego nie pamiętam. Ogólnie był problem z wyłączeniem tego ustrojstwa.

Teraz mam problem, wiem że to komputer BSI czy też UCH dostał wody (ciekawe jak ?????) ale wymieniać to ? Suszyć ? Na razie jutro wstawiam farelę pod fotel i czekam na efekt. Co do zakupu, kupić używkę (ok. 500-800zł) i liczyć że jest sprawna bez błędów i dopasowana do mojej wersji ?? Ile w takim razie kosztuje nowa ? I jeżeli tą załatwił jakiś przeciek to jaka jest gwarancja że 2 dni po założeniu nowej sytuacja się nie powtórzy ? Na forum czytałem że sporo miało podobne problemy, ale nie piszą jak je w końcu rozwiązali. Proszę więc o informację jak się do tego zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kiedyś padł komputer uch-uhc-nie pamiętam. Załatwiła go kropla wody. Jest on w puszce pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika, która u mnie puściła na zgrzewie. Naprawa polegała na wymontowaniu, odtworzeniu ścieżek, które zwarła woda. Koszt to duuuża butelka wódki. Nie kupuj nic póki nie będziesz wiedział co dokładnie. Są różne modele tych kompów w zależności od wyposażenia samochodu. Najgorsze jest to, że żaden komputer diagnostyczny poza aso nie chciał nic powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już naprawiony (mam nadzieję że na dobre). Tak jak mówiłeś kropla wody w UPC pod maską zrobiła swoje. Samochód trafił do mojego elektryka w Auto Mazowsze. Były dwie opcje, wymiana (praktycznie od ręki 350zł) lub próba naprawy (czas nie określony). Z racji że zależało mi na czasie była opcja wymiany. Zastanawia mnie jak to g....o teraz zabezpieczyć żeby drugi raz to się nie stało ? Fabrycznie wygląda to dość solidnie zabezpieczone, otwierane nie było bo po co...., więc jak tam wlazła woda ?

Kurcze zaczynam się bać jeździć tym samochodem po deszczu i śniegu.

Oj będzie na wiosnę Meganka na sprzedaż...

 

Od momentu wymiany UPC występują problemy z obrotami.

Najpierw przy odpalaniu obroty spadały na około 2-3 sek. na poziom 500/min. by zaraz wrócić na swój prawidłowy poziom. Elektronik zalecił przyuczanie, podczas którego wyskoczył błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Czujnik został wymieniony i dokonano przyuczenia. Po wyjechaniu z serwisu po około 10km zaczęły wieszać się obroty na poziomie około 1200-1500. (w tym że już nie spadały na 500) Pojeździłem tak z tydzień, obroty wieszały się przy delikatnym gazowaniu, głównie w korkach i podczas parkowania. Przy spadaniu z poziomu 2000 i więcej było ok.

Wróciłem do serwisu gdzie padła decyzja o sprawdzeniu potencjometru i czyszczeniu przepustnicy. Przepustnica rzeczywiście była brudna i podobno się przycinała. Niestety wyjeżdżając już z garażu obroty stanęły na 1600..... Zostały sprawdzone błędy - czysto, nastąpiło przyuczenie przepustnicy podczas którego zapalił się service. Obroty wieszały się nadal. Tu padła propozycja podmiany sterowników i oprogramowania !!! Ja na razie miałem dość i na to się nie zdecydowałem. Service zgasł po paru godzinach. Obroty wieszają się podczas korków i parkowania (delikatne operowanie pedałem gazu) i na dodatek spadają do 500 podczas odpalania i czasem podczas pracy na luzie. Ja już nie wiem co o tym myśleć. Gdy sugerowałem winę UPC powiedziano mi że to niemożliwe i że to przypadek. Podobno UPC odpowiada za całkowicie inne funkcje.

Prośba do forumowiczów z Warszawy, niech ktoś mi poleci warsztat (elektronika) w W-wie i okolicach który mi będzie mógł pomóc. Może ten komputer mojego elektronika nie pokazuje wszystkich usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!