Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda leje się z rury wydechowej


Sitar88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Mam pytanko odnośnie mojej Reni Megane I ph II

auto od października wyjechało z garażu może z 5 razy i to tak kilka km po mieście , reszte czasu stoi w garażu i chodze ją tylko odpalać co jakiś czas , ostatnio zauważyłem że z rury leje się strasznie woda jak chodzi na wolnych obrotach nie jest tak strasznie i to raczej często spotykane że coś tam się z niej wydobywa ale przy dodawaniu gazu dość mocno kopci ( przynajmniej tak to wygląda w słabo oświetlonym garażu ) i wtedy strasznie leje się ta woda.

Czy to normalne zjawisko? czy może coś jest nie tak?

Jeśli ktoś może udzielić informacji z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to normalne zjawisko w taką pogodę i wynika z różnicy temperatur (ciepłe spaliny i chłodne powietrze atmosferyczne). U mnie jest identycznie. Musisz czasem auto przegonić w trasie, bo woda w wydech przyśpieszy jego korozję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roser co ty gadasz? Zastanów że się chwile w jaki sposób to coś miałoby się zapalać jakby w wyniku tej reakcji tyle wody zostawało, perpetuam mobile? Kormo ma racje tym bardziej, że przepalane tylko. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo woda w wydech przyśpieszy jego korozję.

No właśnie tłumik też coś zaczyna już "pierdzieć"

Musze przegonić auto wkońcu tylko czekam aż śnieg stopnieje bo nawet nie zmieniałem opon na zimowe.

 

gdzie tankujesz auto?

od dawna tankuje tylko na Orlenie

Może z paliwem nie jest źle bo jedyne problemy przy odpalaniu auta wynikają z tego że akumulator nie jest odpowiednio naładowany ( bo od dłuższego czasu tylko odpalam auto pochodzi na wolnych obrotach i to wszystko )

a jeśli paliwo było by jakieś felerne to pojawił by się jakiś problem z silnikiem itp

 

uuu człowieku musisz sprzedać auto ... zaczniej jeździć samochodem
bardzo chętnie tylko sprzedać szkoda ( bo nawet nie moje tylko rodziców ) a ujeżdżam służbowe ojca B) dlatego to stoi w garażu B)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykraplanie wody w zimnym układzie wydechowym to najnormalniejsza rzecz pod słońcem. Produktem całokowitego spalania benzyny, ropy, czy gazu jest dwutlenek węgla i woda w różnych proporcjach, a przy niecałkowitym tlenek węgla.

Ja w celu przedłużenia żywotności układu wydechowego w najniższych punktach tłumików środkowego i końcowego wiercę otwory śr. 3-4mm, aby wykroplona woda na bieżęco ściekała i nie zalegała w tłumikach. Woda + dwutlenek węgla daje kwas węglowy, słaby bo słaby, ale zawsze kwas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, w ogóle nie chodzi mi o wodę w paliwie, (nawet jakby tam była to i tak musiałaby stać więc parą wychodząc z silnika, ale o tym nie będę pisał więcej bo nie jestem na chemii)

A tak szczerze Sitar88, robisz zbyt krótkie odcinki, para wodna wylatująca z silnika skrapla się w tłumiku końcowym, zanim tłumik się rozgrzeje żeby woda ponownie stała się parą gasisz silnik, szczególnie zimą zanim tłumik się rozgrzeje to trochę czasu minie, kilka razy tak powtarzasz a ilość wody wciąż się zwiększa. Wg mnie sensowym rozwiązaniem jest nawiercenie otworku fi 2mm do odcieku wody, nie wiem tylko jak to skomentują twoi Panowie diagności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda + dwutlenek węgla daje kwas węglowy, słaby bo słaby, ale zawsze kwas.

 

Jako uzupełnienie dodam, że w paliwie występują również związki siarki, azotu, różne chlorowcopochodzne ipt. jednych jest dużo <1% innych zdecydowanie mniej <0.001%.

Tym samym otrzymujemy różne kwasy nieorganiczne; siarkowy, azotowy, solny. Fakt jest katalizator, którego funkcją oprócz dopalania paliwa jest przekształcanie tych wszystkich tlenków w mniej zjadliwe. Jak wiadomo potrafi się on rozgrzać do kilkuset stopni, co zdecydowanie przyspiesza powstawanie kwasów. A takie kwasy nawet w niewielkiej ilości i przy temperaturach jakie mogą panować w układzie wydechowym ładnie je sobie konsumują ;-) Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zawsze długotrwała jazda tak aby wszelkie spaliny, razem z parą wodną, zostały wyrzucone poza układ wydechowy. Jazda na krótkich odcinkach z częstym zapalaniem, szczególnie w warunkach zimowych nie służy układowi wydechowemu.

Czy rozwiązanie kolegi gimak'a ma sens? Może tak, może nie B) Jeżeli rzeczywiście 2-3 dziurki w tłumiku przedłużały by jego trwałość producent na pewno by to zastosował. Mam w tym względzie pewne wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eżeli rzeczywiście 2-3 dziurki w tłumiku przedłużały by jego trwałość producent na pewno by to zastosował. Mam w tym względzie pewne wątpliwości.

Ja tych wątpliwości nie mam, bo to przetestowałem na fso, poldku oraz megance i wyszło mi że to wydłużyło żywot tłumików średnio dwukrotnie. Kto chce niech wierzy, kto nie chce niech nie wierzy.

Ja wiercę w najniżej położonym miejscu tłumika jeden otwór. Wiercę te otwory gdzieś od 25 lat i jak na razie żaden diagnosta tego nie zakwestionował. W serwisie, jak meganka i corolla były na gwarancji, wyjaśnienie na pytanie po co są te otwory skwitowali uśmiechem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kwestionuję rozwiązania. Choć przyznam się że pierwszy raz o czymś takim słyszę.

Biorąc "na logikę" jest ono jak najbardziej logiczne. Woda się nie zbiera, tylko sobie wycieka z tłumika, a tym samym wypływają te wszystkie kwasy. Tłumik się "osusza".

Rzeczywiście może to powodować wydłużenie żywotności tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam namacalnych dowodów o wydłużaniu żywota ale raz za czas dobrze dać w palnik i wydmuchać nie jest źle.

Z resztą ide se wywiercić, bo i tak mam na wykończeniu tłumik, obaczym ile spłynie bo na krótkich odc jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!