Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wtryski - dci - komentarz


Dario

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Drodzy miłośnicy francuskich samochodów)) otóż postanowiłem dowiedzieć się jakiś czas temu u źródła)) – serwis, kilku zaznajomionych warsztatów mechanicznych - w sprawie wtrysków do silników dci. Otóż Panowie i Panie))) z tego co się dowiedziałem to wtryski padają ponieważ rdzewieją w środku, jest to efekt lania beznadziejnego paliwa. Będąc w serwisie znajomy pokazał mi megane w dci – w której padł cały układ, po otwarciu filtra oleju napędowego okazało się ze to nie było w ogóle paliwo tylko jakaś masłowata maż, też się zdziwiłem. Na tym w ogóle nie dalby rady żaden samochód pojechać. Dodam tylko, że paliwo tankował u polskiego potentata rynku paliowego O….:-D)) Wniosek jest jeden zawsze bierzcie rachunki z stacji benzynowej i w przypadku, awarii samochód do serwisu, ekspertyza i sąd. Facet, któremu takie paliwo sprzedali dostał odszkodowanie i pełen zwrot kosztów widać można też inaczej. Swego czasu w mojej miejscowości facet kupił citroena C4 HDI wlewał verve i co po 10 tys.km układ do wymiany – też poszedł do sądu i wygrał. Ponieważ miał wszystkie kwity i ekspertyzę. Z tego co się orientuje koszt wymiany przekraczał 30 tys. zł w C4. Nie wiem jaki jest sposób uchronienia się przed takim przykrym zdarzeniem, póki co leje zawsze dodatki do paliwa mające za zadanie czyścić wtryski mam nadzieje, że pomagają.

 

Ponadto mam pytanie do osób, które walczyły już z wtryskami. A mianowicie czy padał wam zawsze cały komplet? Czy tylko 1 – 2 itp. bardzo mnie to interesuje. Ponieważ nie wiem na ile można traktować taką opinię poważnie, ale słyszałem że serwisy ostro przeginają. Ponoć najczęściej pada 1-2 wtrysków a oni serwują cały komplet. Dla mnie to nie normalne. Ponadto chciałbym się dowiedzieć jakie były objawy uszkodzonych wtrysków oprócz spadku mocy i komendy na komputerze sprawdz wtryski??? Silnik pracował wam nie równo???

 

Jeszcze jedno zastanawiam się nad tym dlaczego renault nie podjęło żadnych kroków mających na celu wyeliminowanie takiego defektu??? Ponieważ tłumaczenie, że paliwo jest kiepskiej jakości to tłumaczenie przedszkolaka. Wiem, że podobno wszystkie auta z układem common raile mają taki problem. To dlaczego nic się w tym kierunku nie robi????? Czekam na wasze komentarze.

 

P.S. mam do was pytanie czy słyszeliście o regeneracji wtrysków common raile??? Bo mi coś ostatnio jednym uchem wpadło a drugi wpadło:))) słyszałem, że do HDI regenerowane było i wszystko wporzo chodzi. Koszt ponoć 150 zł za wtrysk. Postaram się dowiedzieć wiecej. Potwierdzicie albo zdementujcie.

 

[prosze nastepnym razem robic akapity w tak dlugim tekscie (osobiscie podzielilem powyzszy tekst), bo caly monolit zwyczajnie sie zle czyta i nikomu nie bedzie sie chcialo przez to przebrnac. DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

czy ktoś może opisać objawy co sie dzieje gdy zbliża sie koniec wtrysków? lub 1 wtrysku?

 

bo mam wrażenie że w mojej megi 1,5dci od kilku tygodni ok (4 tankowania) zwiększa się zuzycie paliwa - czy to moze oznaczac ze wtryski są do wymiany , czy może coś innego?

prosze o podpowiedz (autko ma przejechane juz 108tyskm)

wielkie dzieki

pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem, że można je czyścić. Koszt to ok 20-40 zł za jeden i ponoć pomaga. Na jednym forum czytałem jak gość w Mondeo miał zdiagnozowane w serwisie ASO, że wtryski nadają się do wymiany, lecz ich nie wymienił tylko wlał do paliwa litr oleju silnikowego i pomogło mu na 30000 km i potem znowu to zrobił. Ile w tym prawdy nie wiem, ale gość nie miał powodu kłamać. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quba., albo leje sie taki olej jak do mieszanki do silnika dwusówowego i to też pomaga, ponieważ polskie ON jest za suche i wtryski się przycierają albo wieszają....

 

a co d ultradzwięków to słyszałem ale to też jest loteria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ten post w necie o tym oleju. Jest on z 2005 roku. Pomyliłem oleje to był mixol ;-) . Cytuje w całości

"Znajomy ma 2.0TDCi 2002r.Po 70tyś.stracił moc i zaczął dymić.Diagnoza servisu-wtryski cena kosmos.trafiliśmy magika od diesli który nam poradził żeby do baku wlać 1l Mixolu do dwusuwów i zresetować kompa w servisie i możecie mi wierzyć lub nie ale problem minął jak reką odjął.Co jakeś 30tyś usterka powraca ale wystarczy powtórzyć całą operacje i znowu na jakiś czas spokój.Gorącopolecam spróbować zanim wydacie majątek na wtryski, gorzej już nie będzie a może pomóc."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wystarczy ze w pompie wtryskowej znajduja sie opiłki metalu i to ze bedziecie dolewac mixol lub inne wynalazki to nie pomoze jak padły trzeba sprawdzic filterek paliwa czyli zdemontowac go potrzasnac i odpowietrznikem spuscic z filtra paliwo do czystego naczynia za pomoca magnesu od spodu sprawdzic czy nie widac opilkow lub zdemontowac korek od zbiornika paliwa i sprawdzic czy na dnie sie mieni i to wszystko zaden mixol nie pomoze jak beda opilki to caluyuklad do czyszczenia a wtryski do wymiany pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!