Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 2002r - Problem z nawiewem i wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Scenic 2002 rok; 1,6 16V; 273 000km; automatyczna klima po kolei co się działo,

- problem z nawiewem załączał się po jakimś czasie (powiedzmy po rozgrzaniu silnika),

- następnie problem przerodził się w taki, że nawiew działał tylko na jednym z ostatnich biegów i nie reagował na zmianę prędkości na panelu oczywiście system temperaturę regulował.

Problem rozwiązałem, postawiłem scenica do garażu odmroziłem i wymieniłem moduł (opornicę, sterownik, regulator nazw używanych jest wiele) problem zniknął B) Ten moduł sterujący wentylatorem 150pln (orginał Valeo) w Intercars Grudziądz.

To nie wszystko. Rano w poniedziałek (naprawa w sobotę) do samochodu a wentylacja cicho znowu nie działa. Usuwam deskę, kanał nawiewny (pasażera) a tam wentylator jakby próbował się zakręcić. Pomogłem mu ręką i ruszył.

W użycie poszedł WD40 na niewiele się to zdało bo następnego dnia rano było jeszcze gorzej. Planuje wyciągnąć wentylator i albo spróbować go naprawić (działa ale ma problemy ze startem) albo wymienić na nowy.

Moja prośba Panowie jak się dobrać do wentylatora. Od góry nie da rady. Od dołu gdzieś z przodu ? Proszę o pomoc.

Na tą chwilę zamontuje ten uszkodzony moduł (praca tylko na jednym biegu) i zobaczę czy rano wentylator wystartuje (jakoś do pracy trzeba jeździć)

Z góry dzięki za informacje.

(Nie wiem czy wybrałem dobry model)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

To kolega mnie zaskoczył,

Czyli nie ma potrzeby rozbierania połowy samochodu ? I oczywiście chodzi o scenica ze zdjęcia ?

Jeszcze jedno pytanko, jakie są szanse, że po wymontowaniu wentylatora i nasmarowaniu podziała jeszcze parę miesięcy ?

Z góry dziękuje za informacje.

post-22859-1263922401_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki B)

Szklana kula hm.

Wentylator jest dość drogim zakupem (200pln używany 500pln nowy) i może ktoś miał okazję lub słyszał o naprawie zatartego wentylatora. Może wystarczy nasmarować i podziała jeszcze.

Jeżeli konstrukcja urządzenia nie pozwala na naprawę to poprostu wymiana i tyle.

Dziękuję za pomocną informację !

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osin1, Wszystko zależy w jakim stanie jest wentylator? Oraz od tego jak dokładnie się go oczyści i nasmaruje. Po takiej regeneracji może pochodzi 10 lat, może tydzień? Kto to wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesienią 2008 r. wymontowałem wentylator. Ledwo się kręcił, nawet jak ręką próbowałem pokręcić to wirnik stawiał wyraźny opór na łożyskach. Z braku czasu wyjąłem go z obudowy plastikowej i na wierzchu miałem silnik. Łożyska ślizgowe były do D... Widać było nawet czerwoną. Zlałem to wszystko WD-40 (dosłownie, aż wszystko płynęło), poczekałem ze trzy godziny i, z braku jakiegokolwiek innego smaru pod ręką, wtrysnąłem białego smaru w aerozolu. Myślałem, że rozlany WD-40 i obryzgany smarem silnik wentylatora i jego otoczenie spali się, zrobi zwarcie czy jeszcze coś. Ale nic nie stało się i wentylator do dzisiaj chodzi. Dodatkowo chodzi cicho i tak jakby swobodnie. Poprzednio, żeby coś wiało, musiałem ustawić na 4, teraz przy dwójce spełnia swoje zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziś rano wentylator nie działał, próbowałem go zakręcić ręką i nie ruszył.

Wymieniłem moduł (opornica, sterownik) na stary spalony (praca na jednym biegu) i wentylator działa. I tak narazie zostawie. Jak mróz odpuści zajmę się wymontowaniem wentylatora i naprawą.

Jeszcze raz dziękuję za pomocne informacje.

 

[ Dodano: 2010-02-02, 07:35 ]

Witam,

Postawiłem samochód do garażu. Wyciągnąłem wentylator spsikałem WD40 następnie białym smarem z teflonem i jak narazie wentylator działa.

Dziękuję wszystkim za porady.

osin1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!