Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I phII - dTi czy dCi?


lukasz_mc2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po raz pierwszy!

Zastanawiam się nad zakupem Megane I phase II w dieslu.

Mam dwa ogłoszenia do wyboru:

1999, 130 000 km, silnik dTi

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11215887

lub

2001, 170 000 km, silnik dCi

http://otomoto.pl/renault-megane-dci-C10995450.html

(ale bez klimy)

Czy ktoś z Was mógłby mi coś w tej sprawie doradzić?

Pięknie dziękuję,

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica nie jest zbyt wielka B) moim zdaniem zależy to bardziej od stanu auta. Jeżeli trafi się dobry DTI to brać ;-) jeżeli zależy na roczniku to DCI. Każdy z tych silników ma swoje minusy (chociaż o DCI słyszałem dużo więcej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięć lat jeździłem z 1,9 dti i wystąpiły tylko dwa problemy z silnikiem: po 200 kkm wysiadł przepływomierz powietrza (300zł na allegro) i napinacz (olejowy) paska akcesoriów - pierwsza wymiana w ramach akcji serwisowej Renault, potem własny wynalazek. Zaletą jest, że można lać każde paliwo.

Teraz jeżdżę trzy lata z 1,5 dci i byłoby zero problemów z silnikiem gdyby nie jedno złe tankowanie - w ciągu trzech dni 4 wtryski do wymiany. Poza tym żadnych problemów.

Dti będzie głośniejsze od dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dci jeździ się jak benzynką , nie ma turbodziury -w dti jest .

Dci jest bardziej oszczędny i ma bardziej kulturalna pracę choć faktycznie jest czuły na jakość paliwa ,ale jak będziesz lać na pewnej stacji to nic się nie stanie . Ja swoim zrobiłem już 90 000 i wszystko gra (a ma już 200000 km) B)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kosztów,właśnie odebrałem kangoo 1.5dci-wymiana pompy paliwa na używaną,regeneracja wszystkich wtrysków,dwa razy wymiana filtra paliwa,przewody paliwowe, płukanie zbiornika- koszt 3,5 tyś.Przebieg 250 tyś, poszły opiłki z pompy paliwa., chyba takich kosztów nie ma przy dti. Dobrze że auto służbowe ;-) i gdzie są teraz oszczędności na ropie?? paliwo lane na renomowanej stacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5dc

Nie wiem czy wiesz ale 1,9 różni się znacznie od 1,5 a z drugiej strony jak poszły opiłki z pompy to jakie paliwo laliście do tego auta , no i służbowe 8-) Nic więcej nie dodam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Megane kombi klima DTI po wypadku przód i tył

Z przodu zgadzam się, widzę złe spasowanie prawego błotnika i maski przy reflektorze.

Ale z tylu? Po czym to poznać?

 

[ Dodano: 2010-01-25, 21:01 ]

Dziękuję, wasze odpowiedzi potrafią skutecznie odwieść od nietrafionego zakupu.

A co powiecie na temat historii tego autka?

Oglądałem go, pisze że LPG fabryczne, ale czy robili faktycznie wielkie butle wewnątrz bagażnika po lewej stronie? Nie ma tu zdjęcia silnika, ale wątpię czy instalacja fabryczna...

 

>> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11122995

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DTi bo ma inne światła z tyłu jedno jakby ciemniejsze nie widać pomarańczowego światła

 

[ Dodano: 2010-01-25, 21:52 ]

z LPG widziałeś go na oczy ??

 

z fabrycznym gazem?? wiem że kiedyś renault polska sprzedawała Clio 1,2 8v 60KM z CNG, ale czy gdzieś Holandii sprzedawali Megane z LPG ?? jaki to silnik 1,6 czy 1,6??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że prawe światło jest ciemniejsze, bo robione z lampą.

 

z LPG widziałeś go na oczy ??

z fabrycznym gazem?? ... jaki to silnik 1,6 czy 1,6??

Widziałem na oczy, ale nie wydaje mi się że to fabryczny. Pan w serwisie Renault, do którego dzwoniłem wcześniej powiedział, ze owszem, były instalacje montowane fabrycznie do tej Meganki, ale nie zapytałem się jeszcze jaki zbiornik montowali. Silnik 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!